Problem vid köp av Windows 8 uppgradering (med PayPal)
Hej!
I all iver i morse så tänkte jag uppgradera mina två hemdatorer till Windows 8 så jag gick in på Microsofts hemsida för att ladda ned uppgraderingsassistenten som de erbjuder för att köpa och hantera installationen av uppgraderingen.
På min ena burk som är Windows 7 så gick allt smärtfritt, jag betalade med PayPal och fick min produktnyckel så snart det var klart (det tog bara några sekunder).
På min andra burk som är Windows Vista så gick det sämre. De tog gladeligen emot min betalning genom PayPal men jag fick ingen nyckel, och det verkar som om guiden hade låst sig för att slutligen sluta svara.
Jag har på min e-post fått två kvitton från PayPal som bekräftar köpet (samma belopp är även draget två gånger när jag kollar i internetbanken). Dock så har jag bara fått en nyckel. Jaha, trist tänkte jag då och ringde Microsoft support för att se om de kunde hjälpa mig. De kunde i sina system bara se att jag hade beställt ett exemplar och hävdar att de inte kan göra något åt det.
Min fråga är nu vem man ska kontakta egentligen. Det är ju inga problem för mig att försöka på nytt men jag vill ju inte betala för tre när jag bara behöver två.
Microsoft använder sig tydligen av Arvato Distribution GmbH för digitala köp och hänvisar till http://www.mswos.com för support. Dock så hittar jag ingen annan support än Microsofts egen i detta fall vilket gör mig väldigt förbryllad om vart jag ska vända mig. Det är som om mitt ärende har hamnat mellan två stolar.
Jag skulle visserligen kunna öppna en dispyt genom problemhanteringen på PayPal, dock så har jag gjort detta tidigare i ett annat fall där det hade blivit fel. Det resulterade i att jag blev spärrad av företaget så att jag inte kunde handla genom PayPal hos dem något mer (fraud attempt påstod de).
Några idéer? Är det någon annan som inte fått sin nyckel på en gång utan vart tvungen att vänta en stund eller som vart tvungen att kontakta någon form av support för att få det åtgärdat?