hackad telefon (Android)???

Permalänk
Medlem

hackad telefon (Android)???

Hej har ett problem med min telefon...Kan ni veta något /eller hjälpa mig vore det BRA!!
Problemet är
hastigheten på internet blir så långsam då och då
eller försvinner helt till och från(Har givetvis bra 3g eller högre mottagning när det inträffar).
samt att något/någon aktiverar kameran etc,

Jag har hämtat nya inställningar etc...

jag vet att det inte är något fel på telefonen.. jag vet att det inte är fel på inställningarna eller
hos operatören etc.

är ganska säker på att det inte har med program varan i telefonen att göra
(Har provat att avinstallera ettt och ett..)
men det blir så då och då det kan vara extremt störande när det blir så och

det märks direkt.

att nätet är så pass över belastat så "1mb lina" inte ens klara några simpla

kb/s altså tusen delar av hastigheten är inte troligt.

Men jag är inte helt insatt i telefoner om man kan styra/hacka dem

i och med att det är ett operativ system i dem borde det vara möjligt.

Android är ju ett ganska avanserat op jämfört med äldre modeller.

skulle det kunna vara så simpelt att någon styr min telefon och tjänster?

jag kan inget om hacking etc...
men det verkar nästan att
det skulle kunna vara så(exempel etersom flertal gånger har min kamera på telefonen varit i bruk utan att jag använt den)kan man inte kolla upp det det bord ju finnas spår efter dem? som ip adress etc?

vore tacksam för lite tips och trix på detta så jag får ett slut på detta

/Tada

Permalänk

jag skulle ta ner 3g watchdog. den har koll på nät traficken på telifonen.
sedan stänga av bakgrundsdata.

om det är så fårtfarande så skulle jag också säga att någon har hackat din telifon.
då är det bara byta nummer om jag inte har fel.

Android är det lättaste att hacka på i dagens läge har jag hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter Riisager:

om det är så fårtfarande så skulle jag också säga att någon har hackat din telifon.

Ok. skall prövat detta.
Tackar!!!

Permalänk
Medlem

Byta nummer? Nog snarare nån app han har laddat ner som haft elak kod i, inte att nån hackat sig in via mobiloperatören.

Återställ telefonen helt och hållet.

Permalänk
Avstängd

Grip of death

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av HeeK:

Byta nummer? Nog snarare nån app han har laddat ner som haft elak kod i, inte att nån hackat sig in via mobiloperatören.

jag har råkat ut för det och det var inta skoj kan jag säga.
deet räkte med att byta nummer för mig.
det var tre till fyra årsens nu

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på din mobil och nätet som är överbelastad. Ett väldigt normalt problem numera, när smartphones har exploderat på senaste åren och operatörerna har inte kapacitet helt enkelt för alla att vara uppkopplad samtidigt. Många som har det problemet med alla operatörer.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

Jo ..Jag har oxå varit inne på att det beror på det men jag har kört system återstälning /backup etc men inget bra resultat... så är tveksam på deta..Tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Det är inget fel på din mobil och nätet som är överbelastad. Ett väldigt normalt problem numera, när smartphones har exploderat på senaste åren och operatörerna har inte kapacitet helt enkelt för alla att vara uppkopplad samtidigt. Många som har det problemet med alla operatörer.

Var oxå inne på samma rikt linje ..men har haft kontakt med operatören vid de tillfällerna etc...och det beror inte på det...Tyvärr

Permalänk
Medlem

jag har råkat ut för det och det var inta skoj kan jag säga.
deet räkte med att byta nummer för mig.
det var tre till fyra årsens nu

Det kan faktiskt tyvärr vara så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

exakt, det är inte nummer man går efter utan IP nummer, skickar en dold app IP nummer till dig på något sätt är det inge svårt att ta kontakt med telefonen så länge trådlöstbredband är igång.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

exakt, det är inte nummer man går efter utan IP nummer, skickar en dold app IP nummer till dig på något sätt är det inge svårt att ta kontakt med telefonen så länge trådlöstbredband är igång.

