Permalänk
Medlem

Jobba åt Comhem?

Till att börja med ber jag om ursäkt för trådens placering, hittade inget alternativ förutom övrigt och har ej varit medlem länge nog

Nästa på torsdag ska jag på arbetsintervju på Comhem, typ telefonsupport/försäljning, eller "Kommunikatör till Teknisk support"
Då jag inte vet mer om Comhem än vad jag sett på reklamen har jag ingen aning om hur detta kommer te sig.
Kommer nog garanterat få jobbet, då jag är mer än överkvalificerad, om de inte tycker att jag är bättre lämpad som drifttekniker eller liknande, men hur är det att jobba åt dem?
I annonsen står det att " Självklart finns det stora möjligheter till bonus, provision och karriärutveckling ", vilket låter väldigt lovande då jag arbetar betydligt bättre med en morot än en piska.
Då supporten är hela dagen så antar jag att arbetstiderna är därefter, för och em pass, och även kvällar, vilket är perfekt för mig med sömnproblem.

Så, är det någon som jobbat för Comhem och kan dela med sig av sina erfarenheter? Det känns ju ändå som att ett såpass stort företag har stor ruljans på anställda så visar man framfötterna går man upp i rang, men kanske missförstått något.

Flytta gärna till lämpligare underrubrik, om det finns någon.

Permalänk
Medlem

Vad är det för position du ska på intervju för? First line?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Enda jag vet om deras support är att dom fått pris för sämsta support antar deras support är som dom flesta, sitter 8 timmar i telefon och svarar på massa frågor hela dagarna

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Vad är det för position du ska på intervju för? First line?

"Nästa på torsdag ska jag på arbetsintervju på Comhem, typ telefonsupport/försäljning, eller "Kommunikatör till Teknisk support"

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Det är denna tjänst jag sökt, så jag iaf får komma och ha lite facetime med dem, är dock intresserad av vadf*n som helst då jag är less på o va pissfattig

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Hitta-ledi...

Permalänk

Jag snackade med en kille i Skåne i tele för några veckor sedan när han skulle hjälpa mig med min digitalbox.. och jag frågade lite om hans jobb och det var typ såhär våran konversation gick.

- Hur är det att jobba på support?
Jo det funkar tills man stöter på någon som inte vet vad det är för skillnad på elkabel och antenn kabel.
- Låter drygt och långtråkigt?
Jo det kan ibland ta upp till 2-3h att få bort en sån person och de kollar hur mycket man snackar och hur många samtal man tar emot osv så det har sina stressmoment för att nå en viss quote
- ojj låter inge kul, lönen är väll bra iaf?
nej... den är OK för de som söker med gymnasiebetyg men jag kommer börja plugga snart så jag slipper skiten
- haha ok nice
hehe aaaa

tålamod, ork och vara berädd på okunniga är hur vardagen ser ut

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

ja det är vanlig standard support dvs du har direkt kontakt med kunderna som ringer in och vill ha support. typ kanalsökning, inkoplling av bredband osv osv

men ja det är ju helt klart ett jobb kanske inte bäst betalande men man anstränger sig ändå inte så mycket så för att sitta på röven hela dagen är det godkänt

(sitter inte på comhem men annan support)

Permalänk
Medlem

Jo förstår dig. Själv så studerar jag men har ingen inkomst. För lite poäng från plugget. Lever på sommar deget, fan inte kul. Är man desperat så är man. Får leva på hoppet

Permalänk
Medlem

Sök till konsultfirma (typ Experis) istället, då kan du iallafall få lite variation på jobben. First line support är INTE skoj.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Har varit på typ Office o Malux med flera it firmor o tiggt jobb men dom har inga platser påstår dem.

Lönen är inte så viktig i dagsläget, kommer jag upp i 10-12k är jag nöjd, då jag är van på att klara mig på lite, och dessutom har tjej med fast jobb inom vården så ekonomiskt är det rätt lugnt

Atm tar jag vadfan som helst, haha

Har hållit datakurser för äldre(65+) (Nybörjare/Grund/Fortsättning/Facebook/Digitala bilder m.m) i ca 1½år, dock blir det inte många timmar i veckan, tyvärr.
Så jag har en ängels tålamod och kan förhoppningsvis förklara så även någon som inte kan nått förstår.

Känns dock som att det kan sluta såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=Un5TEQa2kRc

Så sammanfattningsvis kan man säga att jobbet suger men det funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Har varit på typ Office o Malux med flera it firmor o tiggt jobb men dom har inga platser påstår dem.

Lönen är inte så viktig i dagsläget, kommer jag upp i 10-12k är jag nöjd, då jag är van på att klara mig på lite, och dessutom har tjej med fast jobb inom vården så ekonomiskt är det rätt lugnt

Har hållit datakurser för äldre(65+) (Nybörjare/Grund/Fortsättning/Facebook/Digitala bilder m.m) i ca 1½år, dock blir det inte många timmar i veckan, tyvärr.
Så jag har en ängels tålamod och kan förhoppningsvis förklara så även någon som inte kan nått förstår.

Rent generellt så är det roligt att jobba på en kundservice. Mycket yngre människor att hänga med, sköna samtal mellan samtalen och lite då och då är det sköna lirare som ringer in.
Men du kan räkna med att få några idioter som ringer och skriker åt dig osv.

