Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Att basera sig på attack är dåligt efter nerfen

AS är fortfarande livsviktigt för en wizard - snabbare AS betyder att man castar spells snabbare så det blir lättare att kita och bränna av flera spells samtidigt.

Dessutom så blir damagen högre när man skjuter iväg t.ex. magic missiles eftersom varje projektil gör hela damage-värdet. Flera projektiler = mer skada.

Visst är det nerfat men en amulett med +6 AS och två ringar med +7 AS ger ändå märkbar förbättring. Planen är nu bara att byta ut hammaren mot en dagger, wand eller sword så blir det riktigt fint.

Skrivet av Jarod:

Finns ingen på varken AH eller RMAH som har tre sockets. Känns bra.

http://i.imgur.com/vEBhQ.png

Den ser dyr ut....

Permalänk
Medlem

fast jag har lite annorlunda specs, pallar inte ta prnt scr -
171 armor
+59 vitality
+18 fire resistance
12% extra gold
+6 movement speed
monster kills = +10%xp
2 sockets

är en demon hunter dock :S får fan inget jag har användning för -.- har craftat allt mitt gear -.-

Permalänk
Medlem

Glömde ta screenshot, men en 1hander från goblin a2 som sålde för 25m på AH.
1010 dps
150 dex
60 vitality
56% critdmg

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Fick denna förut idag

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KniFF:

Glömde ta screenshot, men en 1hander från goblin a2 som sålde för 25m på AH.
1010 dps
150 dex
60 vitality
56% critdmg
http://i.imgur.com/kxPew.jpg

ser att du säljer items för flera miljoner :S.. vart hittar du allt och så snabbt? :/
Vad har du i MF?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Hitta precis ett Flawless Star amethyst.. Ngn som vet priset på den? Eller är det mer värt att crafta och sälja gemsen?

EDIT: Hittade denna nyss oxå. Inte bästa statsen men lär väl vara värd ngt.. tänkte på att den har 7 levels i reducements..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

ser att du säljer items för flera miljoner :S.. vart hittar du allt och så snabbt? :/
Vad har du i MF?

Körde lite goblin runs veckan då dom nerfat dropraten, då har jag 254% mf så en bra bit ifrån max. Allt handlar om tur, som lotto.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Hitta precis ett Flawless Star amethyst.. Ngn som vet priset på den? Eller är det mer värt att crafta och sälja gemsen?

Jag trodde flawless square var den högsta kvalitén man kunde hitta.

angående att crafta så får man räkna lite på det ibland kan man tjäna lite på det men ofta ligger priset under vad det kostar att crafta.

EX:
från flawless square till Star blir kostnaden:
(bara kostnaden för att crafta hamnar på 500k)

27*(pris på flawless)+54*(pris på tome of secret)+30 000*9+50 000*3+80 000 = craftkostnad

Minsta försäljningspris utan förlust blir: craftkostnad/0.85 = försäljningspris

Permalänk
Medlem

ok, då är det alltså mer värt att sälja receptet som det är.

Permalänk
Medlem

Detta är knappast en värstingpryl, men vad jag använder just nu på min DH:

Tyckte det var ett kul namn och "flavour-text". ( Filmen cloaken har sitt namn ifrån )( Kate Beckinsale har huvudrollen och i spelet är det liknande kläder med svart läder som hon har i Underworld )

Kanske inte platsar i denna tråden egentligen, men jag ville inte starta en ny och tyckte detta var en småkul popkultur-referens som någon blir road av kanske

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

ok, då är det alltså mer värt att sälja receptet som det är.

ahh det var ett recept du hade hittat, det du tjänar på att crafta själv är ungerfär de 15% det kostar att sälja grejer på AH.
Om du inte behöver många av det gem slaget som du har recept på så tjänar du på att sälja receptet.

Permalänk
Medlem

jag kan tänka mig att köpa receptet ifrån dig om du vill sälja det

Permalänk
Medlem

Hittade The Black Rock Ledger Page 15. Undra om det bara är easteregg eller dom kommer göra en quest av dom i framtiden.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hittade The Black Rock Ledger Page 15. Undra om det bara är easteregg eller dom kommer göra en quest av dom i framtiden.

Easter egg, sidnumrena är siffrorna från Lost.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Hittils iaf.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Den är bara att skicka över till min gubbe, du kan få symboliska 10k guld för den Grym shoulders!

Permalänk
Medlem

Någon som har en idé om vad denna går att sälja för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eroish:

http://i45.tinypic.com/153nyi8.png

Någon som har en idé om vad denna går att sälja för?

Inte mycket. Och lättast är om du helt enkelt kollar i AH på vapen med liknande stats. Det går både snabbare och du får en bättre svar än att posta här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xizten:

Inte mycket. Och lättast är om du helt enkelt kollar i AH på vapen med liknande stats. Det går både snabbare och du får en bättre svar än att posta här.

Personligen tycker jag de borde ändra AH.. Eller snarare lägga till "damage" så kan man söka mer specificerat

har själv en amulett som går på 15milj enligt många men vet inte om det är värt att sälja den och köpa bättre vapen :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Personligen tycker jag de borde ändra AH.. Eller snarare lägga till "damage" så kan man söka mer specificerat

har själv en amulett som går på 15milj enligt många men vet inte om det är värt att sälja den och köpa bättre vapen :S

Sökfunktionaliteten på AH är ett skämt, finns inget annat ord för det. Enda fördelen jag kan se är att med lite tur och tålamod kan hitta prisvärda items andra har missat just tack vara det

Permalänk
Moderator
Moderator

Underlig runda genom sista hälften av A3 idag. Har inte fått ett enda set/legendariskt på mina senaste 10-15 runs men idag droppade fyra stycken. Två Hellrack, en The Gavel of Judgement och ett par IK vantar.
Sedan blev det lite roligare i form av

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Underlig runda genom sista hälften av A3 idag. Har inte fått ett enda set/legendariskt på mina senaste 10-15 runs men idag droppade fyra stycken. Två Hellrack, en The Gavel of Judgement och ett par IK vantar.
http://i46.tinypic.com/10hri8n.png

Åhh, den var fin. Nu fick jag lite motivation för att starta D3 igen efter en paus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

http://i46.tinypic.com/10hri8n.png

Mycket trevlig amu

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nån menade att den kunde va värd 5-7M?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

http://i45.tinypic.com/1763av.jpg

Nån menade att den kunde va värd 5-7M?

Den har potential att gå för några millar ja, alla stats är bra stats.

EDIT: Några 5-7 millar är det inte, efter att ha kollat på min som jag köpte rätt billigt skulle jag gissa på max 1 mille för denna. Möjligt att jag är fel ute dock.

Permalänk
Medlem

Hittade ett nice svärd, ingen crit dock så blir till att sälja det.
Bästa itemet jag hittat hittils iaf.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Denna rackare:

Av 19 sidor på AH hitta jag ingen med lika hög int/vit. Får se om nån faktiskt vill ha den dock, saknar ju trots allt crit/ias etc.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

Du väcker gamla härliga minnen från D2 farmen, när man ser en grön amulett droppa. Hoppades man alltid på en Tal amu. Vips så kom den.

Permalänk
Medlem

Hurra!