Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ute efter en andra telefon? Eller känner någon som behöver en vettig billig telefon?
Lumia 550 finns nu att köpa för 795:- hos Telia!
http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/microso...

Är det någon som vet om man kan aktivera det medföljande Årskort Surf på vilket nummer som helst? Så var fallet när de hade kampanj på Lumia 625.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lyktgubben:

Är det någon som vet om man kan aktivera det medföljande Årskort Surf på vilket nummer som helst? Så var fallet när de hade kampanj på Lumia 625.

Jag citerar:

Citat:

Gäller vid nyteckning och avtalsförlängning av Telia Komplett 12-40 GB med 24 månaders bindningstid. Erbjudandet gäller privatpersoner t o m 16/3 2016.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag citerar:

Fast nu citerar du ju från att man köper den med abonnemang, det han frågar om är ifall man köper den med kontantkort..

"Årskort Surf 0,5 GB/mån och Årskort Säker Mobil ingår (värde 798 kr). Tjänsten är giltig inom Sverige i 365 dagar från aktiveringstillfället"

jag har tidigare använt ett sånt här erbjudande på ett annat än det medföljande SIM-kortet men om det är så nu också törrs jag inte svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Elgiganten har väl aldrig varit starka på komponentsidan?

Elgiganten har inte sålt komponenter på minst 5 år, närmare 10 år sedan de slutade skulle jag gissa på. PC City var ju samma ägare så de tog över den rollen efter de öppnade 2003. Sen skippade de ju den butikskedjan 2009 och Elgiganten började aldrig sälja komponenter igen. De har sålt Hårddiskar och SSD dock, vilket jag gissar har med att göra att de även säljer NAS lösningar och vill erbjuda kunden ett komplett paket.

Sen kan de fortfarande köpa in saker, har sett något ledset ensamt grafikkort stå i någon fyndhörna någon gång.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har Elgiganten höjt Nexus 5X till 3490:- från nattens 2890:-, trots att det stod att erbjudandet gäller till och med den 21:a.

Permalänk
Medlem

Är Lamina surfplattan något o ha?
Har en Nexus 7 (1st gen) sen tidigare men den har blivit så jäkla slö o batteriet är väl ingen höjdare längre.

Mina användningsområden är: se på film o slösurfa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Toshiba Canvio 4TB extern disk på CDON (den som säljs för 999 kr). Kan man plocka ur disken ur den och köra som intern SATA-disk? Har hört talas om USB-diskar med fastlödd USB-anslutning som saknar internt SATA-interface.

Permalänk
Skrivet av Toxic Crow:

Nu har Elgiganten höjt Nexus 5X till 3490:- från nattens 2890:-, trots att det stod att erbjudandet gäller till och med den 21:a.

Och nu är det 2890:- igen. Snacka om jojjo-priser

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Ahhh, där var det..Pc City... Funderade om det var någon utav de firmorna som försvunnit, men fick inte fram Pc City.
Tackar så mycket

Skrivet av Chrisism8:

Elgiganten har inte sålt komponenter på minst 5 år, närmare 10 år sedan de slutade skulle jag gissa på. PC City var ju samma ägare så de tog över den rollen efter de öppnade 2003. Sen skippade de ju den butikskedjan 2009 och Elgiganten började aldrig sälja komponenter igen. De har sålt Hårddiskar och SSD dock, vilket jag gissar har med att göra att de även säljer NAS lösningar och vill erbjuda kunden ett komplett paket.

Sen kan de fortfarande köpa in saker, har sett något ledset ensamt grafikkort stå i någon fyndhörna någon gång.

Lite mer än så är det va, eller?

http://www.elgiganten.se/catalog/se_datorer_tillbehor/datorer...
Obs att detta inte är rean utan ordinarie varor, fast inte är det mycket.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Och nu är det 2890:- igen. Snacka om jojjo-priser

När de håller på och strular och prisjusterar på detta sättet, kan man inte använda deras prisgaranti emot dom, så de slutar med detta?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Ahhh, där var det..Pc City... Funderade om det var någon utav de firmorna som försvunnit, men fick inte fram Pc City.
Tackar så mycket

Lite mer än så är det va, eller?

http://www.elgiganten.se/catalog/se_datorer_tillbehor/datorer...
Obs att detta inte är rean utan ordinarie varor, fast inte är det mycket.

