Permalänk

NIKON D3200

någon som kan tilltala sig som Nikon D3200, jag är en nybörjare med kameror. det verkar vara ett bra val.
Är det någon som äger en kanske som kan säga vad den tcker om den:)?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Bra kamera. De flesta systemkameror är faktiskt bra och det är mycket en smaksak, vad gäller själva huset. Sedan är det ju ett system man köper in sig i och beroende på var man tänker ta vägen med sitt fotande kand det vara bra tänka på vad systemet erbjuder i form av tillbehör, objektiv, begagnatmarknad osv.
Ska du främst ta stillbilder och inte filma så mycket är min åsikt att du även kan titta på D3100.

Permalänk
Skrivet av dumbo:

Bra kamera. De flesta systemkameror är faktiskt bra och det är mycket en smaksak, vad gäller själva huset. Sedan är det ju ett system man köper in sig i och beroende på var man tänker ta vägen med sitt fotande kand det vara bra tänka på vad systemet erbjuder i form av tillbehör, objektiv, begagnatmarknad osv.
Ska du främst ta stillbilder och inte filma så mycket är min åsikt att du även kan titta på D3100.

Okej, men tror att filma kommer jag nog vilja göra, tyckte bara att den värkar ha bra funktioner och så.
Har kollat på den men jag är lite osäker, har även kollat på Nikon D5100.

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Bildkvalitén är mycket bra men själv ogillar jag det lilla och plastiga chassit och den har också en mindre sökare jämfört med dyrare kameror. Bildkvalitén hos systemkameror är mycket bra, även hos äldre kameror så kommer inte en vanlig användare att se nästan nån skillnad.

Permalänk
Skrivet av Adammcintosh:

Okej, men tror att filma kommer jag nog vilja göra, tyckte bara att den värkar ha bra funktioner och så.
Har kollat på den men jag är lite osäker, har även kollat på Nikon D5100.

D5100 har gafflingsfunktion, vilket d3200 inte har. Just den funktionen skulle nog göra skillnad för mig.