Bredband2, hastigheten har minskat nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Ok, tack !!!

Ok, jag skall förklara igen.

Om NI sitter hemma och har linan 94/12 VARJE DAG I EN HEL MÅNAD (även vid olika dagstider) OCH HELT PLÖTSLIGT HAR 10mbits LÄGRE hade Ni reagerat på det ????

Jag har gjort alting, ringt dom, startat om modemet, min dator är helt ny (samma jag haft senaste monaden), har inte ngt torrent pg. på !!!!!!

Jag ville bara fråga om Eran åsikt !!!

Tack

Har du bett dem sänka din upp-hastighet? Den är ju lite för hög

Jag kollar sällan min hastighet, så länge det flyter på med det jag gör skiter jag faktiskt i vad TP-testet säger.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Har beställt Bredband2 100/10 som leverantör via fiber i mitt hem för 1 mån. sedan !!!

Varje dag mätte jag hastigheten (tp-test) morgon, dag, kväll och fick altid samma resultat 92-94 / 12-14 vilket jag tyckte att det är fint-fint (kör med kabeln direkt, dvs. ingen router) !

Idag så har dem sänkt hastigheten till 84/12 och det märks direkt att det är inget fell det är rena-ramma hastighets-fusk, Ringde dom och frågade vad som har hänt men svaret va att jag ligger inom OK zonen änligt avtalet !!!!!

När jag frågade dom hur hadde jag högre hastighet i 1 månad så kunde dom inte ge mig ngt svar )))

Tycker Ni att detta är ok ?

Själv tycker jag att jag har blivit lurad och fick mån.-hastighet som man ska få, men nu upplever jag att dom har medvetet sänk 10mbit !!!!

Vad tycker Ni om detta, är det ngn mer som har upplevt detta !!!????

tack för alla svar

Hänger inte riktigt med i ditt resonemang... Du har haft bra hastighet i en månad och när det under EN dag blir något segare så ringer du och ifrågasätter detta? Jag hade kunnat köpa det om det varit så här i 1-2 veckor, men EN dag???

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Hmm

Ok jag har respekt för hur du tänker, men.....

Tycker att vi skal tänka på annat sätt, det är en tjänst man betalar för, Vi för ingeting grattis i Sverige, so åtminstone behålla det man har, jag "gnäller" inte jag bara konstaterar, tycker att folk tar alt för givet här, kom igen, kämpa för rättigheter, varför skal jag nöja mig med det här det är nästan samma sak som efter ni har köpt en Volvo bil som åker fint och efter ett tag blir den "bara" lite slöare !!! Tjah, det är ok, jag har fortfarande en bil !!! Är det så man ska tänka ???

Du bör ju fundera på exakt vad du köpt. Från avtalet du godkänt:

Citat:

en förbindelse till Internet där hastigheten inom det egna
nätet skall vara upp till den hastighet Kunden valt. Bredband2 kan
dock inte garantera att maxhastigheten uppnås hos Kunden
eftersom den faktiska hastigheten kan begränsas av ett antal
faktorer som ligger utanför Bredband2:s kontroll. Exempel på
sådana faktorer är avståndet mellan Kundens inkopplingspunkt
och Bredband2:s anslutna utrustning vid relevant telestation,
Kundens egen utrustning (såsom brandväggar, radiolan, dator,
operativsystem etc.), eventuell utrustning eller föremål som
begränsar signalstyrkan (t.ex. vissa material i väggar i anslutning
till den plats från vilken Tjänsten nyttjas), samt även tillfälliga
förhållanden såsom hög belastning i stadsnätet och väder. Inte
heller hastigheten utanför det egna nätet kan på grund av
Internets distribuerade uppbyggnad garanteras. De
Tjänstespecifika villkoren kan innehålla ytterligare information om
faktorer som kan påverka hastigheten i Bredband2:s nät.

