Permalänk
Medlem

Logitech G35

Hejsan!

Jag pratade med några kompisar som båda tyckte att Logitech G35 är ett riktigt bra och prisvärt headset. Sedan letade jag runt på nätet och de flesta höll med om att Logitech G35 är ett mycket bra och prisvärt headset.

Då tänkte jag kolla sweclockers testcenter snabbt för att få mina uppgifter bekräftade, men vad ser jag? De sågar Logitech G35 brutalt.

"Det går dock inte att bortse ifrån det plastiga och obekväma, det konstlade och överdrivna. Lurarna sitter inte bra, de känns inte bra och de låter framförallt uselt. Det är för mig helt obegripligt hur man kan tycka att det oväsen som uppstår med den "ljudförbättrande" mjukvaran är behagligt – eller ens "tufft". Logitech G35 är inte tuffa."

Det är för mig obegripligt att någon kan uttrycka sina åsikter på detta sätt. Det ska ju vara en utvärdering Logitech G35 som man kan räkna vidare på för att få utvärderingen bekräftad eller komma fram till att den var felaktig. Det enda jag ser här är en persons personliga åsikter som varken stämmer överens med mina eller några jag känner. Det plastiga och obekväma? Jag föredrar släta "kuddar" varje dag i veckan framför de andra som faktiskt gör mig illamående. Det konstlade och överdrivna? Vad är det ens han syftar på? Det framgår inte i texten.

Jag tycker att det är konstigt att det här ens fick publiceras. Jag hittade ett tiotal mer formuleringar när jag läste utvärderingen som var helt absurda. Det jag vill poängtera i detta inlägg, ifall du funderar över att köpa Logitech G35 så borde du veta att det både är prisvärt och ett riktigt bra headset, faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnar01:

Hejsan!

Jag pratade med några kompisar som båda tyckte att Logitech G35 är ett riktigt bra och prisvärt headset. Sedan letade jag runt på nätet och de flesta höll med om att Logitech G35 är ett mycket bra och prisvärt headset.

Då tänkte jag kolla sweclockers testcenter snabbt för att få mina uppgifter bekräftade, men vad ser jag? De sågar Logitech G35 brutalt.

"Det går dock inte att bortse ifrån det plastiga och obekväma, det konstlade och överdrivna. Lurarna sitter inte bra, de känns inte bra och de låter framförallt uselt. Det är för mig helt obegripligt hur man kan tycka att det oväsen som uppstår med den "ljudförbättrande" mjukvaran är behagligt – eller ens "tufft". Logitech G35 är inte tuffa."

Det är för mig obegripligt att någon kan uttrycka sina åsikter på detta sätt. Det ska ju vara en utvärdering Logitech G35 som man kan räkna vidare på för att få utvärderingen bekräftad eller komma fram till att den var felaktig. Det enda jag ser här är en persons personliga åsikter som varken stämmer överens med mina eller några jag känner. Det plastiga och obekväma? Jag föredrar släta "kuddar" varje dag i veckan framför de andra som faktiskt gör mig illamående. Det konstlade och överdrivna? Vad är det ens han syftar på? Det framgår inte i texten.

Jag tycker att det är konstigt att det här ens fick publiceras. Jag hittade ett tiotal mer formuleringar när jag läste utvärderingen som var helt absurda. Det jag vill poängtera i detta inlägg, ifall du funderar över att köpa Logitech G35 så borde du veta att det både är prisvärt och ett riktigt bra headset, faktiskt.

Jag har ett G930 som är i stort sett samma hörlurar fast trådlösa (som jag förstått det) och är helt klart nöjd med dessa! Ljudet är väl inget en audiofil skulle jubla över men det duger till gaming och skype. Köper man ett par gaming-hörlurar väntar man sig nog inte att ha perfekt ljud för musik.

