Race Driver: GRID 2 får release datum

Permalänk
Medlem

Race Driver: GRID 2 får release datum

Notera i almanackan för att GRID 2 har fått release datum och släpps 28:e Maj i USA och 31:e Maj över hela världen. Spelet blir även sk SteamWorks vilket betyder att det går aktivera spelet via Steam om man köper det från butik.

http://www.gridgame.com/en-gb#home

Videotrailer:
https://www.youtube.com/watch?v=cRsNc-rB-Vs

Permalänk
Medlem

YES!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Har länge sett fram emot det. Ettan är ett av mina favoritbilspel

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Äntligeeeeeeen!!!

Permalänk
Medlem

Ingen cockpit view

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Ingen cockpit view

Om det är sant, så har de dragit ner på körkänslan radikalt!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Om det är sant, så har de dragit ner på körkänslan radikalt!

Dom sa att dom tog bort det för att det var mindre än 10% av spelarna som faktiskt använde det, så att dom kunde spendera den tiden på något annat som majoriteten tyckte var viktigare.

Men det kommer säkert någon mod som "fixar" det "problemet" åt er som vill ha

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Dom sa att dom tog bort det för att det var mindre än 10% av spelarna som faktiskt använde det, så att dom kunde spendera den tiden på något annat som majoriteten tyckte var viktigare.

Men det kommer säkert någon mod som "fixar" det "problemet" åt er som vill ha

På så sätt är det ju förståeligt, men det är fortfarande en nedskärning av spelet

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

GRID 2 finns nu att förboka på steam, och till min förvåning är priset bättre än det man får hos webhallen, cdon etc. (35,99 euros)

Dessutom får man alla 4 DLCs (hos webhallen, cdon etc får man bara 1), dessutom får man GRID 1 på steam. För detta krävs det dock att nog mycket folk förbokar på steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Om det är sant, så har de dragit ner på körkänslan radikalt!

Jag har alltid tyckt att hood-kameran ger bäst körkänsla i alla bilspel, så mig kvittar det i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

frågade 5 av mina kompisar som lirar bilspel mycket och 3 av dom föredrar cockpit view, men vi kanske är unika? jag själv föredrar också det såklart så det 4 av 6 som föredrar det isåfall.. älskar att lira DiRT t.ex. och köra ner i en vattenpöl så hela rutan blir nerskvätt och man måste starta vindrutetorkarna eller om man råkar krocka måste man kämpa för att kunna se ut ur den krossade rutan.. det är sånt som gör bilspel ännu svårare och roligare imo!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RepZi:

Ingen cockpit view

Skrivet av Airikr:

Om det är sant, så har de dragit ner på körkänslan radikalt!

Skrivet av LeafBox:

Dom sa att dom tog bort det för att det var mindre än 10% av spelarna som faktiskt använde det, så att dom kunde spendera den tiden på något annat som majoriteten tyckte var viktigare.

Men det kommer säkert någon mod som "fixar" det "problemet" åt er som vill ha

GRID 2 won’t feature a cockpit view – Codemasters claims that only the 5% of racing gamers use it

Skrivet av VG.:

GRID 2 finns nu att förboka på steam, och till min förvåning är priset bättre än det man får hos webhallen, cdon etc. (35,99 euros)

Dessutom får man alla 4 DLCs (hos webhallen, cdon etc får man bara 1), dessutom får man GRID 1 på steam. För detta krävs det dock att nog mycket folk förbokar på steam.

fast Grid 1 är ju inte så kul sedan de stängde online servrarna

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Personligen spelade jag aldrig GRID online, tyckte det var ett väldigt bra SP-spel. Om man verkligen vill spela det online finns det ju andra metoder vad jag har förstått (tunngle, hamachi etc). I värsta fall kan man byta bort det genom steam mot något annat spel värt 10 euros eller vad det nu är.

Permalänk
Medlem

Fick nyss upp ögonen för detta spel. Har inte spelat GRID 1 så, hur är detta spel? Spelar NFSMW atm.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Fick nyss upp ögonen för detta spel. Har inte spelat GRID 1 så, hur är detta spel? Spelar NFSMW atm.

Har inte kommit än.
Släpps på bl.a Steam den 31/5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Har inte kommit än.
Släpps på bl.a Steam den 31/5.

