Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det fetmarkerade... du motsäger dig själv.

I vilket fall om HoN eller DOTA 2 kommer ifatt så är LoL fruktansvärt stort även på e-Sport scenen där det pågår ligor och riktigt häftiga evenemang och tuffa turneringar.

Jag har ingen kristallkula så jag kan inte se i frmatiden men jag tror stenhårt på LoL som koncept och Riot som företag. Det enda de behöver bli bättre på är kommunikationen med communityt.

Dota 1 har jag inte med i beräkningarna då det var en map, en egensydd mod till WC3, inte ett spel. Dock ska man inte förbise att skaparna la grunden för en helt ny genre och det ska de ha cred för samtidigt som Blizzard ska ha cred för sin oerhört flexibla mapeditor.

EDIT#1 Om du nu är trött på att "alla" vilka det nu är, klankar ner på HoN så kanske det ligger något i det? Eller så kan man vara så rationell och tänka till att vi har olika subjektiva åsikter och att det är spel det handlar om och det är kul med lite skitsnack emellan. Precis som i sport när man håller på olika lag...

Tycker du inte att det är lite lustigt att säga att LoL är bäst av "moba" spelen som du så fint uttryckte det när du i princip bara jämför med ett annat spel?

Skrivet av Stöldmärkt:

Att alla ska klanka ner på HoN börjar bli jävligt tröttsamt, då det är så mycket bättre än LoL och Dota2. (Såklart är smaken som baken, men det är faktist så)
HoN kommer ta över alla competitive spelare från LoL tillslut, då LoL scenen bara har pro spelare för att dom har pengar. Men när HoN nu har börjat ta ikapp så kommer dom lätt att ta över hela scenen.

Knappast troligt det heller, eller är det för att hon är ett så välbalanserat och bra spel som gjorde att väldigt många "progamers" gick över till att spela dota2?
Hon är ett skämt i jämförelse med dota och dota2.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Måste det vara ett hetsigt spel? Annars kan du testa OpenTTD www.openttd.org
Timmarna bara flyger förbi när man väl lärt sig hur det fungerar. Speciellt när man lirar med kompisar. Blir extra roligt om man spelar på svenska, med slumpgenererade namn på städerna. Alltid lika kul att dra igång en ny busslinje mellan Gamla Gluskholm och Trattköping etc

Visa signatur

Burk: 6650 XT, 5700X, 32GB, Dell G2724D
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Team Fortress 2 starkt. Har hundratals timmar i det spelet och har inte tröttnat än.

MEN, om man vill ha lite mer skillbaserat och snabbt spel skulle jag nog säga att du ska lira Warsow.
Även om det är uppbyggt på en Quake 2 engine så är det nog det coolaste spelet jag har testat på länge. Inlärningskurvan är rejäl men googlar man på tutorial så finns det bra klipp på youtube som beskriver exakt hur man ska göra. Det kan vara kul att träna på "racesow" banor först. Communityt är rättså litet men väldigt bra och hjälper gärna till.
Tanka ner på : http://www.warsow.net/

Permalänk

kan ju testa Lotro

Permalänk
Medlem

Vart kan jag ladda ned Warface?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Det finns många bra och ännu mer dåliga.

De jag spelar eller spelat är nog

Tf2
Dota 2
Planetside 2
Lotro
Apb

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Själv så har jag bara kört få F2P spel, men de bästa jag har kört måste vara Team Fortress 2 och League of Legends som jag verkligen rekommenderar.

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ghost Recon: Online. Spelar inte det själv men det är riktigt najs 3rd/1st person shooter spel.

Permalänk
Medlem

SMITE lite dota/hon/lol-gameplay fast i 3e persons vy.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

riktigt sjysta förslag!

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Mechwarrior Online

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts