Defekt SSD från Kjell o Co

Permalänk
Medlem

Defekt SSD från Kjell o Co

Hejsan, jag köpte en Team Xtremee s2 SSD från Kjell o company den 17 september. Den har funkat lite sisådär hela tiden och nu den senaste veckan har jag drabbats av flera bluescreens om dagen. Jag har felsökt och konstaterat att det är SSDn som spökar.

Vad vet ni om Kjell o Co? Kan jag lämna tillbaka SSDn mot kontanter eller får jag bara en ny?

Har mailat supporten men får inget svar

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alatan:

Hejsan, jag köpte en Team Xtremee s2 SSD från Kjell o company den 17 september. Den har funkat lite sisådär hela tiden och nu den senaste veckan har jag drabbats av flera bluescreens om dagen. Jag har felsökt och konstaterat att det är SSDn som spökar.

Vad vet ni om Kjell o Co? Kan jag lämna tillbaka SSDn mot kontanter eller får jag bara en ny?

Du får själv ta kontakt med de och se efter, förmodligen får du en ersättning.

Permalänk
Skrivet av alatan:

Hade exakt samma SSD, samma dag som jag köpte den åkte jag tillbaka med den.
Jag hade valet att byta eller att få tillbaka pengarna

Edit: har f.ö nu en http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil... som funkar mycket bra!

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Kjell&co i all ära, man hittar mycket nyttigt och bra saker man har användning av men handla en SSD av dem känns väl sådär?! är det bara jag som känner så?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Kjell&co i all ära, man hittar mycket nyttigt och bra saker man har användning av men handla en SSD av dem känns väl sådär?! är det bara jag som känner så?

Jadu, jag vet inte vad jag tänkte på när jag köpte en SSD där, var väll så desperat så att vilken som helst dög

Skrivet av kaihai123:

Edit: har f.ö nu en http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil... som funkar mycket bra!

Funkar den prima? Kan den mäta sig med en Intel i samma prisklass?
http://www.dustinhome.se/product/5010627963/intel-330-series-...

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av alatan:

Jadu, jag vet inte vad jag tänkte på när jag köpte en SSD där, var väll så desperat så att vilken som helst dög

Funkar den prima? Kan den mäta sig med en Intel i samma prisklass?
http://www.dustinhome.se/product/5010627963/intel-330-series-...

Själv har jag aldrig haft en Intel ssd, så jag kan inte säga om den än bättre eller ej.
Men det jag kan säga är att den aldrig har blåskärmat, hängt sig, eller något annat.

Men om jag var dig skulle jag ta Intel ssdn p.g.a 180 gig vs 120.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

Själv har jag aldrig haft en Intel ssd, så jag kan inte säga om den än bättre eller ej.
Men det jag kan säga är att den aldrig har blåskärmat, hängt sig, eller något annat.

Men om jag var dig skulle jag ta Intel ssdn p.g.a 180 gig vs 120.

Fick tillbaka ett mail att jag kan få ett tillgodokvitto av dom Då blir det nog Sandisken om mor inte kan få ut pengar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av alatan:

Fick tillbaka ett mail att jag kan få ett tillgodokvitto av dom Då blir det nog Sandisken om mor inte kan få ut pengar

Synd att höra, men med lite tur kanske dom ger tillbaka pengarna i butiken ändå!
Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kaihai123:

Köpte min där också och den äger!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Fick byta till en Sandisk extreme

Visa signatur