Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Schysst att ha råd med ett program för 4000kr för att redigera GTA-film...

Nu är jag förvisso inte redigerare själv, men jag tror att vill du kunna redigera film gäller att du vet vad som gör "bra" film från början. Kan du någonting om hur film produceras? Videografi, komposition, berättarteknik? Mycket av problemen i din video handlar inte bara om klippningen, utan hur du har spelat in det från början.

Du behöver helt enkelt läsa på teori, även om du "bara" gör stuntvideos så måste du kunna hålla tittarens uppmärksamhet, "leda" dem genom div. stunts/sekvenser, både med hjälp av ljud och bild. Att du har fet, dyr, mjukvara kommer inte hjälpa dig om du inte vet vad du håller på med, snarare tvärtom, iMovie eller Windows Movie Maker funkar precis lika bra för det du försöker göra.

/my $0.02

man får väll inte prata fildelning men jag har laddat ner sony vegas och inte köpt det.

Och nej jag vet inte mycket om hur film produceras så det kanske är bra om man läser på lite teori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noordan:

man får väll inte prata fildelning men jag har laddat ner sony vegas och inte köpt det.

Och nej jag vet inte mycket om hur film produceras så det kanske är bra om man läser på lite teori.

Finns mycket bra på youtube om du inte hellre vill läsa!

Permalänk

Här kan du kolla in en presentation som min lillebror klippt ihop, den visar smakprov på 3D-produktioner han skapat till olika reklamkampanjer etc

http://vimeo.com/18913959

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Finns mycket bra på youtube om du inte hellre vill läsa!

Joo tycker nog filmer är bättre att kolla på.

Skrivet av zodiakonline:

Här kan du kolla in en presentation som min lillebror klippt ihop, den visar smakprov på 3D-produktioner han skapat till olika reklamkampanjer etc

http://vimeo.com/18913959

Det ska jag kolla in!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noordan:

Hej jag har börjat med filmredigering men har inga större kunskaper därför vill jag att ni ska ge positiv och negativ kritik på en film jag redigerade.

http://www.youtube.com/watch?v=8z45Kl7V4TQ

så ös på med kritik och tips så att jag kan bli bättre på film redigering!

MVH noordan

Hejsan Noordan.. Det du bör tänka på när du redigerar film är först vilken Mål-grupp filmen ska sträcka sig till. i detta fall GTA, och imed att det inte händer nånting specielt så blir den inte unik. och väldigt tråkig.

Andra är Känsla. Musik skapar känslor, klipper man ihop en härligt film när man åker skidor o trixar, så hitta passande musik till, som går i takt med filmen.

allting är relativt så klart. bästa du kan göra är att öva öva öva. och ta till dig bra kritik som har en mening i varför det är bra eller dåligt.
http://www.youtube.com/watch?v=gYc8aEMfe8E den tilltalar mig. kanske du får nånting utav den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Hejsan Noordan.. Det du bör tänka på när du redigerar film är först vilken Mål-grupp filmen ska sträcka sig till. i detta fall GTA, och imed att det inte händer nånting specielt så blir den inte unik. och väldigt tråkig.

Andra är Känsla. Musik skapar känslor, klipper man ihop en härligt film när man åker skidor o trixar, så hitta passande musik till, som går i takt med filmen.

allting är relativt så klart. bästa du kan göra är att öva öva öva. och ta till dig bra kritik som har en mening i varför det är bra eller dåligt.
http://www.youtube.com/watch?v=gYc8aEMfe8E den tilltalar mig. kanske du får nånting utav den.

Hej! jag får nog spela mer gta och hitta stunt som är roliga. Men det är ju det , jag är inte så bra på takt eller på att hitta passande musik..:/

Jag tar åt mig all kritik som har en förklaring till sig.

Permalänk
Medlem

Låten passar bättre till ett star wars krig:D Varför spela in detta? Förstår inte varför? Spela och ha kul istället!
xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Låten passar bättre till ett star wars krig:D Varför spela in detta? Förstår inte varför? Spela och ha kul istället!
xD

okej.:D men jag tycker det är kul att filma och spela gta!

Permalänk
Medlem

nu så har jag gjort en ny film , en Mw2 film. Skulle vilja ha kritik på denna, håller på att lär mig effekterna i sony vegas pro 10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cameltotem:

Jävligt dålig låt är väl det enda jag har och säga.

This ^

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noordan:

nu så har jag gjort en ny film , en Mw2 film. Skulle vilja ha kritik på denna, håller på att lär mig effekterna i sony vegas pro 10.

http://www.youtube.com/watch?v=Ufk9s1B9ZU8&feature=related

Hoppas detta är ett skämt!

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Hoppas detta är ett skämt!

Varför skulle det vara ett skämt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noordan:

Varför skulle det vara ett skämt?

Skickades från m.sweclockers.com

För att det är en video när du/någon springer runt och dör, har sjukt dåligt aim & reaktionstid?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Kan ju komma och bidra med att innehållet videomässigt bör även stå ut. Ingen vill se folk springa runt och dö, oavsett hur snyggt redigerat eller hur bra musiken är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noordan:

nu så har jag gjort en ny film , en Mw2 film. Skulle vilja ha kritik på denna, håller på att lär mig effekterna i sony vegas pro 10.

http://www.youtube.com/watch?v=Ufk9s1B9ZU8&feature=related

Introt var ju bättre än förra gången, men varför inte widescreen på introbilden? Ser fult ut med svarta kanter när inte resten av videon har det. Och vad är det för vit fläck som kommer i bild i nedre vänstra hörnet vid 0:05?
Ska inte säga något om låtvalet, men musikövergången mellan låtarna kunde varit bättre.
Det kan även vara en idé att lämna en del ljud från spelet fast med lägre volym, så att man ändå hör skott osv.
Och som de ovanför sagt, mer action och mindre dötid. Ingen vill sitta och titta på någon som bara springer runt och blir dödad, samt ingen vill nog se scoreboard när det händer.
Många snabbspolar dessutom vid springande och andra tidsödslande aktiviteter, och kör normal hastighet när det blir lite action, samt att folk klipper ihop samlade action-klipp från flera matcher istället för att bara filma en hel match nonstop.

Kolla denna video som Wovn satt ihop, när han snabbspolar och klipper, samt att man fortfarande kan höra all action:

SweC-tråd för videon: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1104843-triu...

Sist men inte minst, det är oftast lättare att klaga och peka på brister än att komma på konstruktiv eller positiv kritik, så får be om ursäkt om jag låter lite väl negativ.

EDIT: Citerade fel person...
EDIT 2: Fast ändå, angående låtval. Föreställ dig hur Wovn's video skulle bli med t.ex. hiphop, dubstep, deathmetal eller anna musik. Skulle inte förmedla samma känsla, eller hur? Så även om det är musik man kanske inte lyssnar på till vardags så finns det kanske bättre musik att välja beroende på hur filmen är uppbyggd och vilken känsla man vill förmedla? Som din MW2-video, den heter ju "worst player in the world". Då hade kanske någon larvigare eller mer "fail-aktig" låt passat bättre än den du har nu som kanske skulle funkat bättre i en video där man vill visa hur bra man är.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

hm kollade på videon utan ljud, introt såg bra ut, sen vart det segt så man snabbspolade genom videon för o se om nått kul skulle hända..men nej. allt för lång video. hade räckt med 2min av det där

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...