Permalänk
Medlem

snabb fråga om css.

hur ska jag göra för att justera en tabell som ligger i en tabell...?

har en tabell i en annan tabell. denna tabell har jag justerat bakgrundsfärger på <td> för <td> men jag vill med typ leftmargin kunna flytta hela tabellen i den stora några pixlar åt höger... hur gör jag?

EDIT: Lägger till lite kod.

<table width="700" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td width="115" style="height: 115;"> </td> <td style="height: 115;"></td> <td style="height: 115;"></td> </tr> <tr> <td width="115" valign="top"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100" align="center" leftmargin="10"> <tr> <td bgcolor="#cfdade" class="menue_cell" height="1" onMouseOver="style.backgroundColor='#ffffff'; style.cursor='hand';" onMouseOut="style.backgroundColor='#cfdade';" style="border-top: 1px solid rgb(0,0,0)"> <a href="main.html" target="box" class="t1">News</font></a></font></td> </tr> <tr> <td bgcolor="#cfdade" class="menue_cell" height="1" onMouseOver="style.backgroundColor='#ffffff'; style.cursor='hand';" onMouseOut="style.backgroundColor='#cfdade';" style="border-top: 1px solid rgb(0,0,0)"> <a href="main.html" target="box" class="t1">Other</font></a></font></td> </tr> <tr> <td bgcolor="#cfdade" class="menue_cell" height="1" onMouseOver="style.backgroundColor='#ffffff'; style.cursor='hand';" onMouseOut="style.backgroundColor='#cfdade';" style="border-top: 1px solid rgb(0,0,0)"> <a href="main.html" target="box" class="t1">Whatever</font></a></font></td> </tr> <tr> <td bgcolor="#cfdade" class="menue_cell" height="1" onMouseOver="style.backgroundColor='#ffffff'; style.cursor='hand';" onMouseOut="style.backgroundColor='#cfdade';" style="border-top: 1px solid rgb(0,0,0)"> <a href="main.html" target="box" class="t1">Yeahyeah</font></a></font></td> </tr> </table> </td> <td> <iframe ID="IFrame1" name="main" align="left" FRAMEBORDER="0" width="341" style="height: 380px;" SCROLLING="yes" SRC="main.html"></iframe> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td width="115"></td> <td></td> <td></td> </tr> </table>

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

kom på det själv.
Man ska ju givetvis justera hela sidan och inte bara tabellen. men kan man justera bara tabellen får någon gärna berätta hur

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Fattar noll

få se nu...

<table>
<tr>
<td>bajs</td>
<td>

<table id="table2">
....
</table>

</td>

Så du vill att table2 ska vara typ 10px ifrån vänstra kanten på cellen den är i?

<table id="table2" style="margin-left:10px;"> ?

Eller

<td style="padding-left:10px;">
<table id="table2".....
</tr>

kanske ?

Permalänk
Medlem

Typ så här går ju att göra

<html> <head> <style type="text/css"> td {background-color: red; color: white;} td td {background-color: yellow; color: black;} table {margin-left: 25px;} table table {margin-left: 0px;} </style> </head> <body> <table> <tr> <td>Hej</td> </tr> <tr> <td>Hej</td> </tr> <tr> <td> <table> <tr> <td>Hej igen</td> </tr> </table> </td> </tr> </table> </body> </html>

Visa signatur

flippy @ Quakenet