Ny tv. Ingen signal ifrån antenn kabeln.

Permalänk
Medlem

Ny tv. Ingen signal ifrån antenn kabeln.

Var nyligen iväg på El Gigantens mellandags rea för att köpa mig en ny tv och slänga ut den gamla tjock tvn man haft men när jag kopplade ihop allt så är allt en enda stor blå ruta med texten "ingen signal" går in i menyn för att kolla signal styrkan och den står helt på NOLL. sätter i antenn kabeln i den gamla tvn och det funkar hur bra som helst..

Vad göra?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/46VLE7139BR/gru...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sellgren:

Var nyligen iväg på El Gigantens mellandags rea för att köpa mig en ny tv och slänga ut den gamla tjock tvn man haft men när jag kopplade ihop allt så är allt en enda stor blå ruta med texten "ingen signal" går in i menyn för att kolla signal styrkan och den står helt på NOLL. sätter i antenn kabeln i den gamla tvn och det funkar hur bra som helst..

Vad göra?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/46VLE7139BR/gru...

Kan det vara så att antenn-ingången är paj i tv:n?
Edit: Kör du genom box eller ca-modul eller liknande?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meckley:

Kan det vara så att antenn-ingången är paj i tv:n?

Har även provat att koppla in antenn kabeln i boxern och sedan boxern till tvn via scart (så som jag har på min tjock tv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sellgren:

Har även provat att koppla in antenn kabeln i boxern och sedan boxern till tvn via scart (så som jag har på min tjock tv)

Ok säker på att du har på rätt kanal?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Avstängd

Gissar att signalen i antennkabeln är analog ? Is fall är du säker på att tv'n du köpt har en analog mottagare ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meckley:

Ok säker på att du har på rätt kanal?

Skrivet av trollhattan:

Gissar att signalen i antennkabeln är analog ? Is fall är du säker på att tv'n du köpt har en analog mottagare ?

Hade faktiskt glömt att kolla igenom kanalerna då jag hade boxern inkopplad så provade det nu, och det fungerade! Gjorde då även ett nytt försök med den där boxer modul kortet och startade en ny kanal sökning. nu hittar jag kanaler för fullt! återstår bara att se om jag kan titta på dom

Allt fungerar nu