Runescape återgår till sina rötter - skapar server via backup från 2007

Permalänk
Skrivet av Sowz:

Tråkigt, trodde de var den äldre versionen.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Fan va kul! La av med RS för tre år sedan och hade spelat sen 2005 nån gång. Ett spel dom total förstörde men nu är frågan ifall det blir samma sak som förr utan massa krångel!?

Permalänk
Skrivet av macroy:

Kommer SJÄLVKLART rösta ja!! Spenderat över 250dagars playtime så

Har med spenderat mycket tid på spelet (372 dagar). Slutade för ungefär ett år sen. Det blev sämre efter 2010.
Ska självklart testa detta.
Tycker det är lite kul dock att de vill ha in 750k röster. Jagex är pengahungriga. 750k röster är ganska omöjligt att få in då det är ungefär 100k aktiva spelare som spelar just nu och kanske 250k som fortfarande är member. Läste en skrämmande summa att 70% av dessa är bots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Har med spenderat mycket tid på spelet (372 dagar). Slutade för ungefär ett år sen. Det blev sämre efter 2010.
Ska självklart testa detta.
Tycker det är lite kul dock att de vill ha in 750k röster. Jagex är pengahungriga. 750k röster är ganska omöjligt att få in då det är ungefär 100k aktiva spelare som spelar just nu och kanske 250k som fortfarande är member. Läste en skrämmande summa att 70% av dessa är bots.

Skojj med en veteran, då lär vi höras lite så vi kan lira

750k är tyvärr _Helt_ omöjligt att nå upp till, jag hoppas 250k blir uppnåt iallafall..

Den siffran med bots kan jag mycket väl tänka mig att den stämmer, +- lite självklart

Hare bra!

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Har med spenderat mycket tid på spelet (372 dagar). Slutade för ungefär ett år sen. Det blev sämre efter 2010.
Ska självklart testa detta.
Tycker det är lite kul dock att de vill ha in 750k röster. Jagex är pengahungriga. 750k röster är ganska omöjligt att få in då det är ungefär 100k aktiva spelare som spelar just nu och kanske 250k som fortfarande är member. Läste en skrämmande summa att 70% av dessa är bots.

Senaste "counten" dem gjorde var för inte så länge sen och då var det 8.2 miljoner unika spelare på en 14 dagars period.

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Senaste "counten" dem gjorde var för inte så länge sen och då var det 8.2 miljoner unika spelare på en 14 dagars period.

Har du källa på detta? Det var mycket mer än jag trodde Var det bara members då eller icke members med?

Permalänk

Haha vafan jag har 115 Miljoner Dungeoneering XP, Och så ska dem rollbacka spelet

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Senaste "counten" dem gjorde var för inte så länge sen och då var det 8.2 miljoner unika spelare på en 14 dagars period.

Men saken är den att man måste vara member för att kunna rösta, de hade runt 1 miljon members när det gick bra för dem, kan knappast föreställa mig att de har lika många idag.

Permalänk
Skrivet av Fille1116:

Haha vafan jag har 115 Miljoner Dungeoneering XP, Och så ska dem rollbacka spelet

De vanliga spelet ska fortfarande vara kvar som det är nu, och fortsätta uppdaterats vad jag förstått det, så oroa dig inte över din Dung XP.

Permalänk
Medlem

165k votes! Kom igen nu, försök dra över 250k votes åtminstone så vi slipper betala $20 per månad!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

165k votes! Kom igen nu, försök dra över 250k votes åtminstone så vi slipper betala $20 per månad!

Inte för att göra dig ledsen men jag tänker inte skaffa member bara för att vota
Jagex nya sätt att skaffa pengar.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt vilken nostalgi tripp det kommer vara att titta in haha.
Får väl hoppas på att dom når 500k iaf så man slipper betala.
Jagex måste vara desperata som satan för att lägga upp en gammal version och bara låta "members" rösta.

Permalänk
Medlem

207k Röster just nu! 250k ser lovande ut. Men hoppas på minst 500k.

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pozible:

207k Röster just nu! 250k ser lovande ut. Men hoppas på minst 500k.

Härligt!

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Ser ut som att RS 2007 kommer redan släppas på 22 feb! Se andra posten; http://services.runescape.com/m=forum/l=0/sl=0/forums.ws?317,...

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk
Medlem

Runescape 2007 har släppts! http://oldschool.runescape.com/

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk

Tycker vi kan släppa en tråd för 2007scape.

Permalänk

Om bara Cipsoft kunde göra samma sak med Tibia... Minns när man satt och dödade timma efter timma på det jävla spelet, tills utvecklarna förstörde det HELT..

Permalänk
Medlem

Vi närmar oss 500k röster!

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Tycker vi kan släppa en tråd för 2007scape.
http://puu.sh/270Uu

Kan också visa hur långt jag har kommit

Permalänk
Medlem

Själv så har jag inte kommit nå vidare långt. Har haft magsjuka så har inte orkat koncentrera på att spela. p:

Man borde starta eget tråd för oldscape.

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk
Medlem

Spelade också innan såkallade "EoC". Slutade en timma efter uppdateringen. Men nu när de släppte den gamla versionen så är det riktigt roligt! Om jag får klaga på något så är det att man inte kan spela på sina accounts som man haft tidigare. Har två accounts som jag fick riktigt höga levlar på (cirka tio 99's) och ett berserker pure account osv.

Men för övrigt så tycker jag att det är helt otroligt roligt! Speciellt questen...

Permalänk

Kommer det att vara en engångskostnad på 5$ eller ska man betala det varje månad? Skulle vara kul att spela lite igen efter alla dessa år men har ingen lust att betala för det

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Skrivet av USB:

Spelade också innan såkallade "EoC". Slutade en timma efter uppdateringen. Men nu när de släppte den gamla versionen så är det riktigt roligt! Om jag får klaga på något så är det att man inte kan spela på sina accounts som man haft tidigare. Har två accounts som jag fick riktigt höga levlar på (cirka tio 99's) och ett berserker pure account osv.

Men för övrigt så tycker jag att det är helt otroligt roligt! Speciellt questen...

Har 99 i alla stats på mitt gamla account men tycker verkligen om att alla startar från scratch igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathMetal:

Kommer det att vara en engångskostnad på 5$ eller ska man betala det varje månad? Skulle vara kul att spela lite igen efter alla dessa år men har ingen lust att betala för det

Har du member så kommeru ha tillgång till oldscape utan att behöva betala något extra, iallafall inte än.
"There will be no extra membership fee for at least 6 months. We will review this again in September and if the community is still active and growing then it will remain free." http://services.runescape.com/m=poll/rs2007-server

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk
Skrivet av FBDuffy:

Själv så har jag inte kommit nå vidare långt. Har haft magsjuka så har inte orkat koncentrera på att spela. p:
http://i.imgur.com/AbpIFMx.png

Man borde starta eget tråd för oldscape.

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/11905...