Passformen tycker jag är perfekt. De sitter skönt och lätt på huvudet samt isolerar även bakgrundsljud till 100% så man klarar sig bra även på t.ex. Dreamhack.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Vet inte riktigt vad man ska säga om dessa. Passformen fungerar helt ok på mig, men ljudet? Ljudet är ett rent skämt, har aldrig tidigare vart med om att nånting i närheten av denna prisklass har låtit lika illa. Det är bara, nej. Hade dom kostat ett par hundralappar hade det väl vart okej, men jag förstår ärligt talat inte hur man kan ha en sån ändå hyffsat påkostad design, och ändå para det med något som låter så illa.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

har G35 och tycker att de är jättebra

Permalänk
Medlem

Har också dessa lurar ljudet är kanske inte toppklass men det är absolut inte dåligt ljud tycker jag, när det gäller spel och musik.
Jag tycker tycker dom sitter riktigt gött på huvudet,stänger ut mycket ljud..

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Beror på vad man är van vid, och jämför med, är man van vid lite mer påkostade lurar så är ljudet inte särskilt bra i G35.

Surroundfunktionen förvränger ljudet rätt så duktigt och även basen är horribel och låter väldigt förvrängd vid volymer över 20%. Däremot är mikrofonen väldigt bra och stänger ute en hel del, om inte allt, bakgrundsljud.

Dem är obekväma att ha på sig under längre stunder då dem är rätt så tunga. Även fakelädret sprack efter 14 månader, med minimal användning (ungefär 2 gånger per vecka). Men jag förväntade inte mig att dem skulle hålla mycket längre än så.

För sitt ordinarie pris är dem verkligen inte prisvärda, men för 400-500kr (som jag fick dem för på en av Kompletts reor, och var den enda egentliga anledningen till att jag bestämde mig för att testa dem) så är dem värda sina pengar.

Permalänk
Medlem

hade dessa lurar i en vecka, sen gav jag bort dom till lillebror som inte kan ett skit om ljud. och köpte mig själv en sennheiser

Permalänk
Medlem

de är konstlade och överdrivna i det att de ser om som en jälva Transformer.

Ljudmässigt är de bra ibland, dåliga ibland. Måste pilla med equalizern för att få det bra. I tex BF4 Singleplayer är de grymma - mycket oomph i skotten. Men i MP låter de lite som ljudet kommer ur en burk

Permalänk

har inga klagomål på mina förutom sladden som gärna korvar ihop sig så att den blir onödigt kort o allmänt i vägen.

Permalänk
Medlem

Hade dem förut och var riktigt nöjd, känner ingen som har dem som inte är helnöjd. SWECs recension blev därför lite av en överraskning för mig också, då det enda jag kan klaga på hos G35an är hållbarheten som är ganska undermålig. Jag tycker utan tvekan att den mäter sig med resterande headset i den prisklassen.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med g35 och inte mycket hörs utifrån.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Har haft ett par och jag va mer än nöjd med dom iallafall.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Är också nöjd med mina, avverkat 3 möss och två tangentbord på 1600h Bf3-4 men lurarna håller än

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Medlem

Nu är det ju så att en stor del av både recensenter och användare på nätet som värderar gaming headset har ganska dåliga referenser, och är vana vid obalanserat och förvrängt ljud som många gamingheadset levererar. Jag citerar trivian om recensenten i SweCs test:

Citat:

Johan Althoff arbetar till vardags med ljuddesign och har över tio års erfarenhet inom området. Hans specialitet är ljudeffekter i spel med titlar som The Darkness och The Chronicles of Riddick i bagaget.

Med andra ord en person som antagligen har helt andra referenser än average Joe som köper gamingheadset. Det betyder dock inte att han har fel, tvärtom är det sånt folk det lönar sig att lyssna på om man inte vill vara ett får i skocken så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Beror på vad man är van vid, och jämför med, är man van vid lite mer påkostade lurar så är ljudet inte särskilt bra i G35.

Surroundfunktionen förvränger ljudet rätt så duktigt och även basen är horribel och låter väldigt förvrängd vid volymer över 20%. Däremot är mikrofonen väldigt bra och stänger ute en hel del, om inte allt, bakgrundsljud.

Dem är obekväma att ha på sig under längre stunder då dem är rätt så tunga. Även fakelädret sprack efter 14 månader, med minimal användning (ungefär 2 gånger per vecka). Men jag förväntade inte mig att dem skulle hålla mycket längre än så.

För sitt ordinarie pris är dem verkligen inte prisvärda, men för 400-500kr (som jag fick dem för på en av Kompletts reor, och var den enda egentliga anledningen till att jag bestämde mig för att testa dem) så är dem värda sina pengar.

Att ljudet inte är det bästa på marknaden är nog de flesta överens om, men vanliga datoranvändare som spelar, snackar skype, kollar på film och lyssnar på musik kommer att vara helnöjda med ljudet. Dessutom älskar jag surroundfunktionen när jag spelar t.ex CS:GO.

Att de är obekväma att ha på sig under längre stunder håller jag inte med om, kanske efter 5 timmar så känner man tyngden, men då är det vara att flytta fram/bak det lite så är det som nytt.

Jag hävdar fortfarande att det är ett väldigt prisvärt headset för sitt ordinarie pris, och på reor är det ett riktigt kap!

Skrivet av Cirap:

de är konstlade och överdrivna i det att de ser om som en jälva Transformer.

Ljudmässigt är de bra ibland, dåliga ibland. Måste pilla med equalizern för att få det bra. I tex BF4 Singleplayer är de grymma - mycket oomph i skotten. Men i MP låter de lite som ljudet kommer ur en burk

Tycker att det ser otroligt mycket stiligare ut än många andra headsets, det är ett bra tema på Logitech G35 samt så gillar jag formen på micken, mycket bättre än en "bolltuss" som t.ex QPAD QH90 använder sig av. Angående att du finner kvaliteten i ljudet varierande beroende på vilket spel du spelar, så är det bara inställningar som justerbara.

Förövrigt så håller jag med majoriteten i den här tråden som har haft ett G35 och uppfattar det precis som jag som ett bra och prisvärt headset.

Permalänk
Skrivet av Ragnar01:

Att ljudet inte är det bästa på marknaden är nog de flesta överens om, men vanliga datoranvändare som spelar, snackar skype, kollar på film och lyssnar på musik kommer att vara helnöjda med ljudet. Dessutom älskar jag surroundfunktionen när jag spelar t.ex CS:GO.

Ärligt talat så var jag en "vanlig datoranvändare" när jag skaffade mina. Det var deras fel att jag snöade in mig på ljud från början, att jag verkligen började undersöka saken för att vara säker på att det jag ersatte dom med inte skulle låta lika illa.

Nej, dom är så dåliga att dom botade min förmåga att stå ut med dåligt ljud.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Ni som gillar dom, vad jämför ni med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Nu är det ju så att en stor del av både recensenter och användare på nätet som värderar gaming headset har ganska dåliga referenser, och är vana vid obalanserat och förvrängt ljud som många gamingheadset levererar. Jag citerar trivian om recensenten i SweCs test:

Med andra ord en person som antagligen har helt andra referenser än average Joe som köper gamingheadset. Det betyder dock inte att han har fel, tvärtom är det sånt folk det lönar sig att lyssna på om man inte vill vara ett får i skocken så att säga.

När jag läste det så tänkte jag också på det, men då kopplade jag det till att recensionen i sig inte alls är motagaranpassad. Ifall recensionen enbart var menad för personer med samma erfarenhet som Johan Althoff så skulle det vara en riktigt bra recension. Men nu är inte så fallet, de flesta är vardagliga datoranvändare och då kommer de att få en felaktig uppfattning om produkten som enligt mig dessutom är felaktigt utvärderad. Detta är eftersom den innehåller många personliga åsikter om hörlurarna och inte bara fakta.