Jag vet det men jag tänkte att folk som har spelat GRID 1 och kollat in denna version, kunde skriva något

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hm, ingen cockpit view? Då blir det inget spel för min del...
5% som använder vyn låter ju lite...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Hm, ingen cockpit view? Då blir det inget spel för min del...
5% som använder vyn låter ju lite...

Jag tror fler kör med hood-view:en, personligen tycker jag körkänslan/körglädjen blir otroligt mycket större än med cockpit-view med helt felaktigt perspektiv.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Jag vet det men jag tänkte att folk som har spelat GRID 1 och kollat in denna version, kunde skriva något

Ettan är grymt kul. Finns ännu inget spel som gör samma sak bättre.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om att en livestream med fokus på multiplayer precis har börjat (dom brukar hålla på i cirka 1 timme).

http://www.twitch.tv/gridgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Ingen cockpit view

Jösses! Hållt mig borta från att läsa eller se något om liret och snubblade över info idag först om att det inte ska vara någon cockpit view!

Började nästan gråta, jag kan inte lira om jag inte får "sitta i bilen"!

Nu går Grid 2 bort för mig, tyvärr. Hoppas ni som inte är så störd som mig gillar det.

Jag =

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

GRID nog det racingspel som jag har spelat mest, mycket pga den trevliga känslan i driftingen.
Hoppas inte dom har fuckat upp det bara.

Permalänk
Medlem

Spelet går redan nu att beställa från Amazon och koden är till Steam.
http://www.amazon.com/GRID-2-Online-Game-Code/dp/B00CIBAX1K/r...

Permalänk
Medlem

finns även på GmG http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/racing/grid-2/
Har redan bokat min via steam för ett tag sen. Synd att man är uppdagen helgen det släpps

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

http://www.pcgameshardware.de/Race-Driver-Grid-2-PC-239144/Te...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Nog ett av de sämre spelen inom Racing genren..

Codemasters blir sämre och sämre.
Att de ljuger angående Cockpit view att det beror på konsoll hårdvaran...ja det förklarar ju GT5, Forza 4, Shift 2 osv. Lathet är vad det är.

Man har inte ens vanliga simpla inställningar som vi har haft i racing spel sedan 90talet?
Steering linearity, sensitivity, deadzone m.m. så om man har ratt så är det bara glömma spelet, eller om du har en analog stick (360 kontroller) men ogillar att all sens är SKYHÖG så går det inte spela.

Och jag antar att standard linearity ligger på runt +6, äcklig körning oavsett.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nog ett av de sämre spelen inom Racing genren..

Codemasters blir sämre och sämre.
Att de ljuger angående Cockpit view att det beror på konsoll hårdvaran...ja det förklarar ju GT5, Forza 4, Shift 2 osv. Lathet är vad det är.

Man har inte ens vanliga simpla inställningar som vi har haft i racing spel sedan 90talet?
Steering linearity, sensitivity, deadzone m.m. så om man har ratt så är det bara glömma spelet, eller om du har en analog stick (360 kontroller) men ogillar att all sens är SKYHÖG så går det inte spela.

Och jag antar att standard linearity ligger på runt +6, äcklig körning oavsett.

Vi som uppskattar cockpit view är ändå inte intresserade av Grid 2, mario kart har bättre körkänsla än denna skiten enligt mig

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Detta har jag sett fram emot, gillade första spelet så hoppas detta är minst lika bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

finns även på GmG http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/racing/grid-2/
Har redan bokat min via steam för ett tag sen. Synd att man är uppdagen helgen det släpps

Går ju att spela redan nu, bara att köra Steam genom en US-proxy. Hunnit med ungefär 3 timmar än så länge, ganska rörig story-mode och bloatade menyer. Racingen är väl ungefär som GRID, men du får klara dig utan head cam. Några inställlningar precis innan racet där man ställer in assist och svårighetsgrad som i GRID har jag inte sett. Kanske ligger gömt någonstans men tyvärr verkar de ha gått ner sig överlag mellan GRID och GRID 2.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har spelat en del nu och det är riktigt jävla enformigt. Påminner en hel del om Dirt3, lite för mycket faktiskt. Än så länge har jag inte fått några bilar som är "WOW!" utan det är mest samma skit. Racen är fruktansvärt korta och det är ett väldans hoppande i menyn. Jag har väntat på detta spelet sedan jag klarade ut Grid 1 men usch vilken besvikelse. Kommer nog ändå spela ut det, bara för att.

Edit: Än så länge har jag inte kommit till någon bana där det går ut på att drifta heller, vilket jag älskade i 1an.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.