Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock

Tja med tanke på att det är en kompressor i den också så...är det ju inte riktigt bara ett fönster

Nu var det ju iofs LÅDAN och dess utseende jag kommenterade och inte det faktum att den innehöll kompressorkylning.

Kommentar ang. KYLNINGEN: Fin-fint! -19* är ju inte dåligt...

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuckyourZ

Nu var det ju iofs LÅDAN och dess utseende jag kommenterade och inte det faktum att den innehöll kompressorkylning.

Kommentar ang. KYLNINGEN: Fin-fint! -19* är ju inte dåligt...

Ahh, förstår hur du menar - well, vill inte att det skall vara något för iögonfallande - gick för den stilrena linjen men det verkar fan inte hjälpt för han som kom 3a i case-modd tävlingen hade ju bara en väska... hur snyggt är det på en skala? Och hur ovanligt?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nVIDIA
han ville slå pawas jumbo-bygge

ja kan inte fatta vad det är som är så speciellt med pawa's jumbo fileserver... i mina ögon så är det en helt vanlig moddad dator... fasst extremt stor då

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Avstängd

den var fin...

Jag skulle ha köpt av dig ditt GF2ultra men det sket sig.. du kanske kommer ihåg mig ):

Visa signatur

-Jag är inte dum i huvudet, jag råkar bara ha otur-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralle
ojoj, du får ha utställning när du kommer tillbaka från dh så vi lundensare kan titta lite närmare...

skitnice btw.

Lätt, moddträff i Lund!

Jepp vääry najs

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem

hur i hell får pawas plats me sin jumbo på dh? det ser ut som det e AS trånkt på dh.. eller har han 2 platzer? aja.. bara en som inte e där som vill veta får man inte ställa burken under bordet då? aja

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TejO

Lätt, moddträff i Lund!

Jepp vääry najs

Det är klart man bor i Lund!! Lund är ju bäst *ThiHii*

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

Det får väl bli på nästa Warp;P!
Modd lan i lund skulle vara ball!

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk

lite najs burk asså men du skulle ha haft på sidan på skärm sidan lixom.. å skärt ut hål i den för skärmen lixom

Permalänk
Medlem

Vad är det för skärm du tagit?
en vanlig tft som du tagit bort höljet på eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe till och med VH har lagt märke till din burk..
så fort du la upp den på deras coolcasegallery så visade de den på deras framsida...!

Permalänk
Medlem

Prometeia

Najs bygge!!

Men jag undrar bara hur du har kopplat kompresorkylningen till processorn?? Eller är det prometeia rakt igenom?

Kan du ta lite bilder på det så skyllet det vara asbra...

Visa signatur

TB 1400 AYHJA-Y ECS K7S5A (SIS 735) POV GF3 @250/561 MICRON 256 DDR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KungMackan
lite najs burk asså men du skulle ha haft på sidan på skärm sidan lixom.. å skärt ut hål i den för skärmen lixom

Jodå det är helt på väg men hann helt enkelt inte till DH... Det kommer mer moddar - var så säker

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Hade den bakom mig på DH =)... Trevlig syn måste jag säga....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn jag gillar den rena stilen .. Tycker inte att det
ska vara för mycket lull lull det ska ju passa ihop och se fint ut
med .. inte bara vara massa coola effekter (stavning?)

Du har byggt en låda som jag har haft i tankarna ett bra tag

det ända jag inte tycker passar in är skärmen ...

jag hade hellre byggt en slimad och snygg vanlig skärm istället ...
så minimal så möjligt så klart ...

Annars så är du min idol för tillfället

Visa signatur

[size="1"]AMD Athlon Thunderbird 1200@1380 145*9.5 !BRÄNND! | 256Mb 166mhz PQI
Abit KT7A !BRÄNNT! | 3D Prophet Kyro2 64Mb !BORTBYTT! | 60Gb IBM !CRASHAD !

Permalänk
Medlem

Kan du posta lite info om skärmen?
Hur stor är den, både hur många tum och hur djup?
Max upplösning?
Hur mycket kostade den?
Var fick du tag på den?

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk

Okej skärmen är en utbytesskärm från samsung till industridatorer, mer info om den än så har jag inte lyckats klämma samsung på - dock verkar specifikationerna överennstämma med deras 152S modell. Den klarar 1024*768 och är ungefär 7mm tjock (sen sitter ett styrchipp som är ytmonterat och är 4 mmm vilket gör att jag fick flytta in hela bakplåten till moderkortet ett par mm så den fick plats. Jag betalade runt 80 dollar för den med frakt, och jag inhandlade den från ebay.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk

SweC träff i Lund är ett måste.... jävligt snygg förövrigt (hehehe trode du va n00b när jag träffade dig på jme heheheh så fel har jag aldrig varit ) skit snyggt

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk
Medlem

Dreadlock: Undrar hur du har kopplat in den till datorns grafikkort?
är det bara plug&play eller har du nån converter först?

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Jösses Amalia!... Fan va cool!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockeman
Dreadlock: Undrar hur du har kopplat in den till datorns grafikkort?
är det bara plug&play eller har du nån converter först?

Det sitter ett interface på baksidan av skärmen som mynnar ut i vanlig vgaplug ja.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk

Härligt härligt, jätte bra med bilder på alla sorters pc70 moddningar jag håller på med en pc70 själv som alldrig tycks bli färdig men men.

Gillar lådan men inte skärmen i.

Nice temps

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Härligt härligt, jätte bra med bilder på alla sorters pc70 moddningar jag håller på med en pc70 själv som alldrig tycks bli färdig men men.

Gillar lådan men inte skärmen i.

Nice temps

Well idén med skärmen är ju att lådan väger så frukansvärt mycket att jag behövde en liten skärm som kunde få åka med på lan då jag inte orkar asa med mig en 21"are

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

inte heller så förtjust i skärmen.... såg en mod med en skärm på en pc70 istället för externa 3½" den va najs... men den går inte ha som primary (för liten)

Visa signatur

Dell 2405FPW 24" TFT - Intel C2D 6420@3,2ghz - Asus P5B-DLX - Geforce 7800GT@475/1265 - Lian-Li PCV1100 - 2GB DDR2 - 1TB HDD
"Why go performance when you can go stealth?"

Permalänk

snyggt snyggt dread !
Vi har ju typ samma grejer å så...en fråga, gjorde du om hela plåten där bak eller ? allstå köpte du en alu platta eler ?
säger de en gång till SNYGGT !

Visa signatur

[Prometeia /r507mod kommer][NF7][2*256 Twinmos w/winbond][9800pro@515/395 vdimm,vgpu modd][XP 1700+@2909mhz][ Lian Li PC70][19"][Enermax 550w] [MAZE 4-1GPU+172w tec, Z-chipset block + 80w tec, Double Heater Core , hydor L30]

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak: Nice bygge

Permalänk
Avstängd

Mycket snyggt :=)

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=(NinCom)=-
snyggt snyggt dread !
Vi har ju typ samma grejer å så...en fråga, gjorde du om hela plåten där bak eller ? allstå köpte du en alu platta eler ?
säger de en gång till SNYGGT !

Jepp jag gick till Knas Ohlsson och köpte en bit 3 mm tjock aluminium och en bit 2 mm och så byggde jag en helt ny baksida med mall från den som redan fanns där.

Tips: När man jobbar med så tunn aluminium är inte sticksåg ett verktyg att rekomendera - när man kommer ut i kanterna så sliter sågen sönder plåten eftersom den är så tunn. Skall man använda sticksåg så kör med den ungefär 3/4 och dremla sedan sista biten.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914