netgear WGR614v9, problem med steam spel/source spel

Permalänk
Medlem

netgear WGR614v9, problem med steam spel/source spel

Har problem med min WGR614v9 och steam spel nu när jag börjat använda den igen.
Det va så att jag kontakta telia och bad att få min TG789vn bryggad och det va inge problem alls och fungerade fint. Körde i min WRG614v9 då jag behövde ju nu en router. Men nu hittar jag knappt/inga servrar för source spel, tex. tf2, css, DoD source och liknande spel. Helt tomt!
Men kör jag utan router fungerar det utan problem. Har pillat i routern och prövat massa olika inställningar men inget hjälper. Installerat om steam, datorn, och spelet många gånger. Öppnat portar i routern och kollat så att allt fungerar och det gör det. Och andra spel fungerar fin fint.
Har googlat runt och prövat massa olika saker men kan inte få det att fungera alls.
Så som det är nu så startar man om steam 5-500 gånger och då fungera det ett tag, men varje gång man klickar på "refresh" så ser man mindre å mindre servrar uppe.

Någon som har några smarta idéer på hur det kan lösas? Annars är det nog bara köpa ny router men de har jag inte pengar till alls på några månader :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Varför ville du få din TG789n bryggad?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)