Beror väl på vad man syftar på när man säger komponenter. För mig är det interna datordelar jag tänker på och där har de ju endast Hårddisk/SSD annars saknar de ju resten

Räknar man in tillbehör som skärm, möss och tangentbord. Jo då har de ju en del i alla fall

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/853886/datorutrustning/headse...

Steelseries 800. Bästa trådlösa lurarna jag testat. Utklassar mina Logitech G930 på alla fronter. Dubbla batterier så man aldrig måste koppla in sladden. Ljudet jämfört med G930 är mycket klarare, bättre mellanregister och mer clean bas. En av de bästa funktionerna är att man kan porta vidare ljudet till från datorn->trådlösa sändaren->de vanliga högtalarna. Slå bara på den du vill använda, slipper man ställa om med nya portar och saker i windows när man hoppar mellan lurar och högtalare.

Permalänk
Inaktiv

28% rabatt på en ASUS 144hz skärm (2990:- istället för 4190:-). Inte mitt område egentligen men vad jag kan se så har den mycket varma rekommendationer från dom reviews jag hittar på den.

La just en beställning 27" 144hz here we go!

http://cdon.se/hemelektronik/asus-vg278he-tn-27-p21188431

Ignorera detta tillsvidare, läs inlägget nedanför istället:

Permalänk
Medlem

@anon214934: Det är väl en flera år gammal lågupplöst skärm med tveksam färgåtergivning utan gsync eller freesync som omöjligt är värd 3k?

Permalänk
Inaktiv

@Semjonov: Tell me more? Finns på netonnet också fast för 4000:-.... Bör jag avbryta min order? Kan du rekommendera något bättre?

EDIT: Avbröt precis min order.. trots att den fått bra reviews kom gärna med något bra alternativ! Vill ha runt 27", prioriterar arbetsyta (så minst 1920x1080) och robusthet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

@Semjonov: Tell me more? Finns på netonnet också fast för 4000:-.... Bör jag avbryta min order? Kan du rekommendera något bättre?

EDIT: Avbröt precis min order.. trots att den fått bra reviews kom gärna med något bra alternativ! Vill ha runt 27", prioriterar arbetsyta (så minst 1920x1080) och robusthet.

27 tum och 1080 blir stora pixlar, inget att rekommendera. Lägg ca 1000kr till och köp en 144hz 1440p, sitter på en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3006886 och är riktigt nöjd, riktigt bra bild för att vara TN.. Kan jämföra med BenQ 144 hz XL2411z, Asus 144 hz 1080p, Acer 1080p 144hz m.m.. Kan lugnt säga att bilden är otroligt bra på den här jämfört med de andra.

Visa signatur

5950x, 32GB 3600, RTX 3090 Ti
Legion 5 Slim 7840hs, RTX4060

Permalänk
Inaktiv

@noobonur: Tack för tipset, kör på den istället!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt exakt den skärmen, foten suger stenhårt men annars är det en riktigt fin skärm. Var ju ännu roligare för 3800kr dock.

Permalänk
Skrivet av Bogey:

När de håller på och strular och prisjusterar på detta sättet, kan man inte använda deras prisgaranti emot dom, så de slutar med detta?

Mja, jag vet inte, prisgarantin gäller väl mot andra butikers existerande priser. Alternativt om man köpt telefonen för 3890:- och de dagen efter säljer den för 2890:-. Då borde man ju kunna gå in och få tillbaka en tusenlapp kanske. Testa går ju iaf

I övrigt: "Bogey" får mig att tänka på ett konto på den gamla blåa sidan vid namn-förkortningen TTI. Bara en slump? PM om inte

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Mja, jag vet inte, prisgarantin gäller väl mot andra butikers existerande priser. Alternativt om man köpt telefonen för 3890:- och de dagen efter säljer den för 2890:-. Då borde man ju kunna gå in och få tillbaka en tusenlapp kanske. Testa går ju iaf

I övrigt: "Bogey" får mig att tänka på ett konto på den gamla blåa sidan vid namn-förkortningen TTI. Bara en slump? PM om inte

Prisgarantin gäller emot dom alla fysiska butiker. Så butiker som t.ex Komplett går ju normalt sett inte då de inte har en fysisk butik. Annars är det 30 dagar från köp och man måste gå in och kräva prisgarantin medan den andra/eller de själva har priset. Så man kan inte köpa en vara Dag 1, Dag 10 har NetonNet rea och Dag 15 slutar NoN sin rea, Dag 20 försöker man kräva prisgaranti, det kommer inte fungera.

