kan man köra CF med det här kortet?

Permalänk
Medlem

kan man köra CF med det här kortet?

hej,

har redan en av de hör korten i min rigg undrar om man kan köra crossfire på de då jag inte verkar se någon anslutning för det.
http://www.webhallen.com/hardvara/132314-sapphire_radeon_hd_6...

en till sak, had ett haf 912 chassi, tror ni det blir för varmt med två grafikkort? borde jag sätta in en fläkt i sidan på chassit? i sånna fall hur hör man det när han har slut på fläkt platser på moderkortet (msi h55-ED65) behöver jag även ett bättre nätagg (just nu silverpower 620W)

Uppskattar svar,=)
/Turtel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turtel:

hej,

har redan en av de hör korten i min rigg undrar om man kan köra crossfire på de då jag inte verkar se någon anslutning för det.
http://www.webhallen.com/hardvara/132314-sapphire_radeon_hd_6...

en till sak, had ett haf 912 chassi, tror ni det blir för varmt med två grafikkort? borde jag sätta in en fläkt i sidan på chassit? i sånna fall hur hör man det när han har slut på fläkt platser på moderkortet (msi h55-ED65) behöver jag även ett bättre nätagg (just nu silverpower 620W)

Uppskattar svar,=)
/Turtel

Ja du kan köra CF med det kortet, men jag vet inte det där men chassit det får någon annan svara på

EDIT: Kollade lite på ditt chassi, ser inte ut som du kommer ha problem med värme (Med reservation för att jag kan ha åt h*lvete fel )

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Det funkar fint och 6870 skalar bra med

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

kan hända att nätagget inte räcker till ifall korten går på 100% men inte 100% på den frågan

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

okej najs, då kanske det blir ett nytt grafikkort, och möjligen nytt nät agg och löparskor som födelsedagspresent

får ta och kolla in lite mer angående nätagget och värmen

tack för era svar=)!!! uppskattas enormt!!

Permalänk
Medlem

nätagget borde inte vara något problem tycker jag

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

nej det verkar räcka vilket är bra för då blir det en mindre kostnad

uppskattar att ni svarat!!!

Permalänk
Medlem

Lånar min egna tråd lite till en annan fråga, jag har ett msi h55-ed65 moderkort som har två pci 2.0 anslutningar men om jag sätter båda korten på varsen anslutning blir det knappt någon plats över, undrar då om man kan använde den kortare svarta anslutningen under den andra pcin.

vart lite lång text där men uppskattar svar då det är en avgörande faktor om jag kommer att köpa ett till kort. Dessutom hur många crossfire bridge ska man anslut mellan korten 1 eller 2?

Permalänk
Medlem

de räcker med en brygga.

angående montering av fläkt så kan du ju göra som ja gjorde på mitt förra chassie. kapa hål för en fläkt på sidoplåten som blåser rakt mellan korten. om de får plats då

den kortare svarta har bara 4x? kör du i de långa platserna får du 8x?
kan inte svara på hur mycket man tappar i prestanda på de men viss skillnad blir de ju.

Visa signatur

| MSI 890FXA-GD65 | AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 4.0Ghz | Corsair H80 | Corsair Venegeance 16 GB 1600Mhz | Radeon 7970 Accellero Xtreme CF | Crucial m4 SSD 128gb x2 + 4TB | CM 1000w 80+ Gold | 14 tysta kylfläktar | NZXT H2 Midi Tower | w10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frrla:

de räcker med en brygga.

angående montering av fläkt så kan du ju göra som ja gjorde på mitt förra chassie. kapa hål för en fläkt på sidoplåten som blåser rakt mellan korten. om de får plats då

den kortare svarta har bara 4x? kör du i de långa platserna får du 8x?
kan inte svara på hur mycket man tappar i prestanda på de men viss skillnad blir de ju.

"The H55M-ED55 has two PCI Express 16x slots, at 16x and 8x respectively. I don't see this listed in the specs, which only mention two 16x slots, but it's evident looking at the back of the board. There are also one PCI Express 1x slot and one PCI slot"

hittade det där när jag sökte på mitt moderkort men jag har ingen aning om vad det betyder :S

jag är bara osäker om värmen när korten hamnar så nära varandra

dessutom så har jag ett ED55 inte 65 jag råkade skriva fel ED65 finns inte

Edit: jag har gott om plats vid sidoplåten för en fläkt har redan ett "galler" där med förborrade hål, men jag har inga fler chassi fläkt platser på moderkortet det har vad jag hittat bara 3 platser och de är upptagna så vet inte hur man ansluter en till fläkt

Permalänk
Medlem

6870 Crossfire rekommenderas varmt. Jag kör med det själv (dock med XFX kort) och är väldigt nöjd.

Däremot fick jag, trots att jag använder dual-fan kort, värmeproblem med det övre/primära kortet. Idle/Press temperaturerna skjöt iväg från 35-40/60*c till 45-50/75*c. Misstänkte starkt att det berodde på det trånga utrymmet (ca 3 cm) mellan GPU:erna, så jag installerade en 120mm fläkt.
(Inställt i SpeedFan att jobba i 40%, men upp till 100% när GPUn närmar sig 65*C), och nu gick kortet upp i som mest 64-65*c under en timmes BF3 i High.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

HAF står ju för "High Air Flow" så det skall väl gå fint i den burken. Allt är dock relativt.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turtel:

Lånar min egna tråd lite till en annan fråga, jag har ett msi h55-ed65 moderkort som har två pci 2.0 anslutningar men om jag sätter båda korten på varsen anslutning blir det knappt någon plats över, undrar då om man kan använde den kortare svarta anslutningen under den andra pcin.

vart lite lång text där men uppskattar svar då det är en avgörande faktor om jag kommer att köpa ett till kort. Dessutom hur många crossfire bridge ska man anslut mellan korten 1 eller 2?

Vilken "kortare" PCIn' ?

Om du menar den JÄTTE korta så nej, den är PCI x1...

annars vet jag inte vad du menar

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Vilken "kortare" PCIn' ?

Om du menar den JÄTTE korta så nej, den är PCI x1...

annars vet jag inte vad du menar

om du kollar på den här bilden http://www.tweaktown.com/reviews/3139/msi_h55m_ed55_h55_expre...

jag menar den svarta under den andra blåa PCI anslutningen

Tack för ditt svar=)!