Permalänk
Medlem

Nja, som föregående talare skrev så kan man inte klaga på en 12 procenting minskning av hastigheten som dessutom bara varat nån dag. Flera veckor i sträck så kan man förvänta sig att något är fel.

Jag tycker du ska vänta lite TS, och göra mätningar vid olika tillfällen istället.

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 750D ] [ CM Hybrid Silent Pro 1050W ] [AMD Ryzen 7 5800x] [Gigabyte Aorus B550 PRO V2] [MSI RTX 3080 SUPRIM X ] [ HyperX Fury Black DDR4 32GB 3600MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Hmm

Tycker att vi skal tänka på annat sätt, det är en tjänst man betalar för, Vi för ingeting grattis i Sverige, so åtminstone behålla det man har, jag "gnäller" inte jag bara konstaterar, tycker att folk tar alt för givet här, kom igen, kämpa för rättigheter, varför skal jag nöja mig med det här det är nästan samma sak som efter ni har köpt en Volvo bil som åker fint och efter ett tag blir den "bara" lite slöare !!! Tjah, det är ok, jag har fortfarande en bil !!! Är det så man ska tänka ???

Som att jämföra äpplen med päron....

Kan du bara lägga av, acceptera att du har lite lägre hastighet. Folk har gett dig bra svar på vad du kan förvänta dig och hur du borde gå vidare om det såg ut på annat sätt. Men ändå envisas du med dina dumma svar.

Såhär står det i deras villkor. Förmodligen likt alla andra operatörer. "Länk"

Tjänsten har det innehåll som anges i produktbeskrivningen och består av en förbindelse till Internet där hastigheten inom det egna nätet skall vara upp till den hastighet Kunden valt. Bredband2 kan dock inte garantera att maxhastigheten uppnås hos Kunden eftersom den faktiska hastigheten kan begränsas av ett antal faktorer som ligger utanför Bredband2:s kontroll. Exempel på sådana faktorer är avståndet mellan Kundens inkopplingspunkt och Bredband2:s anslutna utrustning vid relevant telestation, Kundens egen utrustning (såsom brandväggar, radiolan, dator, operativsystem etc.), eventuell utrustning eller föremål som begränsar signalstyrkan (t.ex. vissa material i väggar i anslutning till den plats från vilken Tjänsten nyttjas), samt även tillfälliga förhållanden såsom hög belastning i stadsnätet och väder. Inte heller hastigheten utanför det egna nätet kan på grund av Internets distribuerade uppbyggnad garanteras. De Tjänstespecifika villkoren kan innehålla ytterligare information om faktorer som kan påverka hastigheten i Bredband2:s nät. 2.2 Tjänsten är inte avsedd för ändamål som kräver kontinuerlig, felfri tjänsteleverans. Det finns situationer då Tjänsten inte är kontinuerligt tillgänglig eller då kvaliteten påverkas, t.ex. i följande fall: (a) när Bredband2 vid behov utför service och underhåll eller utför annat arbete, t.ex. uppdateringar eller uppgraderingar, (b) när händelser inträffar utanför Bredband2:s kontroll enligt punkt 15 nedan, (c) vid fel eller brister utanför Bredband2:s nät. Exempelvis ansvarar inte Bredband2 för avbrott eller fördröjningar på Internet, (d) vid fel och brister vad avser Kundens utrustning eller felaktig installation av Tjänsten. 2.3 Bredband2 svarar inte för avbrott, störningar eller nedsättningar i kvalitet beroende på omständigheter angivna i punkt 2.1 eller 2.2 eller liknande omständigheter, dock att Bredband2 skall utföra arbeten enligt punkt 2.2 (a) utan fördröjning för att begränsa avbrott och störningar. Om planerat avbrott beräknas bli längre än åtta timmar skall Kunden meddelas via Hemsidan. 2.4 Bredband2 har rätt att av tekniska eller driftmässiga skäl ändra Kundens e-postadress/adresser, användarnamn etc

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Precis min tanke..

