Permalänk
Medlem

Fakta om Bredband2

Hejsan!

Bredband2 har en kampanj som är att man bara betalar 50% i 3 månader.
Låter ju väldigt bra i mina öron. men undrar dock hur är bredband2 egentligen? För att har läst mycket om på nätet att de lurar sina kunder på pengar.
Jag undrar om det är någon annan här som har bredband2 och är nöjd med sitt bredband.

Tackar!

Visa signatur

OS: Win7 x64, GPU: Geforce Gigabyte GTX580 SOC
CPU: Intel i5 2500k (4.5gHz), MB: Asus P8P65 PRO Rev(3.1),
PSU: XFX 750w (modular), RAM: 2x Crosair Vengence 1600mz 4024mb
Cooling: CoolIT ECO A.L.C CPU COOLER
Chassi: Raven rv03

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det är någon som har jobbat på deras support, för att jag har en intervju där på deras bredbandssupport

Permalänk
Medlem

Beror lite om det är ADSL eller fiber. Har testat båda och inte haft några problem. Men deras fibertjänst fungerade bäst enligt mitt tycke. Kan tycka deras omdöme är lite väl överdrivet om att de ska vara "så himla dåliga". Har inget speciellt negativt att säga. Bra ping och fick ut 95/90 av mitt 100 Mbit.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk

Vi hade ADSL bredband hos dem ett tag och det var riktigt värdelöst. Vi fick utlovad hastighet, men frekvent så försvann internet-uppkopplingen. Så vi fick ringa deras (då) skitdyra telefonsupport och sitta i kö för att sen prata med någon som inte hade någon aning om vad de skulle göra åt saken, utan sa åt oss och vänta i princip.

Sen bytte vi till en annan ISP (Alltele), med seriös kundtjänst (och som man inte blir rånad av att ringa) där deras tekniker felsökte det och kontaktade vårat stadsnät etc för att få det löst när liknande hände igen.

Detta var ju 3 år sedan, men jag har ingen trevlig erfarenhet av Bredband2, utöver att dem är http://www.integrity.st/ märkta.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk

Har inte testat deras xDSL, men fiber via stadsnät har fungerar bra för mig
Pingen är inte super för att vara fiber (Låg på 10ms till Stockholm, bor i Uppsala) men det är ingen big deal för mig.