Följ Black Week på SweClockers

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av daevilb:

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/en_IE/pdp/productID...

CO.UK fanns tidigare idag, Irland finns fortfarande. jag får inga röda rutor, jag kommer till sista sidan där jag ska i princip bekräfta uppgifterna och debitera kortet. har testat paypal, mastercard och amex..

Ah okej=). Testa att köra internet explorer när du beställer. Det var en som var tvungen att köra ie för att den skulle acceptera betalningen lol

Permalänk
Medlem

Jag tror jag vet vad som är problemet

Ser nu att ENTERCARD har försökt ringt mig, dom undrar nog varför jag försökt köpa saker från i princip alla länder som finns HAHAHAHHA

spanien, england, irland, tyskland!
dom måste tro någon drogkartell snott mitt kreditkort och shoppar loss

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Skrivet av daevilb:

Jag tror jag vet vad som är problemet

Ser nu att ENTERCARD har försökt ringt mig, dom undrar nog varför jag försökt köpa saker från i princip alla länder som finns HAHAHAHHA

spanien, england, irland, tyskland!
dom måste tro någon drogkartell snott mitt kreditkort och shoppar loss

Looooool

Permalänk
Medlem

Jag kör på extremt mkt uppspelningar av video delat från media player ifrån PCn, någon som har kollat än om X1 har bra och väl fungerande stöd med .mkv osv ?

Visa signatur

i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Har precis varit hos min kusin och spelat Killer Instinct. Måste samla mig lite innan jag skriva vad jag tycker.

http://replygif.net/i/283.gif

Vad tyckte du ? !!!!!

Permalänk
Inaktiv

Kan påpeka att min andra order one med ghosts hos Irland har nu också skickats, gjorde den beställningen på Söndag.

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Kan påpeka att min andra order one med ghosts hos Irland har nu också skickats, gjorde den beställningen på Söndag.

Jag väntar fortfarande på mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Betalning med kreditkort? paypal?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Vart köper ni adapter eller byter ni ut sladden från PSU till väggen när ni köper från Irland?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daevilb:

Betalning med kreditkort? paypal?

Vanligt Mastercard,

Skrivet av mickys:

Vart köper ni adapter eller byter ni ut sladden från PSU till väggen när ni köper från Irland?

Som jag har förstått det så gäller detta alla EU modeller (rätta mig om jag har fel), så behöver man endast byta ut den delen av adaptern som går från adaptern till strömuttaget, dvs bara kabeln.

Permalänk
Medlem

Så är det nog.
Det behövs alltså bara en sladd med svensk kontakt i ena ändan och en kontakt som passar i PSU i andra ändan.
Går de att köpa enkelt någonstans?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Så är det nog.
Det behövs alltså bara en sladd med svensk kontakt i ena ändan och en kontakt som passar i PSU i andra ändan.

1,5m kabel, Kjell.com

Denna föreslogs i Array.se's "import-guide"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Skrivet av Dejch:

Vanligt Mastercard,

Som jag har förstått det så gäller detta alla EU modeller (rätta mig om jag har fel), så behöver man endast byta ut den delen av adaptern som går från adaptern till strömuttaget, dvs bara kabeln.

Skrivet av mickys:

Så är det nog.

Det är en vanlig strömsladd ni behöver. En sån som passar i ert nätaggregat till datorn och väldigt ofta även bildskärmen.

http://images.esellerpro.com/2242/I/368/60/EURO-KettleLead.gif

Permalänk
Medlem

Kan man köra på sitt svenska Xbox live konto eller måste man byta region från svenska till engelska för att kunna köra online på Xbox one?

Visa signatur

Intel i9-13900KF OC @ 5.6Ghz P 4.6Ghz E | Asus Maximus Z790 Apex | Caselabs SMA8-A
Corsair AXi 1600W | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB OC @ 7800Mhz CL36 DDR5
Asus RTX Tuf 4090 OC | Vattenkylning EK, Singularitycomputers, Hardware Labs, Bitspower | 2x SSD Samsung 980 PRO 2TB | | SSD Samsung 970 EVO 1TB | SSD Samsung 860 QVO 2TB | SSD Samsung 850 500GB | WD Black 6TB | Asus XG27AQM 270hz 1440p
Builds.gg Pcpartpicker.com

Permalänk
Medlem

Nu är konsolen och Forza 5 skickat. Beräknad leverans på fredag. Tyvärr verkar dom inte lyckats få iväg den extra handkontrollen än...

