Problem vid köp av Windows 8 uppgradering (med PayPal)

Permalänk
Medlem

Problem vid köp av Windows 8 uppgradering (med PayPal)

Hej!

I all iver i morse så tänkte jag uppgradera mina två hemdatorer till Windows 8 så jag gick in på Microsofts hemsida för att ladda ned uppgraderingsassistenten som de erbjuder för att köpa och hantera installationen av uppgraderingen.

På min ena burk som är Windows 7 så gick allt smärtfritt, jag betalade med PayPal och fick min produktnyckel så snart det var klart (det tog bara några sekunder).
På min andra burk som är Windows Vista så gick det sämre. De tog gladeligen emot min betalning genom PayPal men jag fick ingen nyckel, och det verkar som om guiden hade låst sig för att slutligen sluta svara.

Jag har på min e-post fått två kvitton från PayPal som bekräftar köpet (samma belopp är även draget två gånger när jag kollar i internetbanken). Dock så har jag bara fått en nyckel. Jaha, trist tänkte jag då och ringde Microsoft support för att se om de kunde hjälpa mig. De kunde i sina system bara se att jag hade beställt ett exemplar och hävdar att de inte kan göra något åt det.

Min fråga är nu vem man ska kontakta egentligen. Det är ju inga problem för mig att försöka på nytt men jag vill ju inte betala för tre när jag bara behöver två.

Microsoft använder sig tydligen av Arvato Distribution GmbH för digitala köp och hänvisar till http://www.mswos.com för support. Dock så hittar jag ingen annan support än Microsofts egen i detta fall vilket gör mig väldigt förbryllad om vart jag ska vända mig. Det är som om mitt ärende har hamnat mellan två stolar.

Jag skulle visserligen kunna öppna en dispyt genom problemhanteringen på PayPal, dock så har jag gjort detta tidigare i ett annat fall där det hade blivit fel. Det resulterade i att jag blev spärrad av företaget så att jag inte kunde handla genom PayPal hos dem något mer (fraud attempt påstod de).

Några idéer? Är det någon annan som inte fått sin nyckel på en gång utan vart tvungen att vänta en stund eller som vart tvungen att kontakta någon form av support för att få det åtgärdat?

Permalänk
Medlem

Testa att ringa Microsoft och fråga,

http://support.microsoft.com/contactus/
08 - 55 99 00 00

Dom har utökade öppettider nu i och med lanseringen av windows 8 så dom borde kunna svara på din fråga eller guida dig vidare.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Hej, jo jag har pratat med dem. De ser att jag har beställt den som uppgraderar från Windows 7 men inte den från Windows Vista, de kunde inte hjälpa mig med den nyckel som jag inte fått i.om. att den aldrig har registrerats i deras system. Jag har nu ringt Microsoft Store och fått i svar att de inte heller hanterar ärendet. Blev nu dock vidarekopplad igen, få se vad de säger :/

Verkar vara fler som fått samma problem..
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

Jag kan inte annat än att rekommendera eventuella köpare att inte använda PayPal i detta fall. Det går inte ens att öppna en dispyt på ärendet genom PayPal och Microsoft support har ingen aning om någonting vad gäller att köpa uppgraderingen genom deras egna verktyg. Skrämmande :/

Permalänk
Medlem

Jag har nu pratat med dem (Microsoft support) och blivit skickad mellan flera olika instanser, de hade ingen aning om vad jag skulle göra annat än att kontakta PayPal och försöka avbryta transaktionen. Märkligt hur ärendet kan hamna mellan stolarna såhär.

Permalänk

Samma problem här också..

har samma problem här också då jag vill häva mitt köp med betalkort. Microsoft kan inte ens hitta ordern fast än jag ger dem order-numret..
Riktigt dåligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindgren_ulf:

har samma problem här också då jag vill häva mitt köp med betalkort. Microsoft kan inte ens hitta ordern fast än jag ger dem order-numret..
Riktigt dåligt..

Jag har fortfarande inte fått kontakt med någon som kan hjälpa mig och då har jag pratat med Microsoft Support, Microsoft Store Support, Microsoft Support i USA (via mail) samt mostvarande för Store. Jag har pratat med PayPal och kontaktat Arvato på flera olika adresser. Får dock inget vettigt svar från någon utan alla pekar på varandra.

Det finns en relativt lång tråd om problemen här: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

Märkligt att det är helt tyst om detta i datorpressen.