Rikta in dig på den exklusiva marknaden.
T.ex. företag, hotell, konferensanläggningar, spa, kursgårdar o.s.v. som har mycket kommuner, landsting och företag som kunder där pengar inte är problem.
Kontakta lite chokladföretag i tyskland, schweiz, österrike och liknande som specialicerat sig på kofenktyr i olika former och plocka in på lösvikt eller i färdig påse. Det är inga problem att ta 20kr hektot på bra godis, 50-100kr hektot för rejäla praliner, t.ex. handrullade etc.
Alternativt kolla upp möjligheten att köpa kakaobönor själv, lär dig göra egen choklad och formar. Sen kirrar du egna chokladkakor åt liknande typer av kunder.
Passa på att rycka in lite delikatesskorv samtidigt, glöm inte att ha koll på certifieringen, korv har massa regler på sig att de måste uppfylla ditten och datten.
Vi fick käka upp 300kg korv själva för nåt år sedan då jag tog hem en korv jag gillade, men då de inte hade dokumenterat det som livsmedelsverket ville så godkändes det inte som livsmedel i Sverige, så jag fick tugga korv själv (gav bort en jäkla massa också iofs)
Oavsett vad man gör så är marknaden mot privatkonsumenter alltid jobbig, finns många konkurrenter och de är väldigt snåla i genomsnitt.