Permalänk

Endast min beställning som det inte händer något med Beställde från tyska i lördags och väntar fortfarande... För er som det stod "restnoterad/backordered" och har fått sin skickad. Vad står det nu istället?

Permalänk
Medlem

För er som beställt från Irland, hur lång tid efter ni la beställningen fick ni veta att den skickats? Hur lång leverans?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Irland igår och det står fortfarande ”BackOrdered”.
Chattat med Irlänska chatten men det gav inte mycket, "ring svenska MS supporten” är väll det dom säger (skriver).

Drygt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babeliho:

Jag beställde från Irland igår och det står fortfarande ”BackOrdered”.
Chattat med Irlänska chatten men det gav inte mycket, "ring svenska MS supporten” är väll det dom säger (skriver).

Drygt....

Ok. Chattat med tyska supporten tidigare innan jag fick min första konsol och de var bra.

Stod ju att xbox one med Cod fanns i lager när jag beställde igår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enda info Irland kunde ge var att ordern processats klart, alla sk afå sina före 31/12 och att jag borde kunna få tracking nummer om några dagar. Men det var allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Enda info Irland kunde ge var att ordern processats klart, alla sk afå sina före 31/12 och att jag borde kunna få tracking nummer om några dagar. Men det var allt.

Står det fortfarande ”BackOrdered” på din order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babeliho:

Står det fortfarande ”BackOrdered” på din order?

Japp!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av weirdlama:

Endast min beställning som det inte händer något med Beställde från tyska i lördags och väntar fortfarande... För er som det stod "restnoterad/backordered" och har fått sin skickad. Vad står det nu istället?

beställde min på eftermiddagen i lördags på tyska shoppen, den står fortfarande som restnoterad.

Nån som har en länk till microsofts tyska chattsupport?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredriksahl:

beställde min på eftermiddagen i lördags på tyska shoppen, den står fortfarande som restnoterad.

Nån som har en länk till microsofts tyska chattsupport?

Den dyker upp ibland bara till vänster om kontakt längst upp. Surfa runt lite så dyker den upp. Kör IE, verkar vara "lättare" att nå någon tekniker då.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill

http://i.imgur.com/GmBapZu.jpg
Ska beställa på Microsoft.co.uk men får detta medelande....

eller finns det andra bra sidor?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

http://i.imgur.com/GmBapZu.jpg
Ska beställa på Microsoft.co.uk men får detta medelande....

eller finns det andra bra sidor?

jag gjorde samma fel (ej med +46 förvisso). skriv ditt postnummer med mellanslag innan de 2 sista... exempel: 533 34 istället för 53334 och som sagt ta bort +46

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av fredriksahl:

jag gjorde samma fel (ej med +46 förvisso). skriv ditt postnummer med mellanslag innan de 2 sista... exempel: 533 34 istället för 53334 och som sagt ta bort +46

FAN we are having issue cant take your order atm.....

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Då är mitt xbone hemma och väntar på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i9-13900KF OC @ 5.6Ghz P 4.6Ghz E | Asus Maximus Z790 Apex | Caselabs SMA8-A
Corsair AXi 1600W | G.Skill Trident Z5 RGB 32GB OC @ 7800Mhz CL36 DDR5
Asus RTX Tuf 4090 OC | Vattenkylning EK, Singularitycomputers, Hardware Labs, Bitspower | 2x SSD Samsung 980 PRO 2TB | | SSD Samsung 970 EVO 1TB | SSD Samsung 860 QVO 2TB | SSD Samsung 850 500GB | WD Black 6TB | Asus XG27AQM 270hz 1440p
Builds.gg Pcpartpicker.com

Permalänk

Alltså varför inte vänta tills den har release hos svenska återförsäljare och se priserna pressas därefter? 1 månad knappt, inte långt..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio