Hitta avstängd iphone möjligt?

Permalänk
Medlem

Hitta avstängd iphone möjligt?

Hej, tappade bort min iphone igår och har fortfarande inte hittat den. Batteriet i den har tagit slut och jag undrar om det är möjligt att hitta en avstängd iphone på något vis? Har den fortfarande någon form av gps mottagning? Kan man kolla senaste stället den hade mottagning på? Tacksam för hjälp snälla!

Permalänk

Hej!

Nej den skickar inte iväg några signaler när de är avstäng speciellt när den inte har något batteri. För då finns det inget som kan skicka signaler. Så det finns inget sätt att hitta den utan att fysiskt hitta den!

Permalänk
Medlem

Ifall någon hittar den och laddar den så kommer du kunna hitta den. Annars så gäller det att fysiskt hitta den som Johan Holm Sa.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att spärra SIM och IMEI (telefon) hos din operatör så att du inte råkar ut för fler otrevligheter

Permalänk

Spärra den borde du göra redan ikväll, tror att det går att göra via din operatörs hemsida tror jag. Om du loggar in med dina uppgifter du fått och sen spärrar den!

Permalänk
Medlem

har du tappat bort den hemma, eller på stan? eller hemma hos någon okänd kompis?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Senaste stället den sände signal ifrån innan batteriet tog slut bör gå att ta reda på, men då måste det nog gå via polisen då det inte är uppgifter som mobiloperatörerna lättvindigt lämnar ut. Även om du skulle lyckas få ut den informationen så blir det ändå en väldigt grov positionsangivelse, i värsta fall bara "någonstans kring masten", vilket kan täcka in ett väldigt stort område. I bästa fall finns lagrad sändningsstyrka från åtminstone tre närliggande master, varpå det går att triangulera, men det blir ändå väldigt svårt att exakt lokalisera.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Dock var det inte dem jag ville höra
Jag var endast på jobbet och tog mig därifrån direkt hem så tvivlar starkt på att den blivit bestulen.
Måste jag spärra den då jag har både pinkod och koden man måste skriva in varje gång skärmen blir svart?

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av sebbano:

Jag var endast på jobbet och tog mig därifrån direkt hem så tvivlar starkt på att den blivit bestulen.
Måste jag spärra den då jag har både pinkod och koden man måste skriva in varje gång skärmen blir svart?

PIN Koden är den du skriver in när skärmen blir Svart.
Det är PUK koden som är själva operatöst bundet (Den du mena som PIN)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sebbano:

Koder som låser mobilen går att få upp om man vet hur eller tar sig 10min och söker lite på google. Om du är rätt säker på att den inte har blivit bestulen så behöver du inte göra det, men det vore inte trevligt om du skulle se att någon aktivera mobilen och började köpa saker med den eller beställa saker till Sverige!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är PUK koden som är själva operatöst bundet (Den du mena som PIN

Är inte pinkoden den kod man skriver in när man startar telefonen? Och bara en låskod eller nåt man använder varje gång skärmen blir svart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Koder som låser mobilen går att få upp om man vet hur eller tar sig 10min och söker lite på google. Om du är rätt säker på att den inte har blivit bestulen så behöver du inte göra det, men det vore inte trevligt om du skulle se att någon aktivera mobilen och började köpa saker med den eller beställa saker till Sverige!

Okej tack för svaren! Jag tror dock inte att den är bestulen, så jag ger det en dag till.. Tråkigt att det inte finns någon funktion som man skulle kunna använda för att se senaste positionen innan den blir avstäng. Då det redan finns för att veta var den är när den är online..

Permalänk
Medlem

Om du har den registrerad till iCloud så kan du se vart den senast hade kontakt via:https://www.icloud.com/#find

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är PUK koden som är själva operatöst bundet (Den du mena som PIN

Skärmlås = något man skriver in varje gång telefonen släckt ner skärmen.
PIN kod = SIM kortets 4 skiffriga kod
PUK kod = Om man slår fel PIN kod flera gånger måste man låsa upp SIM kortet med en PUK kod.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du har den registrerad till iCloud så kan du se vart den senast hade kontakt via:https://www.icloud.com/#find

Kan man?!?
Jag är registrerad där men det enda jag får upp är att enheten är offline eller något?
Ingen position

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbano:

Kan man?!?
Jag är registrerad där men det enda jag får upp är att enheten är offline eller något?
Ingen position

hmmm, då är det bara om den är på då tyvärr.
Om du åkt tåg eller buss så borde du nog låsa den. Annars så är det bara att leta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

hmmm, då är det bara om den är på då tyvärr.
Om du åkt tåg eller buss så borde du nog låsa den. Annars så är det bara att leta.

Jag har Iphone och iPad mini, båda med Hitta min Iphone.
När jag stängt av telefonen och söker den med ipaden visas senaste positionen då iphonen var påslagen.

Så om du vara har förlagt den och den ligger kvar där och batteriet tagit slut, så kan troligen positionen stämma. Alltid något...

Hur funkar det om en tjuv gör reset och installerar sina egna grejer, Sim etc? Finns telefonens id kvar? Dvs hittbar? Troligen inte, eftersom man måste få sälja sin telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Görsen reset blir det svårt att spåra den via icloud iaf eftersom anslutenirgen/kopp tingen till det kontot försvinner. via anmälan går det kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Öhh nej. Använder man säkerhetskoden i telefonen så krypteras flashdisken med 256bit kryptering. Den datan går INTE att komma åt utan att man känner till koden.