Ok....Jo det ligger något i det!! men det verkar konstigt eftersom system återställning gjorts ändå är det så ..till och från.. =s (Hur kan man kolla om det skulle kunna ligga en dold app i telefonen/sd kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

PS: vad jag vet blir det väll olika ip nummer av varje abonemang ?
eller är det ett fast ip i telefonen(verkar ju inte troligt eller? men jag vet inte)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tadayeah:

Du skriver inte vilken telefon du har, har du kört nån uppdatering på den? I många fall, vid uppgradering av firmware, får man ett "nytt" modem på köpet (programvaran som styr 3G modemet). Detta kan ge väldigt olika resultat och ibland får man helt enkelt flasha in en ny modemprogramvara för att få bra hastighet igen.
Jag har SGS2 och kör jag med en av dem nyare modemen får jag riktigt kass täckning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tadayeah:

PS: vad jag vet blir det väll olika ip nummer av varje abonemang ?
eller är det ett fast ip i telefonen(verkar ju inte troligt eller? men jag vet inte)

varje gång du kopplar upp dig får du nytt IP nummer, men har du en dold app som rapporterar vilket IP nummer du har hela tiden till personen som hackar dig så kommer du inte undan om du inte blåser SD minne ordentligt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

varje gång du kopplar upp dig får du nytt IP nummer, men har du en dold app som rapporterar vilket IP nummer du har hela tiden till personen som hackar dig så kommer du inte undan om du inte blåser SD minne ordentligt.

Ok..kanske skall köra en fulständig formatering på sd kortet kan var
behövligt ändå efter allt man har haft instalerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du skriver inte vilken telefon du har, har du kört nån uppdatering på den? I många fall, vid uppgradering av firmware, får man ett "nytt" modem på köpet (programvaran som styr 3G modemet). Detta kan ge väldigt olika resultat och ibland får man helt enkelt flasha in en ny modemprogramvara för att få bra hastighet igen.
Jag har SGS2 och kör jag med en av dem nyare modemen får jag riktigt kass täckning.

x10 mini ja den är uppdaterad någon gång. men det var innan jag började använda telefonen till
modem
jag har definitivt inget problem med signal styrkan,, där ligger inte mitt problem
Men förstår vad du menar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tadayeah:

x10 mini ja den är uppdaterad någon gång. men det var innan jag började använda telefonen till
modem
jag har definitivt inget problem med signal styrkan,, där ligger inte mitt problem
Men förstår vad du menar.

Inte helt det jag menar med modem.... Modemet är det som styr all kommunikatioen, även vanliga telefonsamtal. En kass modemprogramvara kan ha bra täckning men helt värdelös hastighet/stabilitet.
Det som är skumt är att nåt aktiverar kameran... Menar du att kameran visas på skärmen eller att man kan se den inne i aktiva programlistan? Har du root?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Inte helt det jag menar med modem.... Modemet är det som styr all kommunikatioen, även vanliga telefonsamtal. En kass modemprogramvara kan ha bra täckning men helt värdelös hastighet/stabilitet.
Det som är skumt är att nåt aktiverar kameran... Menar du att kameran visas på skärmen eller att man kan se den inne i aktiva programlistan? Har du root?

Ok.
Men det är konstigt då det varierar det är inte altid jätte kas hastighet.
nej jag har sett det vid flertal gånger att kameran varit aktiv/i bruk (när jag ska använda den
då kommer det upp ett medelande i displayen att kameran är i bruk och går inte använda den.
nej man ser inte på displayen som man brukar vid bruk av den)
Vet inte root .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:
Permalänk
Medlem

IOS

Permalänk
Medlem

Oooh Yes!!
Har hittat hur de kommer åt telefonen!!
Inte via appar eller OS Genom sim kortet
(Vilket bör vara någon som har tillgång till telenor)
Kan ju inte vara så många HA HA HA troligt någon myndighet eller vad tror du?
Testade med annan telefon samma slö telefon...men ett nytt sim kort blev den snabbare än snabbast!..
Aldrig haft så snabb telefon!.

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Nja, snarare Sony Ericsson..
Har exakt samma problem med min mini pro (gamla)
Men inget problem när jag bytte mobil, HTC, har dock annan just nu.. Note

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB