Permalänk

Stadsnät via fiber i Västerås

Hejsan

Ska flytta om en vecka lite drygt från studentbostad till bostadsrätt som är ansluten till stadsnätet.
Undrar därför hur era erfarenheter ser ut av leverantörerna, funderar troligen på 30/30 men har inte en susning över vilken/vilka leverantörer som är bra. Dessa finns att tillgå tydligen:
-Bahnhof
-Universal telecom
-T3
-Kramnet AB
-Tyfon
-AllTele
-Bredband2

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk

Det finns 100 likadana trådar och 90% av svaren kommer vara att du ska välja Bahnhof och att Bredband2 har väldigt dålig support, tar lång tid att få nå dom verkar det som.

Permalänk
Medlem

Har själv stadsnätet i Västerås. Ursprunglingen Blixtvik som blev uppköpta av AllTele. Funkar väl OK. På 1 år 2st störningar (som jag märkt) - vardera på några timmar. 100/100.

Permalänk

Är också ansluten via stadsnätet men av nån anledning har min BRF valt att ha nått klent utbud...högsta jag kan köra är 10/10.
Valde Tele2 och fungerar bra...inga störningar sen jag flyttade in för 1.5 år sedan och ligger stadigt på 11 ner och 9.5-9.8 upp.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Vet bara från när jag själv bodde i V-ås, bästa är att köra på det lite dyrare för oftast delar du med resten av huset på samma leverantör iaf var det så förut för 10/10 iaf så tar man det lite dyrare är man oftast själv på linan medan de billigare har flera.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Tanis:

Har själv stadsnätet i Västerås. Ursprunglingen Blixtvik som blev uppköpta av AllTele. Funkar väl OK. På 1 år 2st störningar (som jag märkt) - vardera på några timmar. 100/100.

Det verkar bero på var man är, här dog AllTele stup i kvarten och kundservice kunde man ju inte få om man inte ringde på vanlig arbetstid. Säga upp det var en mardröm (ändrat uppsägningsdatum mitt i allt och avstängt internet som krävde 3 samtal för att häva), och fortfarande månader efter tror de tydligen vi är kunder för det ringer telefonförsäljare och undrar om vi är nöjda med abonnemanget. Blixtvik var vi nöjda med, men så fort AllTele tagit över blev det mycket sämre.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Bahnhof. 0 störningar, betalar för 30/30 och jag får 30/80.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Skrivet av TRiSSiESS:

Det finns 100 likadana trådar och 90% av svaren kommer vara att du ska välja Bahnhof och att Bredband2 har väldigt dålig support, tar lång tid att få nå dom verkar det som.

Jag sökte på stadsnät i västerås innan jag gjorde denna tråd och fick upp en tråd från i mars med svar pekandes åt olika håll och sen var det bara äldre tyckte jag så därför jag skapade denna.

Det verkar alltså vara bahnhof man skall satsa på? Ser trevlig ut även på pappret så får väl bli att prova dom då kanske. Tack för svaren allihop.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Avstängd

Bahnhof.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Vi har Haft 10/10 Fiber sen 2006 (När Första Fiber Grävdes Ner till Privat Personer), Vi har All-tele Men hastigheten är Över Eller Mindre

Men På sistone så "har" vi bytat Till 30/10 och Enligt Fakturan så betalar vi för det Men Vi får Inte det :/

har Ringt support och dom säger att dom ska fixa men gör inte det.

Vad jag säger är att, All-tele Är Välldigt Stabilt men Det är en massa krongel om man ska ändra något

Ett Minus där jag bor - Alltele är lite dyrare.

Altså, vi BETALAR för det jag inte får!