Hej! Nu är det så att jag precis har fått min första lägenhet och har stött på ett litet problem med hur jag ska göra med uppkopplingen.
Lägenheten jag har fixat är en lägenhet ägd av Stångåstaden ansluten till Utsikt-fibernätet. I hyran ingår ett modem och en box från Comhem som behövs för att man ska kunna få alla de kanaler som ingår i hyran. Nu är min fråga om man är tvungen att använda Comhems bredbandsuppkoppling för att kunna använda deras TV-tjäns, "Framtidens TV", eller om man kan köra med t.ex. Bahnhof eller någon annan bredbandsoperatör och samtidigt ha kvar Comhems TV?
Nu är min fråga om man är tvungen att använda Comhems bredbandsuppkoppling för att kunna använda deras TV-tjäns, "Framtidens TV", eller om man kan köra med t.ex. Bahnhof eller någon annan bredbandsoperatör och samtidigt ha kvar Comhems TV?
Om du ska nytta dig av Comhems on-demand tjänster så måste du använda dig av modemet då den tjänsten kräver att du går via comhems nät. Dock behöver du inte ha bredband hos dom men modemet används för att komma åt deras nät.
Har själv försökt att köra med boxen till bahnhof tex men det går ej. Så nu vet du varför du fick med ett modem.