Excel 2010: "Det går inte att tömma Urklipp"

Permalänk
Medlem

Excel 2010: "Det går inte att tömma Urklipp"

Hej!
Jag har åkt på ett mycket störande problem. När jag flyttar allt ifrån en till hundratals celler i Excel, dyker följande ruta upp: https://plus.google.com/photos/117816713371097428743/albums/5...

med texten "Det går inte att tömma Urklipp. Eventuellt används Urklipp av ett annat program."

Jag har letat efter en lösning och hittat denna länk http://www.excelforum.com/excel-general/558931-cannot-empty-clipboard-2.html
men där fanns ingen lösning.

Är det någon som har varit med om detta och fått bort det? Det har fungerat felfritt i ett halvår fram till ungefär för två veckor sedan och nu stör jag mig på det så mycket att jag måste få bort det...

Jag är tveksam till att något av datorns övriga program eller hårdvara påverkar detta men säg gärna till om det behövs någon slags info.

Tackar

Permalänk
Medlem

Testa
Aktivitethanteraren->Processer->Stäng av Urklipp(rdpclip.exe)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Testa
Aktivitethanteraren->Processer->Stäng av Urklipp(rdpclip.exe)

Hittar inte rdpclip, så det funkar inte...

Det kan ha börjat ungefär samtidigt som en ny skrivare installerades i nätverket men det känns lite långsökt?

Permalänk
Avstängd

I tråden du (Zamuraj) länkar till är det över RDP problemet inträffar. Kör du på en fjärrdator eller är någon inloggad på din dator när detta händer?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem tror jag, fast engelsk. Ska kolla felmeddelandet nästa gång det dyker upp,
För mig funkar det dock att trycka ok och sen kopiera igen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

I tråden du (Zamuraj) länkar till är det över RDP problemet inträffar. Kör du på en fjärrdator eller är någon inloggad på din dator när detta händer?

Nej, det är bara jag som är inloggad.

Skrivet av Json_81:

Jag har samma problem tror jag, fast engelsk. Ska kolla felmeddelandet nästa gång det dyker upp,
För mig funkar det dock att trycka ok och sen kopiera igen.

Jo, det fungerar ändå och jag behöver bara trycka på OK, men blir störande när man sitter och flyttar celler mest hela dagen...

I Word kan jag markera text och flytta utan problem. Lika i övriga Windows, så det verkar vara begränsat till Excel.

Permalänk

Uppgradera till nyaste service pack om du ej har gjort det. Om detta inte fungerar, så installera om office/formatera om hela systempartionen...

Detta är inget fel som ska hända i office och det är något fel i konfigureringen, troligtvis ihop med urklippshanteraren, men en väldigt massa saker kan vara orsaken till ett problem, som man inte tror ska ha något med saken att göra.

Jag antar att du har testat så att felet inte enbart uppstår med ett exelfil? Om så är fallet uppstår samma fel på andra datorer? Isåfall är lösningen att skapa en ny excelfil.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Tömma urklipp i excel

Jag har samma problem. Började med att starta om datorn. Felet kvarstod. Sedan provade jag ctrl+c, ctrl+v. Efter detta funkade även dra-släpp utan problem. Få se hur länge????