Skrivet av n_sandstrom:

Ärligt talat så var jag en "vanlig datoranvändare" när jag skaffade mina. Det var deras fel att jag snöade in mig på ljud från början, att jag verkligen började undersöka saken för att vara säker på att det jag ersatte dom med inte skulle låta lika illa.

Nej, dom är så dåliga att dom botade min förmåga att stå ut med dåligt ljud.

Mycket konstigt, då jag och tydligen många andra tycker att det faktiskt är bra ljud.

Skrivet av crownofthorns:

Ni som gillar dom, vad jämför ni med?

Just nu jämför jag med mina förra hörlurar - Siberia V2. Dock så har jag ju självklart lyssnat på musik i många andra hörlurar och fram tills nu så är Logitech G35 de skönaste lurarna jag har haft. Jag anser att man måste vara extremt kräsen för att störa sig på ljudet i Logitech G35.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnar01:

Detta är eftersom den innehåller många personliga åsikter om hörlurarna och inte bara fakta.

Skrivet av Ragnar01:

Just nu jämför jag med mina förra hörlurar - Siberia V2. Dock så har jag ju självklart lyssnat på musik i många andra hörlurar och fram tills nu så är Logitech G35 de skönaste lurarna jag har haft. Jag anser att man måste vara extremt kräsen för att störa sig på ljudet i Logitech G35.

Jag tror nog att en människa som jobbar med ljud på det viset har korrekt återgett och neutralt ljud som referens, det kan nästan inte bli mer objektivt än så. Du har tex Siberia som referens, vilka inte återger ljudet på ett särskilt korrekt sätt, kanske är det därför du uppskattar G35. Det är mer personlig åsikt än fakta, till skillnad från recensenten.

Den korta stund jag testade dem på Dreamhack fick jag intrycket av att de var väldigt obalanserade i ljudet och ganska "uttröttande" att lyssna på.

Permalänk
Medlem

Dem flesta gamingheadsets har ganska kasst ljud. Men majoriteten av köparna har aldrig prövat ett par bra hörlurar och har inget att refferera mot. Tror nog många skulle bli chockade om dem fick pröva ett par Beyerdynamic dt880 eller dylikt. Sen är ljudupplevelse väldigt personligt också. En del är nöjda bara det låter medans andra behöver utrustning för 10k för att tycka att det låter bra. Är man nöjd med sina g35 så ska man nog hålla sig ifrån att provlyssna ett par bra lurar
Har bara provat dem några minuter i affär men tyckte inte om ljudet i dem.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mina, direkt ur kartongen är ljudet inte bra, men det funkar helt klart bra. Efter lite pillande med EQ:n så blev ljudet mycket bra enligt mig. Dom passar mitt huvud bra, stänger ute väldigt mycket ljud och micken är väldigt bra.

Jag är dock ingen audiofil, har inte haft speciellt bra headsets tidigare, men jag är helt klart nöjd, och till priset jag betalade (700kr), så var de helt klart värda pengarna.
Ljudet är självklart inte bra om man jämför med riktiga hörlurar, men det är bra för att vara ett headset.

To sum up, jag tycker verkligen om headsetet och kan rekommendera det.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Gav ca 340:- de var dom väl värd. Men inget mer.. tog 7 månader sedan gick de sönder..

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: 32" QD-OLED Samsung G80SD + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk

Nu är mina vanliga musiklurar utanför hemmet, så jag passar på testa G35 en vända igen, för att se hur det faktiskt var dom lät. Det var betydligt sämre än jag mindes.
Sitter på mina 300kr Koss Porta Pro nu, i ett ganska kasst ljudkort, och det är inte en tvekan om att dom tar hem kampen.

Nog för att det är betydligt mer teknik och lulull i G35, men dom kan väl åtminstone prestera som ett par lurar för 1/3 av priset kan man tycka.

Visa signatur

Dator: