ATI Catalyst "Install Package failure" ny rigg

Permalänk
Medlem

ATI Catalyst "Install Package failure" ny rigg

Hej alla

Jag satte precis ihop min nya rigg igår, så jag har bara hunnit med viss felsökning, men skulle ändå uppskatta hjälp.
Här kan ni se riggen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4080981/blaaaaa
(Jag kör Windows 7, 64x)

Jag började med att installera alla drivrutiner och utilities som kom med moderkortet. Därefter så försökte jag installera ATI Catalyst för grafikkortet. Men ungefär halvvägs in i installationen så får jag meddelandet: "Install Package failure", varpå det stänger av sig. (försökt med filer både från cd'n och ny download)

Jag har sökt på problemet men det ända jag hittar är att man ska ta bort sina gamla drivrutiner och försöka igen (men eftersom det är en helt ny rigg så har jag inga gamla drivrutiner).

Därefter så installerade jag alla updates för Windows 7, samt .NET 4.5, och Visual C++, och hoppades på att et skulle lösa problemet. Men det gick ändå inte att installera Catalyst.

Det var allt jag hann med igår kväll. Jag tänkte att jag kunde höra ifall nån här vet vad som kan vara orsaken, så har jag nya saker att testa när jag kommer hem från jobbet. Nån som har stött på detta problem tidigare?

Permalänk
Medlem

Nu så har jag försökt ytteliggare en dag med att fixa det här problemet men utan resultat. Det här error meddelandet får jag I event viewer:

"Product: AMD Catalyst Install Manager -- Error 1723.There is a problem with this Windows Installer package. A DLL required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor. Action SetInstallDir, entry: SetInstallDir, library: C:\Windows\Installer\MSIF191.tmp"

Här är en steg för steg lista på min process.

1. Jag började med att formatera hårddisken och installera Windows igen.
2. Installera bara de viktigaste drivrutinerna för moderkortet. (ifall det var något som skapade en konflikt)
3. Försökte installera Catalyst (fungerade ej)
4. Installerade .Net 4.5 och C++
5. Försökte installera Catalyst (fungerade ej)
6. Lät Windows uppdate installera alla uppdates som existerade för windows. (Däribland servicepack 1)
7. Försökte installera Catalyst (fungerade ej)

Vet inte vad jag ska göra längre.

Permalänk

Har samma moderkort, hade samma fel. BIOS update löste det för mig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har samma moderkort, hade samma fel. BIOS update löste det för mig.

Jag provade just att uppdatera BIOS, men problemet kvarstår. Nån annan idé vad som kan vara orsaken?

Kan själva Grafikkortet vara paj? Fläkten snurrar men jag kan inte hitta den under Device Manager. Jag kan inte heller koppla skärmen till grafikkortet, måste koppla den till moderkortets port.

Permalänk
Medlem

Jag fixade just problemet.

Anledningen till att Cataclyst inte gick att installera var att koret inte var igång (trots att fläkten snurrade) kan bero på glapp eller likande i ledningarna för när jag kopplade in både PCI-E kablarna till kortet så fungerade det.

Eller är jag helt jubel korkad som bara connectade en kabel till kortet till att börja med?