Permalänk
Medlem

Nano PSU

En enkel fråga:
Om jag ansluter DCin 12V på denna får man spänning på PATA, SATA och 12V AUX? DVS jag ansluter inte ATX kontakten!

På ett normalt nätagg vid anslutning av inspänning får man ju det... med Pico/Nano PSU vet jag inte om PSUn aktivt jobbar med last på ATX som funktion.

Maxti

Permalänk
Medlem

Va? Ingen som har koll på detta?

Permalänk
Medlem

Du menar om den matar ström hela tiden?
Jag vet inte säkert, men jag tror inte det. Du lär säkert vara tvungen att bygla den för att "starta" PICOn. På samma sätt som du byglar ett vanligt ATX agg för att få 12V matning för att tex starta pumparna i en loop för läcksökning.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du menar, men ett vanligt nätagg och även dessa typer av nätagg fungerar så att du måste "starta" nätagget genom att bygla 2 pinnar (vanligen grön och svart kabel på vanliga nätagg) och då får du spänning på pata/sata kablarna men annars inte.

biorrith hann före men svaret är detsamma.

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply

Permalänk
Medlem

Jusst ja, det var preis så jag gjort förut men nu glömt av. Det borde då vara samma pinnar att bygla.

Ni båda tror alltså att det funkar på samma stt med nano/pico nätagg. Det tycker jag låter bra.
Tack för era svar!!

Anledningen till att jag frågar är jag skall köra I5 3570 i ett Streacom F10. Jag vill ha lite headroom så funkar det inte med en Nano PSU så kopplar jag in ett andra för sata/blueray matning osv.
Maxti

Permalänk
Medlem

Jag har kört en i5 3570K utan problem på ett 160W picoPSU-nätaggregat, och detta var med en optisk enhet, SSD och två hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Vatten, Det var ett riktigt maxat chassie!
Nu blev jag impad! Kul att det funkar! Då kommer jag som gid satsa på ett 160W Picopsu.
vatten, funkar systemet stabilt? Inga konsiga blåskärmar eller omstarter pga maxad psu?

Du kör ju nästan på pricken det system jag kommer nyttja förtom chassiet. Coolt!

/Maxti