Spel som går att spela på laptop?

Permalänk
Medlem

Spel som går att spela på laptop?

Jag har precis köpt en ny laptop men hyfsad spec, men "bara" 128 gb ssd hd.

Vill ha nåt spel som inte kräver så mycke plats eller grafik men är skoj.

genre spelar ingen roll, spelar det mesta.

Permalänk

Warcraft III

Permalänk
Medlem

Age of empires II

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Minecraft
Robocraf

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Warcraft III

kan man börja köra det bara sådär? måste man inte följt det från början?

Permalänk
Medlem

Hotline Miami
Mark of the Ninja
Trine
Trine 2
Pinball FX2
Braid
Trials Evolution Gold Edition

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Visst Warcraft 3 är väl inga problem att bara börja köra, om du verkligen är intresserad av storyn i de föregående spelen kan du säkert hitta det med en snabb sökning.

Till och börja med vad har du för specifikationer på laptopen? framför allt processor och grafikkort.

Kan ge några råd som borde gå köra oavsett vad du har i datorn.

Knights of the Old Republic 1 och 2 - ettan är bättre men båda är mycket bra
Diablo serien - speciellt 2an
Hearthstone - om du har en betanyckel
Starcraft

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Talisman köpte jag här om dagen på Steam, gillar du eller spelade brädspelet är det absolut värt att köpa - särskilt om du har en kompis att spela mot/med!

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

portal

Visa signatur

|2700k @ 4,8Ghz|2x PowerColor 280x @1200Mhz|Corsair Vengrace (2x4096MB)|Fractal Define Newton R2 1000w|
|xonar stx | Custom loop |

Permalänk

Om det är dedikerat grafikkort: League of legends

Permalänk

Byta ut DVD enheten till en HDD, vagga finns hos ClasOhlson.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Spel som går att köra på alla datorer nu, men ack så roliga=Baldures gate 1 & 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Spel från 90-talet.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tiberian Sun

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Avstängd

Starcraft 2 & starcraft 2 heart of the swarn;):)

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag aldrig spelat något roligare än TIBIA på en privatserver med löjligt mycket bonus i XP på min bärbara. Det är fan det bästa tidsfördrivet

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Entusiast

Hearthstone är klockrent om du frågar mig, knappt något krävande alls och det är turn-based så man kan inte prestera sämre på grund av att man inte har datormus etc.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Dota 2 fungerar "fint" på min laptop (30 fps på relativt låga inställningar på dålig laptop, duger för mig...)

Permalänk

Rocketbirds hardboiled chicken
Terraria
Civilization V
Tribes ascend

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Hotline Miami

Dock jobbigt med touchpad.

Jag säger Tropico 4 Grymt kul spel om man är lite för strategi.
spelade de på min laptop när jag va på semester. funkade hyffsat bra på GT640M

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Gillar man gamla klassiker så kan jag rekommendera Heroes of Might and Magic 4, de nyare versionerna känns för moderna, jag gillar old school-känslan. Lite som Warcraft 2 om du lirat det, fast mkt bättre.

Permalänk

GTA San Andreas, GTA Vice City, Cs 1.6, Starcraft 2, Quake Live

Permalänk
Medlem

Utan vidare önskemål om genre, om svaren ska anpassas för inbyggd gnuggplatta eller extern mus, eller utan ens systemspecs för laptopen, är det väl ändå ett lite väl brett topic? Pröva spel med release mellan 1995 och 2005, brukar funka bra. Någon form av matchingsarbete att jobba mot skulle göra svarandet mer intressant, för nu blir det ju bara en tråd för att spotta fram olika bokstavskombinationer nästan helt utan regel eller riktlinje

Kan säga apropå WarCraft att det inte är någon vits att börja spela WarCraft 1. För det första är det sannolikt för gammalt för att funka på din laptop, men framförallt är det väldigt frustrerande att spela när du (bl.a.) bara kan flytta en gubbe i taget och inte kan klicka på kartan. WarCraft II uppskattar jag själv väldigt mycket, men jag tror inte att en ny spelare skulle göra det idag. Du kan gott börja med WarCraft III, det är ett helt annat spel och din laptop klarar det garanterat. Det bör dock spelas över LAN, imo inte kul solo.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Hearthstone!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Prison Architect. Kul spel. Är i alpha nu men är ändå riktigt roligt att leka med. Kan vara lite bökigt men pekplatta, man behöver den tredje musknappen. Vet inte om det går att jobba sig runt.

Jag spelar dock det på en laptop med hyffsat dålig prestanda (6-7 gammal macbook). Fungerar ypperligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Visst Warcraft 3 är väl inga problem att bara börja köra, om du verkligen är intresserad av storyn i de föregående spelen kan du säkert hitta det med en snabb sökning.

Till och börja med vad har du för specifikationer på laptopen? framför allt processor och grafikkort.

Kan ge några råd som borde gå köra oavsett vad du har i datorn.

Knights of the Old Republic 1 och 2 - ettan är bättre men båda är mycket bra
Diablo serien - speciellt 2an
Hearthstone - om du har en betanyckel
Starcraft

Hearthstone är det bästa spelet som gjorts på väldigt länge, oerhört kul!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallelyra:

Civilization V

Otroligt bra spel om du tycker om strategi. Bör fungera på en hyffsad dator om du drar ner grafikinställningarna något (du förlorar inte så mycket på det, grafiken är inte anledninget till att man spelar Civilization)

Permalänk
Medlem

Som några redan påpekat, Heartstone är riktigt roligt om du inte har något annat för dig.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Visst Warcraft 3 är väl inga problem att bara börja köra, om du verkligen är intresserad av storyn i de föregående spelen kan du säkert hitta det med en snabb sökning.

Till och börja med vad har du för specifikationer på laptopen? framför allt processor och grafikkort.

Kan ge några råd som borde gå köra oavsett vad du har i datorn.

Knights of the Old Republic 1 och 2 - ettan är bättre men båda är mycket bra
Diablo serien - speciellt 2an
Hearthstone - om du har en betanyckel
Starcraft

intel i7 3517U 1.9Ghz 2.4 ghz
4gb minne
Intel HD Graphics 4000
128 gb ssd

Spelat mycke diablo 3 påminner det om starcraft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Dota 2 fungerar "fint" på min laptop (30 fps på relativt låga inställningar på dålig laptop, duger för mig...)

Haha kan pröva men tror inte min pallar det:/