Dålig service och bemötande från UPS
Hej!
Måste bara skriva av mig lite och även passa på att varna för UPS urusla service. Skulle idag fått ett paket levererat till mig i centrala Göteborg men självklart så har underbara UPS varit här och lämnat en liten lapp som satt fastklämd utanför min port. På "InfoNotice"-lappen står det "Idag har vi försökt att leverera/hämta en sändning på din adress", vilket dem inte alls har gjort. Inte ens ett ärligt försök att kontakta mig genom varken porttelefon eller via mobil när jag varit hemma hela dagen.
Efter att ha suttit i kö till deras underbara kundtjänst kommer man fram till en bitter kvinna som säger att man inte kan göra ett nytt försök idag utan ska försöka imorgon, även denna gång utan att ringa på varken mobil eller på porttelefon. Jag frågar då snällt om den som kör budbilen inte skulle kunna ringa innan han/hon kommer för att leverera paketet och får då till svar att dem inte har en mobiltelefon! Hur fan ska dem kunna leverera några paket då? Ska jag behöva sätta upp ett tält och dedikera en hel dag till att invänta ett paket utanför min lägenhet?
Kan förstå att UPS nedprioriterar privatkunder, men det kan ju inte vara vettigt att åka runt hela stan i en budbil full av paket för att sätta upp lappar? Min enda chans verkar vara att åka till UPS servicecenter i Mölndal och frakta hem mitt 12 kg tunga paket på buss/spårvagn om jag ska få mitt paket innan det skickas tillbaka till avsändaren (ska hämtas inom fem dagar). Sämre service har jag aldrig varit med om.