Synka två iPhone 4S med datorn

Permalänk
Medlem

Synka två iPhone 4S med datorn

Har redan en iPhone 4S (jobbtelefon) men eftersom telefonräkningen sprungit iväg lite måste jag nog tyvärr införskaffa en privattelefon också! En likadan då.

Hur funkar det om man har två st iPhone - kan båda synka ordentligt med datorn?

Kan man föra över info mellan telefonerna?

Är det något annat man bör tänka på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MarikaÖ:

Har redan en iPhone 4S (jobbtelefon) men eftersom telefonräkningen sprungit iväg lite måste jag nog tyvärr införskaffa en privattelefon också! En likadan då.

Hur funkar det om man har två st iPhone - kan båda synka ordentligt med datorn?

Kan man föra över info mellan telefonerna?

Är det något annat man bör tänka på?

Skickades från m.sweclockers.com

Att hålla telefonerna synkade med varandra är enklet, det är bara att ställa in iCloud. Vad tänker du synka med datorn? Om det rör sig om mail så synkar iOS bra med Exchange och Gmail.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Office mail och kalender.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

förstår inte varför du måste synka en jobbtelefon hemma. synka den på jobbet vetja

Permalänk
Medlem

Jag vill ju kunna synka bägge telefonerna på bägge datorerna (jobb + privat). Alla telefonnummer, kalender mm ska finnas uppdaterade i bägge telefonerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarikaÖ:

Jag vill ju kunna synka bägge telefonerna på bägge datorerna (jobb + privat). Alla telefonnummer, kalender mm ska finnas uppdaterade i bägge telefonerna.

Varför 'synka med dator(er)'? Använd iCloud, exchange eller liknande. Är du osäker på vad det är och hur det används så sök på nätet och/eller gå och prata med nån som har koll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Därför att man inte ska göra livet mer komplicerat än vad det är ... telefon & dator synkar sig själv utan att jag gör någonting och det är SÅ jag vill ha det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarikaÖ:

Därför att man inte ska göra livet mer komplicerat än vad det är ... telefon & dator synkar sig själv utan att jag gör någonting och det är SÅ jag vill ha det

Den enkelheten du beskriver är iCloud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ha ha Då ser du vilken koll jag har och fattar min nivå!

Så; en telefon extra strular inte till det på något sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MarikaÖ:

Ha ha Då ser du vilken koll jag har och fattar min nivå!

Så; en telefon extra strular inte till det på något sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte längre. Med iCloud har Apple fått till någonting riktigt smidigt.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Rekommenderar också iCloud för detta fallet. Bara att slå på i telefonerna och välja vad som skall synkas (Att göra, Telefonbok, Mail, Kelender, ...). Klart!

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.