Samsung TV UE46ES6715 Frågor och vill ha svar
Tjena!
Har fått mina päron att köpa en ny tv, blev en Samsung UE46ES6715.
Jag är inte speciellt färsk på nätverk,filformat och dyl, men jag har stött på problem som jag skulle behöva hjälp med.
Först och främst så tog det ett tag för mig att få igång "All Share" funktionen, men efter mycket pillande och en hel del googlande så lyckades jag lösa det, men sen stötte jag på en fråga jag inte lyckades få svar på via google.
Vilka filformat kan jag igentligen streama över från min dator till TVn? Lyckades med 3gp,avi,mp4. Är väll inte direkt förvånad att mkv inte funkat hitils men skulle va skönt o veta exakt vilka format jag kan streama så man kan tänka på det tex när man tankar och när man ska formatera om osv.
Nästa fråga är ang ljudet som jag inte lyckades få igång när jag streamade filmer som var i format 3gp avi och mp4. Bilden fungerade utmärkt, inge lagg eller problem, men ljudet lyckades jag inte få igång. Pillade runt en HEL DEL med omkoppling och använde mig både utav scart och vanliga "rödvit" , men no sucsess.
Det enda riktiga "audio ut" uttaget jag hittade var optiskt(kan länka spec´s till tvn) och ska väll tilläga att mitt surroundsystem är inte optiskt, är några år gammalt.
( Surroundsystemet fungerar bra när jag kollar på vanliga tv kanaler via scart )
Hoppas jag skrev i klartext och svarar gärna på fråger som kommer upp , Mvh.
http://www.hifiklubben.se/produkter/platt-tv/led-tv/samsung_u... <-------------------------------- TV´N