Finns det något skäl att köpa Xbox One när jag redan har en PS4?

Permalänk
Medlem

Finns det något skäl att köpa Xbox One när jag redan har en PS4?

Köpte precis en PS4 Vita bundle och köpte på mig en drös spel och funderade på om jag inte skulle köpa en Xbox One när jag ändå var i butiken. Nu blev det inte så men jag funderar på att åka tillbaka och köpa en men jag kan inte idag finna något skäl varför?

Det enda spelet som verkar exklusivt idag är Forza 5 eller har jag missat något?
(att det finns skäl längre fram må hända men just idag tänker jag på)

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk
Medlem

Mig veterligen finns inga, för mig, intressanta exklusiva titlar för Xbox one ännu. Vill du väldigt gärna spela titanfall framöver och hatar att spela på pc kan det kanske vara en anledning men just idag så nej.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

De exklusiva titlarna, Kinect och annan handkontroll är väl det som skiljer dem mest åt. Du har bland annat Ryse - Son Of Rome och Dead Rising 3 som är ute nu, och de finns inte till PS4.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Mig veterligen finns inga, för mig, intressanta exklusiva titlar för Xbox one ännu. Vill du väldigt gärna spela titanfall framöver och hatar att spela på pc kan det kanske vara en anledning men just idag så nej.

Men är inte Forza-serien en ganska stor grej för Xbox? Har nog stött på lika många fanatiska Forza-älskare som Gran Turismo-folk.

Jag menar, jag köpte min Xbox 360 huvudsakligen för Forza, jag köpte min PS3 huvudsakligen för Gran Turismo 5.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Är det värt 6papp för att spela Dead rising 3 så ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Men är inte Forza-serien en ganska stor grej för Xbox? Har nog stött på lika många fanatiska Forza-älskare som Gran Turismo-folk.

Jag menar, jag köpte min Xbox 360 huvudsakligen för Forza, jag köpte min PS3 huvudsakligen för Gran Turismo 5.

Därför jag la till "för mig" i uttalandet. Jag är totalt ointresserad av racingspel så det gör mig liksom detsamma vilka som finns vart.

Enda anledningen till att en xbox one troligen kommer införskaffas i framtiden är att flickvännen är tokig i fable och halo och det är även anledningen till att vi har de två tidigare boxarna.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Jo men FM5 är väl lite av en flopp, vet många som har en Xbox one + FM5 o ändå spelar FM4 istället. Det är många amerikaner som jag kör dragrace med i FM4 i egenskapade public lobbies, en funktion de tagit bort i FM5 men som förhoppningsvis kommer implementeras snart.

Permalänk
Medlem

om du inte vet varför du behöver en produkt, behöver du den troligtvis inte...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Troligtvis bara Titanfall om du inte har en bra PC, då kvittar det för du kan spela det där.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Tydligen behöver man inte ens en bra dator för att köra Titanfall, räcker med ett 64-bit operativsystem och en 5 år gammal pc typ om inte äldre?

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle faktiskt köpt en Ps3.. PSN+ ger en del bra gratis titlar där med..

Permalänk
Medlem

Var köpte du ps4 vita bundle någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är det värt 6papp för att spela Dead rising 3 så ...

Betalar du 6000kr får du skylla dig själv... när du kan köpa den för 4400kr ink. frakt.

Köp X1 om de exklusiva titlarna lockar, annars kör på ditt PS4...

Tyvärr kommer alla sådana här trådar leda till smutskastning åt båda hållen, se på tråden Ps4vsX1 en ny kommentar varje dag som inte säger ett skit, bara massa fjortisar som tror dom kan något(ni som skrivit vettiga kommentarer ska inte ta åt er, ni vet vilka jag menar)....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Betalar du 6000kr får du skylla dig själv... när du kan köpa den för 4400kr ink. frakt.

Köp X1 om de exklusiva titlarna lockar, annars kör på ditt PS4...

Tyvärr kommer alla sådana här trådar leda till smutskastning åt båda hållen, se på tråden Ps4vsX1 en ny kommentar varje dag som inte säger ett skit, bara massa fjortisar som tror dom kan något(ni som skrivit vettiga kommentarer ska inte ta åt er, ni vet vilka jag menar)....

Ps4 kostar 4400spänn, Xbox är 100 dollar/euro dyrare så får se vad prislappen hamnar vid release här...:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ps4 kostar 4400spänn, Xbox är 100 dollar/euro dyrare så får se vad prislappen hamnar vid release här...:P

Yes det återstår att se :), det jag menar dock är att man kan köpa den idag från en EU MS Store för 4400:- ink. frakt.

Permalänk

De exklusiva spelen, enda anledningen att jag har en.