Tankar och funderingar kring nytt datorbygge

Permalänk
Medlem

Tankar och funderingar kring nytt datorbygge

Hej!

Nu såhär vid juletider är det alltid trevligt med en ny dator hemma. Min gamla dator ser ni i min sign och jag kommer att återanvända mina SSD's som jag har. Sen hade jag tänkt mig att uppgradera mina SSD's till samsungs versioner som är riktigt fina vad man har läst om iaf.

Nu tänkte jag om ni har några synpunkter på datorn som jag har plockat ihop på komplett. Temat är svart och rött och till dom 3 fläktarna som jag även har lagt in ingår det olika färger på ringarna som sitter runt fläktarna plus att dom är bra på att trycka luft igenom heatsinks osv. (enligt linus tech tips)

Datorn ska mest användas till att spela spel som t.ex Black ops 2, Battlefield 4, Diablo 3 och kanske wow (om jag startar mitt konto igen)
Skärmen som jag har här en BenQ XL2420T. Jag vill ju gärna komma upp iaf 120FPS i BF4, kanske inte möjligt nu på ultra men sen när Mantle kommer så kanske det blir något helt annat eller bara dåligt, vem vet

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=13279...

Där har ni datorn som jag gärna vill ha synpunkter på, delar som är onödigt dyra eller något annat ni tycker.

MVH
Daniel

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Ingen alls som har några tankar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Hjälpsam

Inget fel på paketet , men det röda temat kostar ju dig helt klart. . finns bra mycket billigare röda minnen på CDON o INET.

Annars är det jäkligt fina delar , jag personligen hade nog gått på ett GTX780Ti istället o en PSU med färdig sleavade svarta kablar. . men jagar du fps är ju CF bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Inget fel på paketet , men det röda temat kostar ju dig helt klart. . finns bra mycket billigare röda minnen på CDON o INET.

Annars är det jäkligt fina delar , jag personligen hade nog gått på ett GTX780Ti istället o en PSU med färdig sleavade svarta kablar. . men jagar du fps är ju CF bra

Jag tror det är värt pengarna för ett rött tema, aldrig brytt mig om så mk om hur det ser ut inne i datorn och nu tänkte jag att det är nog dags att fixa så även datorn blir fin på insidian istället för ordning bland datan på hårddiskarna

Vet du om det finns någon PSU med röda färdigsleevade kablar?

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Hjälpsam

Vet att be quiet DP pro serie har fina svarta men nån med röda vet jag inte om. . . glöm inte köpa några röda SATA kablar också, billiga i samanhanget

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Vet att be quiet DP pro serie har fina svarta men nån med röda vet jag inte om. . . glöm inte köpa några röda SATA kablar också, billiga i samanhanget

Röda s-ata kablar har jag liggandes här hemma Tack ändå!

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD