Hur mycket behöver jag kunna för att skapa en bot?

Permalänk
Medlem

Hur mycket behöver jag kunna för att skapa en bot?

Tjena Swecklocker
Jag och min polar diskuterade idag under programmeringen om det var möjligt att göra en bot som körde Hearthstone (ett slags kortspel) åt oss. Jag går nu programmering 1 så besitter inte jättefantastiska programmerings skills och undrar helt enkelt hur mycket programmering jag behöver kunna för att skapa denna bot. Dessutom undrar jag om ni tror att jag kommer kunna lyckas med detta efter programmering 2 (vet inte exakt vad det är men det skall innefatta java och grafiskprogrammering)

PS För att tydliggöra vad jag menar med bot menar jag helt enkelt ett program som kan köra hearthstone åt mig!

Tack på förhand och god jul Swec

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk

Skulle verkligen inte tro att du kan det efter programmering 2 om du inte ropluggar hemma också.

Vet inte exakt vad du skulle behöva kunna för att göra en bot men du skulle ju behöva läsa av vad motståndaren gör, hur mycket mana du har, vilket kort du ska placera, hur mycket skada du gör, ska du attackera honom eller hans kort, hur mycket liv har han respektive du kvar?
Finns alltså massor med saker du måste kolla för att boten ska vara något effektiv.

Du måste ju även veta hur du ska göra för att din bot ska göra saker utanför det egna programmet.

Permalänk
Medlem

Du kommer bli bannad av Blizzard...

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thompson:

Du kommer bli bannad av Blizzard...

Säg inte så, då kanske han ångrar sig. Sådana människor vill jag ha väck från alla tänkbara spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saitek:

Tjena Swecklocker
Jag och min polar diskuterade idag under programmeringen om det var möjligt att göra en bot som körde Hearthstone (ett slags kortspel) åt oss. Jag går nu programmering 1 så besitter inte jättefantastiska programmerings skills och undrar helt enkelt hur mycket programmering jag behöver kunna för att skapa denna bot. Dessutom undrar jag om ni tror att jag kommer kunna lyckas med detta efter programmering 2 (vet inte exakt vad det är men det skall innefatta java och grafiskprogrammering)

PS För att tydliggöra vad jag menar med bot menar jag helt enkelt ett program som kan köra hearthstone åt mig!

Med lite vilja och tid så kommer du att kunna bygga på dina kunskaper från programmering 1 och 2 för att på egen hand jobba vidare med att lära dig samtidigt som du kodar botten. Det kommer inte vara lätt och det kommer inte gå fort men du kommer att ha verktygen för att gå vidare själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saitek:

Tjena Swecklocker

Nej, inte ens i närheten. Inte om du ska skriva själv, finns säkert en hel del färdig kod som du kan kopiera och klistra till ett program. För att göra något vettigt måste du kunna läsa av alla din (och motståndarens) värden och kort och sedan implementera en AI. Du kan ju försöka hitta någon bildanalys kod och försöka få ut vad för stats allt har.

Permalänk

Lättast är nog att använda t.ex. cheat-engine för att plocka ut de adresser du behöver och sedan borde resten vara "self-explanatory".

EDIT: alternativt läsa av pixlarna som någon sa istället för att läsa ur minnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saitek:

Tjena Swecklocker

Du kan lösa problemet med igenkänning av korten med OpenCV, http://opencv.org/, sedan måste du ha en strategi av något slag när du kan känna ingen korten. Nu kan jag inte reglerna till Heartstone men det måste finnas en taktik som du själv kan använda när du spelar, räkna kort osv.

Om det är en enkel taktik så går den antagligen att implementera med en tillståndsmaskin, men om det är ett självlärande system du är ute efter så är jag rädd för att du måste använda dig av någon form av neuraltnätverk, det finns dock gott om sådana opensource lösningar.

Som jag ser det så måste du läsa på en hel del om både OpenCV och andra open source ramverk. Men för att göra det lätt för dig att välja så måste du först förstå hur man programmerar mot dessa ramverk om du direkt inser att du inte kan det så rekommenderar jag dig att vänta till någon skapat en implementation av det jag föreslog med scriptmöjligheter, lär dyka upp rätt snart efter det att spelet är släppt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Eftersom de flesta verkar rekommendera att jag ska plugga hemma så undrar jag, vilka böcker jag ska köpa? Som jag tidigare sagt har jag endast läst programmering 1 (en basic kurs i python).

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/