Ändrade standardplatsen för bilder till skydrive, Kan ej ändra tillbaka

Permalänk
Medlem

Ändrade standardplatsen för bilder till skydrive, Kan ej ändra tillbaka

Som titeln säger bytte jag plats på var "mina Bilder" i windows 8.1 till Skydrive/Bilder
för att standard platsen för bilder ligger på Skydrive och datorn, DOCK märkte jag direkt att File History INTE tar backup på Skydrive delen så jag ville ändra tillbaka.
Dock går detta ej, "åtkomst nekad" får jag som svar.
Bråkade som fan med administratörs lösenord hit och dit, men kunde inte lösa mitt problem.

Vet någon hur jag skall gå tillväga?
Jag kan inte ens öppna den gamla "Bilder" mappen på hårddisken.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plapo:

Som titeln säger bytte jag plats på var "mina Bilder" i windows 8.1 till Skydrive/Bilder
för att standard platsen för bilder ligger på Skydrive och datorn, DOCK märkte jag direkt att File History INTE tar backup på Skydrive delen så jag ville ändra tillbaka.
Dock går detta ej, "åtkomst nekad" får jag som svar.
Bråkade som fan med administratörs lösenord hit och dit, men kunde inte lösa mitt problem.

Vet någon hur jag skall gå tillväga?
Jag kan inte ens öppna den gamla "Bilder" mappen på hårddisken.

Testa att köra gpedit.msc (kanske som admin) och gå till Datorkonfiguration > Administrativa mallar > Windows-komponenter > Skydrive. Där finns tre inställningar varav de första två borde hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Testa att köra gpedit.msc (kanske som admin) och gå till Datorkonfiguration > Administrativa mallar > Windows-komponenter > Skydrive. Där finns tre inställningar varav de första två borde hjälpa dig.

Försökt med det ena och det andra.

Kan inte komma förbi detta.
En lösning är att installera om windows.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

Löste det!

Använde din lösning för att "inaktivera skydrive"
Därefter via regedit ändrade vart jag sparar dokument/bilder/filmer till standard /user/Pictures
Skapade en mapp med det namnet, startade sedan om datorn,
Mappen kom fram med rätt plats, dock med engelskt namn
efter ytterligare en omstart har den rätt namn, och plats, samt kom fram i utforskaren.
Skydrive är tillbaka via din lösning.

Tack så mycket!

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plapo:

Löste det!

Använde din lösning för att "inaktivera skydrive"
Därefter via regedit ändrade vart jag sparar dokument/bilder/filmer till standard /user/Pictures
Skapade en mapp med det namnet, startade sedan om datorn,
Mappen kom fram med rätt plats, dock med engelskt namn
efter ytterligare en omstart har den rätt namn, och plats, samt kom fram i utforskaren.
Skydrive är tillbaka via din lösning.

Tack så mycket!

Gött. Det finns sjukt mycket inställningar man kan göra i redigeraren för grupp-policys, de kunde dock varit mer lättillgängliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Gött. Det finns sjukt mycket inställningar man kan göra i redigeraren för grupp-policys, de kunde dock varit mer lättillgängliga.

Har man börjat gräva i Datorhantering och alla undermappar så förstår man varför det finns utbildningar för Windows system.
Har aldrig behövt använda grupp-policies för mina datorer hemma, hitta en mängd inställningar jag ska kolla vidare på i helgen!

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja