Byggt klart datorn... stängs av efter 8 sekunder & bootar igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Här är jag igen
Tycker nog du borde ta någon kunnig till hjälp, jag erbjöd mig som sagt men du verkar ha införskaffat dig ytterligare ett nytt moderkort och får nya problem, well, karma någon..*ser sådär lagom ironisk ut*..btw, hjälpte den andre snubben här hos mig idag och det funkade galant då jag inget hört från honom sen efter att han åkte hem.
Nåja, erbjudandet står kvar som sagt om du inte får till det, att fixa nytt moderkort hjälpte ju tydligen inte heller

Tänkte att det skulle bli lättare att bara skaffa ett nytt moderkort men icke det ... :S Kändes som det skulle bli krångel att åka ut till dig och trodde för det andra att det var fel på mitt z68... Kanske ska svänga förbi dig ändå ^^

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Tänkte att det skulle bli lättare att bara skaffa ett nytt moderkort men icke det ... :S Kändes som det skulle bli krångel att åka ut till dig och trodde för det andra att det var fel på mitt z68... Kanske ska svänga förbi dig ändå ^^

----------
Med tanke på den uppsättning hårdvara jag har löst för stunden, där vi kan testa att cpu är OK, ram är OK, grafikkort osv, så är det en rätt så smart ide, plus att du får hjälp från en pctekniker som har pysslat med sånthär i mer än halva sitt 35:åriga liv

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

-------------
Nope
Jag tror på en kombination av inkompatibilitet och otur
Att du skulle få två defekta moderkort på raken, tar jag för totalt osannolikt och av vad jag kan se av bilderna har du kopplat rätt

Men som sagt, du kan komma ut till mig, har ena inneboende sovandes dock fram till 12 tiden imorgon pga han jobbar skift, men sen efter det är det lugnt för besök och hjälp

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippomania:

kollat ifall minnena är kompatibla med moderkortet? testa att dra ut batteriet samt alla ström i några minuter.

Jag har samma problem och mitt ram minne (a-data 1600 8 gb) är inte kompatibelt med mitt moderkort ( asrock z77 extreme 4 m http://www.asrock.com/mb/memory.asp?Model=Z77%20Extreme4-M ).

Jag har även haft svårigheter med att koppla in min CPU-kylare (den som man får till i5 3570k ).

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem bootar om efter 8 sekunder. Kom ni fram till vad det var som var fel??

Msi Z77A-GD65
Antec 900w psu
4*4gb Kingston 1600mhz
240gb ssd Kingston
I5 3570k
Asus HD 7970
Intel Thermal processorkylare

Permalänk
Medlem

vad jag kan se så har du satt powersw kabeln åt rätt håll.

Jag tror alla kablar ska monteras med den vita texten uppåt i chassiet.
Resten av dina kablar verkar monterade med texten nedåt?

I vilket all verkar det som att du monterat Pwrsw kabeln åt ett håll och resten åt ett annat håll.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem med min 3570K. Fläktarna startades i några sekunder, ingen bild. Sedan så stängdes allt av och startades om. Jag löste det genom att montera om processorn, CPU kylaren och sedan kolla att alla kablar satt i nätagget och på moderkortet hårt som satan.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Sitter med samma problem här, så kom ni fram till någon lösning på problemet?

Visa signatur

Intel Core i5 4690K 3,5 GHz @ 4,60Ghz Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Crucial BallistixSport 2x8GB 1600MHz Noctua NH-D15 MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB, Fractal Design Define S Black,Samsung 850 EVO Series 250GB,WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB 7200RPM, AOC E2470SWDA 23,6, Windows 10 / 64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-konsult:

Sitter med samma problem här, så kom ni fram till någon lösning på problemet?

"Lyckades fixa det genom att vända på pwr swt+- Tack för all hjälp sweclockare .." står det i första posten.

Permalänk

Provat allt nu, så blir att prova med ett nytt nätaggregat och hoppas på lite tur @Tino:

Visa signatur

Intel Core i5 4690K 3,5 GHz @ 4,60Ghz Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Crucial BallistixSport 2x8GB 1600MHz Noctua NH-D15 MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB, Fractal Design Define S Black,Samsung 850 EVO Series 250GB,WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB 7200RPM, AOC E2470SWDA 23,6, Windows 10 / 64 Pro

Permalänk

Blev ett nytt moderkort och nu fungerar det som det ska

Visa signatur

Intel Core i5 4690K 3,5 GHz @ 4,60Ghz Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Crucial BallistixSport 2x8GB 1600MHz Noctua NH-D15 MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB, Fractal Design Define S Black,Samsung 850 EVO Series 250GB,WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB 7200RPM, AOC E2470SWDA 23,6, Windows 10 / 64 Pro