Kort fråga ang ram minnen och mATX

Permalänk
Medlem

Kort fråga ang ram minnen och mATX

Hejsan!

Håller på att planera en uppgradering till min dator. Datorn är en gammal Phenom 4x 945 med 2st 4gigs ram moduler i 1066m

Har nu sett att Assassins Creed III ger mig lagg på lowest settings så det är dags att byta Grafikkortet är redan klart men det som återstår är alltså nytt mobo/ram. Har bestämt mig för att köra AM3+ då jag tycker om AMD och CPUN skall inte behöva vara så stark så att intel behöver hoppa in

De mATX jag hittar bland de stora sidnorna Inet/Komplett/CDON.com har mestadels support för 1333m i ram minnen. jag undrar hur framtidssäkert det är att köra på dom frekvenserna? Finns ju lite smått att hitta bland de mindre sajterna som har frekvenser upp till 1866. Många står dessutom (O.C) på och jag hittar inte mycket till vad det skall betyda?

Länka gärna tips till bra mATX kort om ni köpt något sådant till AM3+.

Kan vi försöka låta bli snacket om att intel är bättre, har bestämt mig för AM3 och jag står fast vid det

Permalänk
Vila i frid

Minneshastigheten är det som gör minst skillnad för en dators systemprestanda. Köp de billigaste minnena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Minneshastigheten är det som gör minst skillnad för en dators systemprestanda. Köp de billigaste minnena.

tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com