Sälja Iphone 3GS 16GB, men för hur mycket?

Permalänk
Medlem

Sälja Iphone 3GS 16GB, men för hur mycket?

Ber om ursäkt om den här hamnar i fel forumsdel nu, men det var den mest lämpliga jag kunde hitta.

Jag har äntligen blivit med Android och ska därför kränga av min 3GS, med största sannolikhet till far min som ska ge den till min lillebror. Dock är jag lite fundersam på hur mycket jag ska ta för den, jag vill inte ta något överpris och min far vill väldigt gärna betala vad jag skulle få för den på den vanliga begagnatmarknaden, snäll som han är.

Det är en vit 3GS 16GB, med några skavanker:

En 3 mm repa ungefär mitt på skärmen i längsled, en tredjedel upp från botten i höjdled. Inga som helst repor på baksidan då den använts med skal.

Hörlursutgången är minst sagt opålitlig, hoppar mellan ljudlös och aktiv, kopplar om ljudet till högtalaren o.s.v, sensorn som känner av om ett par hörlurar sitter i är helt enkelt inte riktigt med i matchen. Detta ska tydligen gå att ordna om man vill skruva, dock inget jag brytt mig i sen felet uppstod.

Mikrosprickor i uttaget för sladden, vilket de flesta verkar lida av.

Så, vad skulle vara skäligt att ta ut? Försökt titta lite på Blocket men det är ju en uppsjö av alla möjliga fel här och var.

Tack på förhand!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Kring 500 kr.

Permalänk

Med dom felen du skriver.. så runt en 500-700:-

Permalänk
Medlem

~500kr låter lagomt med dom felen.

Permalänk

700 kr.

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Medans vi ändå pratar om iPhone här så kan jag passa på att fråga er.

Jag har en iPhone 3GS 32gb låst till Tre, inga skador alls. Hur mycket skulle man kunna få för den?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Hörlursproblemet är säkert fickludd som kan lösas med lite luft på burk och ett gem.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Kolla tradera vad andra tar samt vad andra har sålt sina för.
Så får man ett litet humm iaf

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Medans vi ändå pratar om iPhone här så kan jag passa på att fråga er.

Jag har en iPhone 3GS 32gb låst till Tre, inga skador alls. Hur mycket skulle man kunna få för den?

Eftersom det är en 3gs så är väl risken att ev köpare kanske inte bryr sig så mycket om minnesmängden?
Gör en sökning på blocket.. Kolla vad de som inte fått sin såld direkt begär (på ett ungefär).
Lägg dig "några hundralappar" under o hoppas det kommer någon som vill ha din gamla trotjänare.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, då var jag inte totalt ute och cyklade med min spontana bedömning!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Eftersom det är en 3gs så är väl risken att ev köpare kanske inte bryr sig så mycket om minnesmängden?
Gör en sökning på blocket.. Kolla vad de som inte fått sin såld direkt begär (på ett ungefär).
Lägg dig "några hundralappar" under o hoppas det kommer någon som vill ha din gamla trotjänare.

Fast på andra sidan är den väldigt lätt att ha som Mediaspelare!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Fast på andra sidan är den väldigt lätt att ha som Mediaspelare!

Jo. Har själv en 3gs som "spotfypod" i köket.

Permalänk
Avstängd

envirophone betalar 1051 för en 3GS 16gb

Permalänk
Inaktiv

Hoho 500 ska du nog vara glad om du får... jag hade aldrig betalt det ens om den var felfri!
3GS är ju skitgammal, 480*320 skärm, klarar inte av multitasking osv..osv..