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Prisgarantin gäller emot dom alla fysiska butiker. Så butiker som t.ex Komplett går ju normalt sett inte då de inte har en fysisk butik. Annars är det 30 dagar från köp och man måste gå in och kräva prisgarantin medan den andra/eller de själva har priset. Så man kan inte köpa en vara Dag 1, Dag 10 har NetonNet rea och Dag 15 slutar NoN sin rea, Dag 20 försöker man kräva prisgaranti, det kommer inte fungera.

Jag inbillar mig att det var det (andra butikers existerande priser) jag skrev, frånsett att det gällde fysiska butiker.

Men ett förtydligande är ju alltid bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

https://www.komplett.se/product/853886/datorutrustning/headse...

Steelseries 800. Bästa trådlösa lurarna jag testat. Utklassar mina Logitech G930 på alla fronter. Dubbla batterier så man aldrig måste koppla in sladden. Ljudet jämfört med G930 är mycket klarare, bättre mellanregister och mer clean bas. En av de bästa funktionerna är att man kan porta vidare ljudet till från datorn->trådlösa sändaren->de vanliga högtalarna. Slå bara på den du vill använda, slipper man ställa om med nya portar och saker i windows när man hoppar mellan lurar och högtalare.

Tack så hjärtligt för tipset! Har haft ögonen öppna för något liknande de senaste veckorna, detta blir optimalt!

Permalänk
Skrivet av Amzo:

AKG N60 NC för 1245:- på CDON med koden ''xYBY7GLe''. Superfynd med tanke på att samtliga ÅF tar 2500:-(har varit på rea som billigast för 1800:-)
http://s3.pji.nu/product/standard/800/3240658.jpg

http://cdon.se/hemelektronik/akg-n60-nc-p35636352

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3240658

Tack för denna tips :). Jag vill egentligen ha dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2969571, men 3k svider i plånboken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Tack för denna tips :). Jag vill egentligen ha dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2969571, men 3k svider i plånboken.

Synd att AKG inte är trådlösa, beställde på impuls men överväger att avbeställa nu eftersom de inte är trådlösa. Kan inte bestämma mig ifall trådlösa lurar bör vara en faktor.

Permalänk
Skrivet av rustax:

Synd att AKG inte är trådlösa, beställde på impuls men överväger att avbeställa nu eftersom de inte är trådlösa. Kan inte bestämma mig ifall trådlösa lurar bör vara en faktor.

Jo, det tänkte jag också på. Men svårt att hitta kvalitetslurar som är både portabla, NC och trådlösa för under 2,5-3k :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Tack för denna tips :). Jag vill egentligen ha dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2969571, men 3k svider i plånboken.

Hehe det var så lite så Har för mig att dom har varit på rea men det är något med Sennheiser design som inte känns så lockande för mig och tyvärr så spelar designen roll för mig.

Skrivet av rustax:

Synd att AKG inte är trådlösa, beställde på impuls men överväger att avbeställa nu eftersom de inte är trådlösa. Kan inte bestämma mig ifall trådlösa lurar bör vara en faktor.

Jag velade också mellan trådlösa eller inte men det blev kabel för min del. Betydligt mer ljud för pengarna, dessutom så har jag Iphone som använder ett sämre bluetooth codec (A2DP) för överföringen av ljudet gentemot aptX som finns i dom flesta android lurar. Kändes inte så kul och pröjsa för trådlösa om man inte får ur det bästa av dom.

Permalänk
Inaktiv

Någon annan som lyckades knipa kapselmaskinen för 49kr igår? Verkar som dem gick åt fort, och nu verkar inlägget inte vara kvar heller i fyndtråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Någon annan som lyckades knipa kapselmaskinen för 49kr igår? Verkar som dem gick åt fort, och nu verkar inlägget inte vara kvar heller i fyndtråden?

Ja, fanns drygt 1000 maskiner när jag kollade mailet på morgonen.
Norpade åt mig en direkt

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Någon annan som lyckades knipa kapselmaskinen för 49kr igår? Verkar som dem gick åt fort, och nu verkar inlägget inte vara kvar heller i fyndtråden?

Antagligen borttaget för att kaffebryggare inte räknas som datorrelaterat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CE71:

Om ni nu blev till er i byxorna så tänk på att det inte är K (överklock) versionen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)