Permalänk
Medlem

Skärmen "blinkar". Vad är fel?

Hejsan allihopa.
När jag testade en gammal skärm för att kolla om den fortfarande funkade så märkte jag att den "blinkade".
Jag har absolut ingen aning varför så jag tänkte kolla om någon här vet vad som kan vara fel?

Är väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Vad är det för skärm? Är det en crt? Menar du att den flimmrar (blinkar snabbt) eller att den blinkar långsamt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Ända updateringsfrekvens, har detta problemet med min. Får byta refreshrate varje uppstart :/, tror det är något med syncningen.

Permalänk
Hjälpsam

Antagligen att du försöker köra den på en upplösning/uppdateringsfrekvens den inte klarar.

Om det är windows du kör, tryck F8 vid uppstart och välj VGA-läge eller Lågupplöst-läge eller liknande beroende på vilken version du kör

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Okej, ska testa det ni säger.
Men på min vanliga skärm kan jag välja mellan 50, 59 och 60 Hz, men på den som jag skulle testa så finns det bara 60 Hz.
Men jag ska testa att välja VGA-läge eller lågupplöst läge

Nej, det blinkar inte så ofta. Den blinkar bara till lite snabbt ibland.
Det är även en LCD.

Permalänk
Medlem

Rör på kabeln och se om du kan provocera fram felet. Ibland tänker man inte på att det sker i samband när man petar runt med fötterna bland kablar.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Rör på kabeln och se om du kan provocera fram felet. Ibland tänker man inte på att det sker i samband när man petar runt med fötterna bland kablar.

/s

Det kan det inte vara för att jag har testat på en annan dator också.