Prisvärd 32” skärm för enklare användning?

Permalänk
Medlem

Prisvärd 32” skärm för enklare användning?

Måste köpa en ny skärm då min gamla slutade fungera. Hade tänkt mig en 32”. Den ska inte användas till spel utan mest jobb och surf. Någon som har tips på en prisvärd skärm?

EDIT: Kom på att grabbens PS4:a bör kunna köras på skärmen vid enstaka tillfälle

Skulle denna kunna vara ett alternativ:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Permalänk

skulle inte tro att den är sämre än någon annan i prisklassen.

sålänge du håller dig till välkända märken brukar de generellt vara säkra kort och man får panel som passerat en kvalitetskontroll och den faktiskt gör vad det står i specifikationerna.

har ett par Asus några MSI och några lenovo skärmar och alla är helt ok föredrar faktiskt lenovo skärmarna för de har en lite varmare ton på panelen och känns mest neutral följt av asus och sist msi panelerna som är lite för kalla i färgerna för min smak

att jag inte riktigt kommer överens med MSI panelerna är att även om man sätter den på "warm" så känns ändå färgerna väldigt åt det blå hållet typ rött är lite lilatonat typ som att antireflex filtret framför panelen har en blå ton eller nått.
men i övrigt så är den helt ok och gör det den ska efter man stängt av ev allt msi hocus pokus.

så valet av panel kommer väldigt mycket till personlig preferens och det bästa är att åka och kolla på dem själv innan man köper så slipper man bli besviken för att foten var enorm eller bilden var helt utanför spectrumet vad du vill ha.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Bildexpert 📺

Du tittar på en 32-tums QHD/1440p 180 Hz IPS från LG. En av vaniljskärm från en etablerad tillverkare. Det är allround och matchar alla enkla krav för en dator. Kommer fungera med 1440p för PS5, men är inte optimalt för PS4 som inte kan skicka ut 1440p-signal. Där rekommenderas FHD/1080p som är den nivån PS4:n är byggd för eller UHD/4K som matchar 1080p skalningsmässigt. Går att spela, men riskerar uppfattas som suddigt/grötigt av skalningen jämfört med vad man är van med. Vilket kan vara sak samma om det är tillfälliga stunder.

Med andra ord inget konstigt eller speciellt här. Detta är så typisk datorskärm det kan bli.