Har du hållit dessa datakurser tror jag du har tillräckligt mycket tålamod för att klara tjänsten.

Lycka till!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Jobbat i snart 3år och är mer än nöjd.
2år på support och 1år provat annat i samma bygge.
Mycke pedagogik, vilket du verkar besitta.

Möjlighet att påverka lönen : MYCKET GOD!
Standard ingång för 25+ : 17900 brutto. (Sedan standard höjning och möhjlighet till högre/år)
provision och prestationspeng: prestation: 4-5k brutto/månad provision: 500-7000 beroende på säljintresse

Alltså, bra lön mot prestation;)

Permalänk
Avstängd

Bra eller inte så är det bättre att ha ett jobb än inget alls.. Sök annat under tiden.

Du kommer en erfarenhet närmare "dröm-jobbet". Erfarenhet kommer du längre på..

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om hur det är där.. men om du får jobbet som support snubbe, vad heter du så jag kan fråga efter dig nä jag får något som måste lösas från comhems sida? deras support är inte den mest dator vana..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Till att börja med ber jag om ursäkt för trådens placering, hittade inget alternativ förutom övrigt och har ej varit medlem länge nog

Nästa på torsdag ska jag på arbetsintervju på Comhem, typ telefonsupport/försäljning, eller "Kommunikatör till Teknisk support"
Då jag inte vet mer om Comhem än vad jag sett på reklamen har jag ingen aning om hur detta kommer te sig.
Kommer nog garanterat få jobbet, då jag är mer än överkvalificerad, om de inte tycker att jag är bättre lämpad som drifttekniker eller liknande, men hur är det att jobba åt dem?
I annonsen står det att " Självklart finns det stora möjligheter till bonus, provision och karriärutveckling ", vilket låter väldigt lovande då jag arbetar betydligt bättre med en morot än en piska.
Då supporten är hela dagen så antar jag att arbetstiderna är därefter, för och em pass, och även kvällar, vilket är perfekt för mig med sömnproblem.

Så, är det någon som jobbat för Comhem och kan dela med sig av sina erfarenheter? Det känns ju ändå som att ett såpass stort företag har stor ruljans på anställda så visar man framfötterna går man upp i rang, men kanske missförstått något.

Flytta gärna till lämpligare underrubrik, om det finns någon.

Skicka mig ditt privata email kan jag ge dig lite råd och tips om att jobba på ComHem.....

Permalänk
Medlem

Säger bara transcom....
Dom byter personal som underkläder

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Vad jag vet har man säljkrav också på comhems support. Kan vara värt att veta.

Jobbar åt en konkurent och kan inte tänka mig slöare men samtidigt så totalt tråkigt och verkligen inte roligt jobb.

Men som tidigare sagt får man ju erfarenhet vilket är bra.

Edit: Sjukt att sverige har så bra Internet överlag men så många idioter som verkligen inte kan nått. Fick en kund som fråga om det var fel på Internet när datorn inte starta

Permalänk
Medlem

Har du jobbat med något innan dess? Inom IT?
Vad har du för utbildning?
Dessa jobb är faktiskt bra att ha på merit-listan. Du kommer ju självklart att utvecklas och dra på dig mycket erfarenhet och det underlättar ju självklart för att söka nästa jobb/position.
Jag sökte en hel del support jobb förra året (first line o dylikt) tillslut fick jag tag i det jag ville mest (IT-tekniker).
Har bara gymnasieutbildning men allt jag lärt mig inom IT är vid sidan om skolan. Stortrivs med det jag gör och lönen är över förväntan.
Men min poäng med det hela, ta jobbet. Lär dig allt du kan så kommer du bara kunna få bättre jobb senare.
Får du detta jobb så har du ju "halva foten inne" och kommer bara utvecklas, i hope

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Medan du är där kanske du kan be dom att dra åt helvete med den där reklamen med skrikande bebisar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Säger bara transcom....
Dom byter personal som underkläder

Kontoret i Örnsköldsvik är dock inte en multipartner utan kommer bli ett till kundservice kontor precis som det i Härnösand som drivs av Com Hem själva. Däremot håller jag med om att dom där multipartner företagen kan vara lite tveksamma att ha och göra med.

Skrivet av Dallebull:

Beror på vad man gör av saken. Jag jobbade med allt under några år hos Com Hem, tv/bb/tele/faktura/ks you name it, och jag ledsnade när jag inte fick komma vidare. Däremot har jag en svåger som jobbar på teknisk support och han trivs riktigt bra där, jag har även gamla jobbarkompisar som är kvar på KS/TS och dom trivs bra. Så det är inget generellt utan vad du gör det till. Jag fick inte den utveckling jag behövde och därför sökte jag mig vidare. Men du kan, om du vill, jobba dig uppåt.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

1st line är inte skoj tyvärr. Men om du inte har jobb, så är det bättre än ingenting.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga att allt är väl bättre än försäljning. Jag anser att all försäljning över telefon är bluff.

Skadar väl inte o testa på. Comhem har dock fått mkt kritik för sin support osv, kanske du kan styra upp o göra det bättre för oss som har comhem ?