Hjälp med datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Hjälp med datorhögtalare.

Tjenare!

Funderar på att köpa ett par datorhögtalare.

Vill helst ha ett 2.1 system med en bra bas som funkar till dubstep/hardstyle osv.. lyssnar på det mesta så vill ha bra ljud!:)

Jag har funderat mellan Edifier S530D eller Corsair SP2500..

Vilket skulle ni tipsa mellan dessa 2.. Förklara gärna!

Mvh

Jonte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liiliiz:

Tjenare!

Funderar på att köpa ett par datorhögtalare.

Vill helst ha ett 2.1 system med en bra bas som funkar till dubstep/hardstyle osv.. lyssnar på det mesta så vill ha bra ljud!:)

Jag har funderat mellan Edifier S530D eller Corsair SP2500..

Vilket skulle ni tipsa mellan dessa 2.. Förklara gärna!

Mvh

Jonte.

Psssssst... Testa sökfunktionen. Kan lova att denna fråga har kommit upp tidigare.

Varsågod

Permalänk

Jag använder Corsair sp2500 och är väldig nöjd, Dom spelar otroligt bra på både hög och låg volym i jämförelse med allt annat jag lyssnat på i den prisklassen.

Nackdelen är väl att dom inte är speciellt fina och subben tar ganska mkt plats, Men fördelarna överväger nackdelarna enligt mig.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Edifier S530D

Låter väldigt bra för sitt pris och bas så det räcker och blir över. O jag kör endå alla reglage på +-0

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Har nu haft mina Corsair SP2500 sen 16 september 2011 och är fortfarande väldigt nöjd med ljudet i dom. Dom har aldrig varit avstängda sen dess. Har lirat musik i dom över 10 tim/dag ibland väldigt högt nästan maxvolym. Dom funkar klockrent.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Till musik är det oftast bättre med 2.0 framför allt när man har låg budget det ger liksom bäst ljudkvalite för pengarna men man får kanske offra lite av djupbasen,ska man ha sub till får man höja budgeten med några tusingar om det ska vara nåt vettigt eller köpa beg.