Nutida spel i stil med Jönssonligan och jakten på Mjölner?

Permalänk
Medlem

Nutida spel i stil med Jönssonligan och jakten på Mjölner?

Satt här och funderade lite över vad man borde spela, och så kom jag att tänka på det gamla goda spelet "Jönssonligan och jakten på Mjölner" jag spelade en del för en herrans massa år sedan. Och jag har bollat idén om att vända huset uppochned för att hitta skivan nu ett tag, men så slog det mig att genren kan ju omöjligt vara död, men jag är oerhört osäker på vilken genre det. Går spelet som Peka och Klicka?

Spelade även Rosa Pantern I resa på egen risk när jag var liten. Kändes lite halvt som samma grej, fast ändå inte. Fortfarande ett bra spel när jag var i den åldern jag var då. Det är väl lite det jag eftersöker också.

I alla fall så eftersom genren omöjligt kan vara död så måste det ju finnas en hel del nya spel inom den. Jag är rätt sugen på att ta mig en titt på vad genren har att erbjuda nu för tiden helt enkelt, för där har man ju spel med intressant story och spel som är lite lugnare. Det går inte att spela Battlefield 3 hela helgerna.

Och jag har så dålig koll på denna genre idag. Jag är ju tillochmed osäker på var jag ska placera spelet, men det måste ju finnas någon forumit här som har lite bättre koll.

Vad är det för genre jag eftersöker och vad finns det för spel(serier) som är bra, vad bör jag vända om vid blotta åsynen av och vad får man bara inte missa?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Efter många timmars Googlande och irrande runt på internet tycks jag ha hittat ungefär vad jag sökt efter.
Peka och klicka-äventyr helt enkelt.

Beställde någon Art of Murder-trilogi tillsammans med två Chronicles of Mystery i ett paket riktigt billigt.
Spelar nu något som heter J.U.L.I.A och jag har ögonen på "Next BIG thing" och "Black Mirror 3".

Så jag fick tag på det jag ville helt enkelt.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340