Hur mycket är ett NES värt just nu?

Permalänk
Medlem

Hur mycket är ett NES värt just nu?

Hallå Swec!

Kort och gott,

vet någon vad man kan få för ett NES (Basenhet, sladdar, kontroller)

Basenheten i fint skick, kontroller i bruksskick.

Well?

Permalänk
Medlem

Tradera borde ge en bra fingervisning.
LÄNK

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Tradera borde ge en bra fingervisning.
LÄNK

det verkade vara lite mer realistiska priser.....
100kr-2kkr ....

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Om allting är i fint skick så kan du få upp emot 2k för det, kompletta NES går för högvarv på bla. Tradera just nu

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ska du sälja den brukar folk uppskatta om du poängterar att den är från Bergsala, förutsatt att den alltså är det
Saker i original eller med visst ursprung ökar värdet. Dubbelkolla även hur blekt ditt NES är, gulnade NES sjunker enormt i värde om en mer grå finns att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aSparrow:

Ska du sälja den brukar folk uppskatta om du poängterar att den är från Bergsala, förutsatt att den alltså är det
Saker i original eller med visst ursprung ökar värdet. Dubbelkolla även hur blekt ditt NES är, gulnade NES sjunker enormt i värde om en mer grå finns att få tag på.

Tack för ett jättebra svar

Permalänk
Medlem

Återkom gärna med hur det gick

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har ett NES hemma liggandes i originallåda med alla manualer osv kvar i sina plastpåsar samt original plastpåsarna till alla kablar. Grädden på moset är kvittot från när det inhandlades Ska sälja när jag går i pension sen

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

allt beror på köpare.

Men en enhete med bara kablar och t.ex 1 spel 4-600kr beroende vem som köper.
Komplett med låda osv, 1000kr och uppåt beroende på skick.

Tradera är lite svårt att säga om pris då det har blivit ett lotteri.
Ibland kan man få redig bra betalt för skit, sen andra dagen är skiten inte ens värd frakten.

EDIT: nu är det räknat på SCN/Bergsala enhet.

men köper man t.ex från game-world på tradera så är det tysk-import på rubbet, och för en svensson kan man göra klipp, men för oss samlare tar man inte ens med tång i prylarna.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Handkontroller i plasten oanvända då? Alltså värdet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

allt beror på köpare.

Men en enhete med bara kablar och t.ex 1 spel 4-600kr beroende vem som köper.
Komplett med låda osv, 1000kr och uppåt beroende på skick.

Tradera är lite svårt att säga om pris då det har blivit ett lotteri.
Ibland kan man få redig bra betalt för skit, sen andra dagen är skiten inte ens värd frakten.

EDIT: nu är det räknat på SCN/Bergsala enhet.

men köper man t.ex från game-world på tradera så är det tysk-import på rubbet, och för en svensson kan man göra klipp, men för oss samlare tar man inte ens med tång i prylarna.

Det låter som att jag ska hålla mig ifrån Game-world.. Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Jag har ett NES hemma liggandes i originallåda med alla manualer osv kvar i sina plastpåsar samt original plastpåsarna till alla kablar. Grädden på moset är kvittot från när det inhandlades Ska sälja när jag går i pension sen

Holy crap! You're sitting on a holy grail!....almost. Spara det ett tag till och inom några år kommer du kunna få ut en rejäl slant för det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Har också kvar mitt kompletta NES <3! Det ska sparas... Har däremot inte plasten till manualer och kvitto. Ditt kan nog vara värt en del om några år.

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Holy crap! You're sitting on a holy grail!....almost. Spara det ett tag till och inom några år kommer du kunna få ut en rejäl slant för det

Hehe, jepp, det ska säljas DYRT senare i livet.

Skrivet av Alice.L:

Har också kvar mitt kompletta NES <3! Det ska sparas... Har däremot inte plasten till manualer och kvitto. Ditt kan nog vara värt en del om några år.

Har flera NES, så ett kommer jag allt spara Dock inte det finaste

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

800kr i toppskick och ett spel kostar det på en loppmarknad i västerås, öppet varje lördag..
80-100kr per spel, stort sortiment och fylls på hela tiden.

Så jag tycker synd om dom som betalar mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Gick ett fabriksnytt svensksålt NES på tradera för ca ett halvår sedan för runt 2700. Begagnat bara med kontroller o sladdar brukar ligga runt en 500. Finns fortfarande en hel del NES i gömmorna hos folk och många är i riktigt bra skick så någon raritet är det inte ännu.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

gjorde intressekoll på mina två bundlar, 1500+ fick jag bud på, dock dom inte i mint.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Entusiast

Och min snälla och trevliga moder uppmuntrade mig till att sälja den där gamla "lådan" för 10 år sedan för en hundring när jag skulle tjäna mina första egna pengar, tack för det!

Får nog köpa en någon gång för den är oslagbar när jag tänker tillbaka på den! Hur fungerar den med en modern TV? Kan man använda adapters på något sätt och ser det förjävligt ut när man spelar?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

funkar med vanlig RF kabel om man inte är super kräsen.
Dock köpte jag mig en tjock tv

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Köpa retro i Sverige är en mardröm. Folk verkar tro att deras gamla spelkonsoler är gjorda av guld, sjukt irrterande! Värst är dem som nämner ovanlig/rare på en NES eller spel som Zelda. 100-200 för en komplett konsol i hyffsat skick är helt okej, 300 för en i fint skick.

