Permalänk
Medlem

Installera om Windows 7 utan cd

Hej har problem med min Packard Bell Easynote TM har blivit extremt seg bara att få upp web läsaren tog 30 min så vill installera om windows men vet inte hur jag ska göra gick in på packard bell recovery managemant och valde att starta om windows från grunden så allt skulle försvinna men efter att den hållt på ett tag så startade datorn igen men allt är ju fortfarande kvar och lika seg är den som förut vad gör jag för fel?

Mvh

Permalänk
Medlem

Du kan alltid boota via t.ex. en USB och installera Windows på det sättet.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

gå in på microsoft.se och använd koden du har på undersidan av datorn för att ladda ner en kopia av windows.
bränn eller lägg på en usb-sticka, och voila!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Okej vart på microsoft kan jag göra de ja kom bara till att köpa windows7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0r90:

Okej vart på microsoft kan jag göra de ja kom bara till att köpa windows7

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

Programmet som gör ditt USB http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_...

Permalänk
Medlem

Okej tack, är det någon som vet varför det inte funkar att göra det genom packard bell recovery management?

Permalänk
Medlem

Har fått ner filen på usb nu men när jag ska installera den på datorn så finns det bara att välja engelska som installations språk betyder det att när installationen är klar kommer allt vara på engelska eller är det bara under själva installationen det är engelska? Vill ju inte att allt är engelska när den väl funkar under installationen gör det inte så mkt om det är engelska. Tacksam för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ingen som kan svara på detta, vill börja installationen så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Guide: Hur man integrerar språk till Windows 7 DVD:n
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/917005-...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Tack för svar men det känns lite för avancerat för mig, finns det ingen windows 7 som bara är på svenska som ja kan lägga på usb minnet?

Permalänk
Medlem

Alternativet är om du kan låna en windows 7 dvd av någon, så länge du använder din egen nyckel bara.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

När du installerar Windows 7 med hjälp av DVD/USB tool så är det enklare att välja W7 Professional svenska och sedan ta bort ei.cfg filen som ligger i mappen sources på USB minnet och då kan du välja alla versioner av W7 även Home Premium svenska när du sedan installerar, läs mer om detta i denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1108827...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0r90:

Hej har problem med min Packard Bell Easynote TM har blivit extremt seg bara att få upp web läsaren tog 30 min så vill installera om windows men vet inte hur jag ska göra gick in på packard bell recovery managemant och valde att starta om windows från grunden så allt skulle försvinna men efter att den hållt på ett tag så startade datorn igen men allt är ju fortfarande kvar och lika seg är den som förut vad gör jag för fel?

Mvh

Gjorde du verkligen en fabriksåterställning? Den startar man väl efter bios med F11 eller vad det nu kan vara på din modell. Hade du gjort det skulle datorn ha blivit som när du startade den första gången.

Så här ska du göra:

How to Restore a Packard Bell Computer to Factory Settings:
http://www.ehow.com/how_6346035_restore-bell-computer-factory...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0r90:

Har fått ner filen på usb nu men när jag ska installera den på datorn så finns det bara att välja engelska som installations språk betyder det att när installationen är klar kommer allt vara på engelska eller är det bara under själva installationen det är engelska? Vill ju inte att allt är engelska när den väl funkar under installationen gör det inte så mkt om det är engelska. Tacksam för snabbt svar

Språkpaket och drivrutiner hämtar du från windows update efter installationen.

Har precis gjort en bootbar usb sticka av Windows 7 X64 Enterprise som jag använder och det fungerade kanon.

Kopierat från en annan tråd där jag skrev nyss;
Hämta istället Poweriso. Jag har haft det här i många år, och hade inte en aning om att det gick att göra bootbara usb stickor med et programmet.
Guide; http://www.poweriso.com/tutorials/how-to-make-win7-bootable-u...
Gör en nu, enbart för att bekräfta att det fungerar. Återkommer

EDIT*
Fungerar utmärkt! Bootade direkt och snabbt på usb stickan!
Starta poweriso med windowsskivan i eller om du har en .iso fil på disken.
Med en skiva, öppna skivan med poweriso och tryck sedan på copy>make CD/DVD/BD file.. och låt skivan rippa
Sedan monterar du din usb sticka, formarterar, eller tar backup. I menyn väljer du sedan Tools>make bootable usb drive..>välj iso filen, välj usb stickan och tryck på start.

Permalänk
Medlem

Din länk fungerade inte så här är den rätta:
http://www.poweriso.com/tutorials/how-to-make-win7-bootable-u...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*Länk fixad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Err0r90:

Ingen som kan svara på detta, vill börja installationen så fort som möjligt.

Inlägg utan ny eller relevant information och som enbart är ägnade att höja upp en tråd, sk bumpning, bryter mot §4 i Sweclockers regler.

Tänk på detta i fortsättningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar har fått igång den men av någon konstig anledning kan jag bara välja 1024x768 eller 800x600 i upplösning vilket ser riktigt dumt ut sen så funkar inte scrollen på touch paden är det någon inställning man måste göra?

Permalänk
Medlem

Om du har installerat om datorn försvinner allt (ja, även drivrutiner) gå in på PBs hemsida och sök upp din modell i support och drivers, ladda ner graphics drivers och allt du kan behöva, så ska du se att datorn fungerar som vanligt igen.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Du måste installera drivrutiner till din hårdvara, dessa bör finnas på PB hemsida för aktuella datormodellen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem

TS: Fick du Windows på svenska? Annars går det att ladda ner här (finns både x64 o x86): http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-le...

Glöm inte att plocka bort ei.cfg filen under /sources/ei.cfg Då kan man man nämligen välja vilken Windows version man vill installera.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Okej då ska jag ladda ner dem, ja jag fick svenska tillslut det var inte så svårt när man fick lite hjälp.

Permalänk
Medlem

Har fått iordning på allt nu men det är bara en sak till skrollen som är på touchpaden fungerar inte är det någon inställning eller nått som måste ställas in?

Permalänk
Medlem

Nja det är drivrutiner till trackpadden. Dom brukar komma i windows update. Annars kolla på hemsidan för drivrutiner till din dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

Språkpaket och drivrutiner hämtar du från windows update efter installationen.

Om du har ultimate eller enteprise, ja. Men inte annars. Fast jag föredrar engelskt. Då det är det man kommer få jobba med sedan + att det är mer Googleträffar på felmeddelanden och saker med engelsk Windows. Nackdelen är när man ska supporta en person som har svenskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Err0r90:

Du installerar Win7 på engelska. När du är klar så går du in i windows update och laddar ner ett language pack från deras tjänst. När packen är installerad så går du in i kontrollpanelen -> Clock and Language -> change displaylanguage. Där ändrar du till svenska och sedan loggar du ut och in igen. Voila svenskt windows 7.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du installerar Win7 på engelska. När du är klar så går du in i windows update och laddar ner ett language pack från deras tjänst. När packen är installerad så går du in i kontrollpanelen -> Clock and Language -> change displaylanguage. Där ändrar du till svenska och sedan loggar du ut och in igen. Voila svenskt windows 7.

Svenskt språkpaket finns bara för Ultimate och Enterprise http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/downloads/language... och eftersom jag förmodar att han har Windows 7 Home Premium på sin laptop och vill använda licensnyckeln som han redan har för datorn så fungerar det inte med Ultimate eller Enterprise.

Visa signatur

janee

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av morxy49:

gå in på microsoft.se och använd koden du har på undersidan av datorn för att ladda ner en kopia av windows.
bränn eller lägg på en usb-sticka, och voila!

Utveckla gärna detta

Läs min FAQ i installationsguiden, där finns div. Svar