Cisco EPC2425 begränsa internet för vissa datorer

Permalänk

Cisco EPC2425 begränsa internet för vissa datorer

jag har en Cisco EPC2425 router, och syrran är precis som alla andra som går i högstadiet beroende av tv-serier. jag gillar däremot att spela och har därför precis köpt en ny dator. problemet för mig är att alla streaming tjänster som hon har igång drar så mycket internet att det laggar otroligt mycket för mig. det går jättebra när hon inte är hemma, men direkt hon kommer hem så dalar mitt internet ner på botten... om det spelar nån roll så kör jag med sladd och hon kör trådlöst.

kan jag begränsa internet för endast hennes dator? eller kan jag begränsa hastigheten för hela trådlösa internet?

Permalänk
Skrivet av EatenMoth72:

jag har en Cisco EPC2425 router, och syrran är precis som alla andra som går i högstadiet beroende av tv-serier. jag gillar däremot att spela och har därför precis köpt en ny dator. problemet för mig är att alla streaming tjänster som hon har igång drar så mycket internet att det laggar otroligt mycket för mig. det går jättebra när hon inte är hemma, men direkt hon kommer hem så dalar mitt internet ner på botten... om det spelar nån roll så kör jag med sladd och hon kör trådlöst.

kan jag begränsa internet för endast hennes dator? eller kan jag begränsa hastigheten för hela trådlösa internet?

2425 är inget moster direkt... använder ja bara den så hänger sig mitt nät 10ggr / dag

antar att du har comhem ?
ja har samma router men har den som modem och en kort 20cm nätverkskabel till en annan router TP-link WR1043ND

vad har du för hastighet ? hur mycket betalar du för ?
det finns en sak QoS denna funktion ska vara "låst" på 2425 så går inte att använda..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

betalar för 12 och får ut 11,7 när hon inte streamar serier. jag har comhem

om jag skulle få mamma att fixa https://www.comhem.se/bredband/bredbandspaket/bredband-50-50-koax-36860 och få med netgear CG3700, slulle det kunna gå att begränsa internet för henne då?

Permalänk

eller skulle det fungera om jag köpte en sån här? http://www.inet.se/produkt/5404495/asus-rt-n12-d1-n300

och gör som du och använder ciscon som modem?

Permalänk
Skrivet av EatenMoth72:

betalar för 12 och får ut 11,7 när hon inte streamar serier. jag har comhem

om jag skulle få mamma att fixa https://www.comhem.se/bredband/bredbandspaket/bredband-50-50-koax-36860 och få med netgear CG3700, slulle det kunna gå att begränsa internet för henne då?

vad ja har förstått så har syrrans film större prioritet när routern väljer jämfört med dina spel även om din uppladdning/nerladdning är en tiondel av hennes..

ASUS RT-N12 D1 N300 ska ha QsO men skulle kolla omdömen om du kan hitta nån som har samma problem som du.

WNDR3700 ska inte ha.. vet ej angående CG3700, hittar inget

spelar nog ingen roll vad för uppkoppling du har. hennes film kommer ladda supersnabbt medans din inte funkar alls..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644