Permalänk

skype i tv?

vad kostar en lämplig mick och kanske en webbkamer till tv? vi har precis köpt en 55" samsung smart 3d led tv och hela alltet med tangentbord och allt. men jag vill kunna prata på skype på datorn, och då antar jag att jag behöver en mikrofon och en webbkamer. viktigt att webbkameran går att ta loss för annars känner sig pappa filmad när han ska se på tv... sitter rätt så långt från tvn, men med kinect så tar den upp tillräckligt bra ljud, men det är viktigt att den inte plockar ljud bakåt då vi har högtalare där. vad ska jag köpa för nåt? finns det trådlös mick? kan det fungera med vilken mick som hellst? om jag kör med sladd, kan man förlänga en usb-sladd hur långt som hellst? typ 10-13 meter? alla svar upskattas då vi köpte tv istället för ipad/surfdator.

Permalänk
Medlem

Kan inte svara på dina andra frågor men vad gäller förlängning så kan du förlänga USB upp till 5 meter. Skall du dra längre sladd så måste du ha en repeater. Har dock av egen erfarenhet upplevt att vissa enheter går alldeles utmärkt att förlänga till 7 meter.

Permalänk

ingen annan som har koll

Permalänk
Medlem

Det var väldigt många frågor på en gång. kan du sammanfatta lite?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

jag vill kunna prata med kompisar på skype:
dem ska kunna se och höra mig.
sladdvägen från tv till soffa är 10-13 meter.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har någon koll riktigt, men kan en mic med bluetooth kunna göra något? Annars har jag ingen aning

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk

Alltså ska du använda Skype i datorn eller i TVn? Om du tänkt använda Skype i TVn så behöver du ju inte dra några kablar från datorn till den eller vice versa.
För att få Skype att funka i en Smart tv borde det väl bara vara att ladda ner appen om den inte redan är installerad och koppla in en webkamera via usb.. Har en Panasonic plasma smart tv.. Kan ju kika på min hur det ser ut med appar osv

Edit: Startade upp TVn och Skype appen fanns förinstallerad. När jag startade appen fick jag direkt upp meddelande om att den inte kunde känna av nån inkopplad kamera (vilket stämmer). Så jag utgår från att om jag skulle vilja använda Skype i TVn så behöver jag bara köpa en webkamera med inbyggd mikrofon och koppla in i en ledig usb-kontakt.

Så lycka till.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!