Portabelt ljud, Over The Ear Headphones.

Permalänk

Portabelt ljud, Over The Ear Headphones.

Goddagens Sweclockers-Forum, nyregistrerad medlem sökandes efter några goda råd här!

- I nära 1 1/2 månader har jag nu letat runt efter dem ultimata OTE (Over the ear)- hörlurarna med stilren design samt det ultimata ljudet för prisklassen runt 3 lax. World wide web tycks dock aldrig göra det klart för mig vilka exakta som har "TAKE MY MONAY" scenariot stämplat på dem.
Nu vänder jag mig till er Sweclockers forum och medlemmarna här!

Det finns en handfull hörlurar jag lagt märke till som rent design mässigt fallit mig in.
• Fanny Wang 2001 (Respektive 3001 för NC)
• B&W P5
• Parrot ZIK Design by Starck

Dock tvivlar jag aningen på ljudet med ovanstående jämfört med exmepelvis Audio Technica's flaggskepp "ATH M50's".
För att hålla mig kort undrar jag vad du, ja du!, som läser detta har att rekommendera.
Jag söker något som:
• Låter helt outstanding, High, Mid, Low.
• Ser stilmässigt bra ut.
• Sitter skönt.

Den omöjligen perfekta kombinationen som klart inte finns för prislappen, men något så pass nära dem kriterierna som möjligt!
Med det sagt tackar jag dig (läsaren) att ha tagit din tid kring att ha läst, skummat igenom, öppnat o stängt, - tråden för inspektion!

Tack på förskott!
MVH
- Kevin Ohlsson

PS
Och sedan vill jag även be om ursäkt om någon redan skapat en liknande tråd och ber helt enkelt om URL'et till den tråden!
Tack igen!

Adderar korsmultiplikationen ur roten av tråden.
Permalänk
Medlem

Har inte lyssnat på någon av dem men av vad jag läst så...

B&W P5 har väl ok-ish betyg men de verkar ha rejält överpris i förhållande till ljud. Fanny Wang har rätt så dåligt betyg på de flesta ställen. Den tredje luren vet jag ingenting om.

Vad tycker du om V-MODA Crossfade M80 utseendemässigt? Dessa får mycket beröm.

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Har inte lyssnat på någon av dem men av vad jag läst så...

B&W P5 har väl ok-ish betyg men de verkar ha rejält överpris i förhållande till ljud. Fanny Wang har rätt så dåligt betyg på de flesta ställen. Den tredje luren vet jag ingenting om.

Vad tycker du om V-MODA Crossfade M80 utseendemässigt? Dessa får mycket beröm.

Man tackar för svar!
+ Kudos!

Min farhåga var att Fanny Wangs var liknande dem sliskiga beats i ljud reproduktion.
Dock har en omtalad YouTube partner gjort en review utav dem vars följd "öppnade mina ögon".
Länkar,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yQJCDy... / http://www.youtube.com/watch?v=vU41BPZDKYg&feature=relmfu

- B&W är som du nämner mer märke för pengarna än direkt ljudkvalité i detta fall.

Nog med det!
Hörlurarna du föreslog ser utifrån mitt perspektiv relativt OK om dessa lever upp till den råa ljud kvalitén recensionerna förespråkar.
EDIT: Dock är dessa i kategorin "On Ear" vilket gör mig aningen skeptisk med tanke på att jag helst vill ha "Over the ear".
Men ett par jag kommer ta med i beräkning!!

Mera Förslag!

upptäckte ett fel i systemet
Permalänk

Införskaffade mig "Senheiser Momentum's".
Enastående ljudkvalité, solid estetik, dock för dem med "stora" öron kan dessa kannor vara ack för tajt och skapa obehag.

- K