iPhone: iMessage-problem!

Permalänk

iPhone: iMessage-problem!

Hejsan,
När iMessage inte har fungerat, så har jag då dubbelklickat på meddelandet och valt att skicka det som vanligt text message istället. Grejjen är då att det blir permanent. Det är inte bara det specifika meddelandet som skickas som vanligt text message utan resterande efteråt till den specifika kontakten.

Hur åtgärdar man det så den skickar iMessage igen? (jag har t.o.m "Send as SMS" avstängd i Messages-inställningarna)

Tackar,
Evil Chicken.

Permalänk
Medlem

Provat starta en ny konversation? Har märkt att om man aktiverar iMessage och man tidigare skickat meddelanden så krävs det att man startar en ny konversation för att det ska funka(sen misslyckas min iPhone alltid med att skicka iMessages ändå av nån anledning).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av iMessage, sedan starta om telefonen och sedan aktivera iMessage igen. Jag hade lite problem med iMessage och då hjälpte detta. Nu kan jag varva vanliga sms och iMessage som det passar i samma konversation. Ett tips är också att om meddelandet som inte kommer fram via iMessage inte är brådskande så kan du bara lämna det som det är så skickar telefonen meddelandet som vanligt sms själv efter en stund och då ställs den inte om till grön skicka-knapp utan den förblir blå.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Provat starta en ny konversation? Har märkt att om man aktiverar iMessage och man tidigare skickat meddelanden så krävs det att man startar en ny konversation för att det ska funka(sen misslyckas min iPhone alltid med att skicka iMessages ändå av nån anledning).

Tack som fasen! Det var alltså det man behövde göra. Så sjukt osmidigt. En fix på detta skulle vara uppskattat alltså.

Permalänk
Medlem

För mig så byter den fram och tillbaka, om iMessage inte fungerar pga att jag inte har 3G eller liknande så skickar den bara ett vanligt SMS istället. Sen byter den tillbaka. Vet inte riktigt varför den inte gör så för dig´, men som andra har skrivit så testa att göra en ny konversation. Anledningen till att den inte skickar iMessage kan också vara för att kontakten du smsar med inte har det på/hon/hans telefon är avstängd eller något annat kul.

Annars så bör det faktiskt fungera per automatik

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync