iPhone 4, iOS 5.0.1 extremt varm och batteriet slukas.

Permalänk

iPhone 4, iOS 5.0.1 extremt varm och batteriet slukas.

Hej Sweclockers!

I Torsdags (förra veckan) så märkte jag att min telefon blev rätt varm, så jag la undan den ett tag och nästa gång jag tittar på den har 15% batteri försvunnit i standby på bara 1 timme. Då undrar man lite vad som händer. Så jag stängde av telefonen och lät den ladda hela natten. På morgonen var den äckligt varm, nästan så att det gjorde ont att hålla i den en längre tid. Jag drog till skolan som vanligt, hade den avstängd halva dagen och lyssnade på musik från skolan till när jag kom hem, det tar ca 30 minuter och när jag kom hem hade jag 30% batteri kvar. På lördagen bestämde jag mig för att testa att uppdatera från 4.2.1 till 5.0.1. Problemet löste sig och telefonen fungerade som vanligt tills idag (tisdag) när exakt samma problem kom tillbaka. Hur löser jag det? Jag ska till Norge på lördag så helst vill jag ha problemet löst innan dess, hinner jag få tillbaka den om jag lämnar in den?

PS. Jag har läst om samma problem i andra trådar på andra forum, där har problemet varit push/exchange, jag använde det när jag har iOS 4.2.1 men stängde av det utan resultat. Nu är det helt avstängt men problemet kvarstår.
Mvh,
(OBS, jag vill inte ha svar som, "iPhone suger, köp en android-telefon" eller dylikt. Jag vill bara att min telefon ska fungera.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppstår problemet möjligen efter att du installerat en viss applikation? Låter som något ligger och drar 100% cpu. Prova återställa och uppgradera till senaste versionen, vänta med att installera något och se om problemet kvarstår, så kan du i alla fall ringa och SMSa under tiden.

Väldigt konstigt dock att den blir så varm, känns som något större hårdvarufel.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Uppstår problemet efter att du installerat en viss applikation? Låter som något ligger och drar 100% cpu. Väldigt konstigt dock att den blir så varm, känns som något större fel.

Stänger alltid av mina appar efter att jag använd dem för att alltid ha gott om ram. När problemet först uppstod hade jag inte ändrat på några appar på säkert 2-3 månader. Nu har jag typ, Spotify, impossible game, new york times och facebook.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av halsduk:

Läst om folk som gjort det men problemet kvarstod.
Kanske även bör nämna att det är uppe i högra hörnet som den blir varm, runt kameran och mot metallramen.

(ledsen för dubbelpost, missade ditt inlägg)

Visa signatur
Permalänk

Update:
Blivit värre nu. Satte igång den igen 10.54 med 81% batteri. 5 minuter senare (10.59) stod batteriet på 76%. 81-76=5% på 5 minuter. Alltså, 1% i minuten. Sticker bort till 3butiken sen och kollar. Ingen som har samma problem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har fått samma problem, har det löst sig för dig??

Skrivet av PhenPhantom:

Update:
Blivit värre nu. Satte igång den igen 10.54 med 81% batteri. 5 minuter senare (10.59) stod batteriet på 76%. 81-76=5% på 5 minuter. Alltså, 1% i minuten. Sticker bort till 3butiken sen och kollar. Ingen som har samma problem?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D 4,2GHz | Moderkort: ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI | Ram: 2x16 GB DDR5 Corsair 6000MHz | GPU: GIGABYTE GeForce RTX 4070 SUPER EAGLE OC | Chassi: NZXT H5 Flow | PSU: Corsair RM750e | CPU Kylning: NZXT Kraken X63

Permalänk
Skrivet av spuzz:

Jag har fått samma problem, har det löst sig för dig??

Yes! Löste sig efter ett par dagar, gjorde ingenting..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är väl Apple som passar på att suga ut all information ur telefonen så fort den är igång så de kan spana igenom ditt liv på kvällarna.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Är väl Apple som passar på att suga ut all information ur telefonen så fort den är igång så de kan spana igenom ditt liv på kvällarna.

Haha!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

hade liknande fel. gjorde fabriksåterställning och la in allt igen. funkat prima efter det

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]