Permalänk
Medlem

Bredband utan bindningstid?

Hej
Har precis flyttat och vet inte när jag flyttar nästa gång. Kan mycket väl vara om 6 månader. Just nu surfar jag via mobilen, upp till 6 mbit/s och 1 GB vilket suger. Annars är det 1 mbit/s och oändligt mycket data...

Där jag bor nu kan jag bara ha bredband via telejacket om jag inte tar mobilt bredband. Bor mitt i en mindre stad med 4G+ -täckning.
3 hade ett mobilt bredband som såg trevligt ut. Upp till 64 mbit/s, 80 GB data och det kostade typ 349 kr/mån. Nackdelen var att det var 24 månaders bindningstid.
Finns det något som är ungefär lika billigt men som inte har någon bindningstid eller en bindningstid på 6 månader?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonno:

Hej
Har precis flyttat och vet inte när jag flyttar nästa gång. Kan mycket väl vara om 6 månader. Just nu surfar jag via mobilen, upp till 6 mbit/s och 1 GB vilket suger. Annars är det 1 mbit/s och oändligt mycket data...

Där jag bor nu kan jag bara ha bredband via telejacket om jag inte tar mobilt bredband. Bor mitt i en mindre stad med 4G+ -täckning.
3 hade ett mobilt bredband som såg trevligt ut. Upp till 64 mbit/s, 80 GB data och det kostade typ 349 kr/mån. Nackdelen var att det var 24 månaders bindningstid.
Finns det något som är ungefär lika billigt men som inte har någon bindningstid eller en bindningstid på 6 månader?

Om du prioriterar bindningstid så kolla i så fall på BB via telejacket i och med att det inte är omöjligt att få det med 6-12 månaders bindningstid.

Gäller det mobilt BB så kan du teckna telenors 4G utan bindningstid men då får du köpa modemet för 1200 kr (ingår på 24 mån bindning). Skulle gissa att de flesta operatörer kan gå med på liknade erbjudanden.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem

Kan du få tag på ett bredbandsmodem så brukar de flesta operatörer inte binda upp dig.

edit:

Bredbandsbolaget har just nu utan bindningstid enligt deras hemsida.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag var i ungefär samma sits som du för ett år sedan. Skaffade då mobilt bredband ifrån Telenor och band upp mig i 18 månader. När jag sedan fick en fastare situation så skaffade jag fiber ifrån Bredbandsbolaget. Då kunde jag flytta mitt mobila abonnemang till någon form av dagspass då man bara betalar 19kr/dag då det används. Därmed slapp jag att betala någon månadsavgift på det mobila som inte längre behövdes. Dock antar jag att dom bara gick med på detta eftersom Telenor och Bredbandsbolaget är samma företag.

EDIT: Eller har jag fel nu? Blev osäker på om det är samma företag! Dom har ju samma logga iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisse:

Jag var i ungefär samma sits som du för ett år sedan. Skaffade då mobilt bredband ifrån Telenor och band upp mig i 18 månader. När jag sedan fick en fastare situation så skaffade jag fiber ifrån Bredbandsbolaget. Då kunde jag flytta mitt mobila abonnemang till någon form av dagspass då man bara betalar 19kr/dag då det används. Därmed slapp jag att betala någon månadsavgift på det mobila som inte längre behövdes. Dock antar jag att dom bara gick med på detta eftersom Telenor och Bredbandsbolaget är samma företag.

EDIT: Eller har jag fel nu? Blev osäker på om det är samma företag! Dom har ju samma logga iaf?

Det stämmer att det är samma företag.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisse:

telenor har köpt upp bbb så det stämmer bra Kostade dem 6miljarder kr förövrigt ^^

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AckeDman:

Det stämmer att det är samma företag.

Alright tackar.