Jag tycker folk ska bojkotta dessa j**** företag som köper in all retro dom kan sätta tänderna i för att sedan sälja dom för helt vansinniga priser på deras webbshoppar/tradera. Det finns företag som tex conceptentertainment.se som säljer vanligt NES utan spel för 1100kr, detta är helt vansinnigt! SLUTA med detta snälla...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kvickstick:

Köpa retro i Sverige är en mardröm. Folk verkar tro att deras gamla spelkonsoler är gjorda av guld, sjukt irrterande! Värst är dem som nämner ovanlig/rare på en NES eller spel som Zelda. 100-200 för en komplett konsol i hyffsat skick är helt okej, 300 för en i fint skick.

Jag tycker folk ska bojkotta dessa j**** företag som köper in all retro dom kan sätta tänderna i för att sedan sälja dom för helt vansinniga priser på deras webbshoppar/tradera. Det finns företag som tex conceptentertainment.se som säljer vanligt NES utan spel för 1100kr, detta är helt vansinnigt! SLUTA med detta snälla...

Dom är ju värda pengarna.. dom görs ju inte längre ^^

Jag betalade för oanvänt NES med massa spel 4 kontroller etc 1700:-
Och N64 med alla Zelda och gold edition och minnes kort till alla kontroller och 4 kontroller + Pistol. För 2300:-

Detta va från privat person.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag har ett NES med 4 originalkontroller, kontrollsplitt, två turbokontroller och pistol i originalkartong (inköpt på OBS/coop i norrköping 1992) med ett 10-tal spel. allt i bruksskick o inte använt mer än någon gång på 15 år. vad kan det tänkas vara värt?

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

300 för ett komplett i fint skick? då är det rätt lågt pris , komplett = med kartong & manual går för 1000+ utan problem i 9 av 10 fall.

Du får ~4-500 för enbart enhet med alla kablar osv.

sen beror vad man sätter rare/ovanligt på.
själv så köper & säljer jag nes/snes spel, så man har lite pejl på vad grejer går för.

t.ex så såldes megaman x till snes, 12000kr förra sommaren, kirbys adventure för 7555kr (inte jag som sålde)
ska man köpa nes/snes spel billigt, så är det lite i "otid" då priserna verkar stanna på dessa nivåer och har gjort det sen förra året.

Tradera är ett lotteri, ibland billigt ibland dyrt, köper man game-world , dvs tyska spel så är det billigt, men SCN går dyrt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har ett komplet (bergsala) NES liggande med 22 spel samt Duckhunter pistol, NES Advatage Joystick, en NES FOUR SCORE och en sån där Game Genie till Super Mario Bros.

Spelade Ice climber senast i går.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

300 för ett komplett i fint skick? då är det rätt lågt pris , komplett = med kartong & manual går för 1000+ utan problem i 9 av 10 fall.

själv så köper & säljer jag nes/snes spel, så man har lite pejl på vad grejer går för.

t.ex så såldes megaman x till snes, 12000kr förra sommaren, kirbys adventure för 7555kr (inte jag som sålde)
ska man köpa nes/snes spel billigt, så är det lite i "otid" då priserna verkar stanna på dessa nivåer och har gjort det sen förra året.

Tradera är ett lotteri, ibland billigt ibland dyrt, köper man game-world , dvs tyska spel så är det billigt, men SCN går dyrt.

Med komplett menade jag inte i kartong med manual etc. Jag syftade på konsol med tillhörande kablar samt handkontroll, mitt fel!. Som du säger är SCN dyrt som fan vilket jag förstår! Men det finns sjukt mycket import som säljs för samma pris som Bergsala enheter. Jag hade aldrig köpt en icke Bergsala NES enhet för 1100kr ialla fall!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Komplett basenhet i riktigt fint skick brukar gå runt 1000-lappen

http://www.tradera.com/nintendo-8-bit-nes-komplett-i-samlarsk...

För en 500 kan man få ett komplett NES med manual och kartong i bruksskick, bara enheten och kablage kan man få för runt 300, ibland mindre om man har tur. Detta är då utan spel, med spel inkluderat blir priserna naturligtvis högre. Vissa spel är värda mer än en komplett basenhet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Zelda med guld kassetten och Super mario Bro's 1 har jag för mig är ganska eftertraktade.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag skulle kunna ge vad som helst för att få spela på ett NES/SNES igen! Tänk vilka minnen

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Zelda med guld kassetten och Super mario Bro's 1 har jag för mig är ganska eftertraktade.

Super mario bros 1 finns ju hur många som helst och bara själva kassetten är i princip inte värd något alls. Med originalkartong i fint skick kan de dock betinga en del värde. Är själv på jakt efter ett fint exemplar då jag har ett i princip oanvänt NES i nyskick men utan spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Komplett basenhet i riktigt fint skick brukar gå runt 1000-lappen

http://www.tradera.com/nintendo-8-bit-nes-komplett-i-samlarsk...

För en 500 kan man få ett komplett NES med manual och kartong i bruksskick, bara enheten och kablage kan man få för runt 300, ibland mindre om man har tur. Detta är då utan spel, med spel inkluderat blir priserna naturligtvis högre. Vissa spel är värda mer än en komplett basenhet.

Det ör lite av ett tradera lotteri desvärre.
1075 för ett komplett kan ses som ett rätt bra kap.
Finns en norsk sm sitter på några nya action set, 3000kr st ska han ha och han har sålt några redan.

Att spel är dyraren än konsolen, det vet jag,samlat i starx över 1 år i dagsläget.
Sitter redan på komplett gimmick,duck tales 2 , chip n dale 2,battle toads i rätt bra skick.

Visa signatur

| Steam - Toivo |