ONT: Skulle aldrig rekommendera Bredband2, inte ens till min fiende och ovänn. Säsmta skiten jag har haft, dålig support och de lovade mig 200/100 men fick ut 90/40 ~.

Jag hade bredband2 under en längre period och fick precis vad jag vart lovad och lite där till.
Skulle ha 100/100 fick 120/105.

Så det behöver inte vara leverantören det är fel på varje gång.

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem

Kan faktiskt vara stadsnätet som har högre belastning än dom räknat med..

Jag har 100/100 BB2 fiber och fick helt obsurda hastigheter ibland tok högt över 150mbit och ibland nere under 70

Tog ett snack med BB2 och dom tog kontakt med mitt stadsnät.
Dom bytte ut nån grej i min källare och sen dess har jag stabila 99/98 oavsett tid på dygnet och väldig stabil ping till spel

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Kan faktiskt vara stadsnätet som har högre belastning än dom räknat med..

Jag har 100/100 BB2 fiber och fick helt obsurda hastigheter ibland tok högt över 150mbit och ibland nere under 70

Tog ett snack med BB2 och dom tog kontakt med mitt stadsnät.
Dom bytte ut nån grej i min källare och sen dess har jag stabila 99/98 oavsett tid på dygnet och väldig stabil ping till spel

Tack för den "normala" svaret

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atlegator:

Har beställt Bredband2 100/10 som leverantör via fiber i mitt hem för 1 mån. sedan !!!

Varje dag mätte jag hastigheten (tp-test) morgon, dag, kväll och fick altid samma resultat 92-94 / 12-14 vilket jag tyckte att det är fint-fint (kör med kabeln direkt, dvs. ingen router) !

Idag så har dem sänkt hastigheten till 84/12 och det märks direkt att det är inget fell det är rena-ramma hastighets-fusk, Ringde dom och frågade vad som har hänt men svaret va att jag ligger inom OK zonen änligt avtalet !!!!!

När jag frågade dom hur hadde jag högre hastighet i 1 månad så kunde dom inte ge mig ngt svar )))

Själv tycker jag att jag har blivit lurad och fick mån.-hastighet som man ska få, men nu upplever jag att dom har medvetet sänk 10mbit !!!!

tack för alla svar

Du glömmer att du tittar på verkligheten genom ett filter. Med det menar jag att du gör en bedömning av kvaliteten på din uppkoppling utifrån ett mätvärde. Men det är inte bara din internetleverantör som styr det mätvärdet. På vägen från din dator till TPTests server så tar din trafik vägen genom flera olika nätverk. Till att börja med (gissar jag) någon form av öppen fiber eller stadsnät där du bor. Sedan via olika delar av Bredband 2's nätverk och sedan förmodligen genom andra nätverk för att nå TPTest. "Problemet" som gör att din hastighet dippar kan bero på problem i alla dessa delar. Det kan vara en kombination av helt normala företeelser såsom tidvis hög belastning och direkta fel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Det vet jag, men det va därför jag valde Bredband2, dom fick priset för Sveriges bästa internettleverantör just för att dom har stabilt Hastighet !!!

Där ser man, Min mor har Tele2 med 100/10 och får ut 142 nästan dygnet runt direkt från uttaget.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av atlegator:

Hmm

Din volvo blir också slöare med tiden. Men jämför det med bränsleåtgång. Visst så drar det mindre bränsle om man bor ute på landet och ska köra exakt 2 mil (asfalterad jämn väg) än vad det tar att köra inne i stan där det är mycket väntetider och många som ska fram.

Det är likadant med nätverket. Är det högt trafikerat så sjunker hastigheten för alla och väntetider ökar. Om du inte laddar ner och buffrar mycket film så är det inte hastigheten du påverkas av till den grad utan svarstiden.

Din hastighet kommer antagligen gå upp igen om någon timme när företag, ner/uppladdare, o.s.v. inte längre trafikerar lika mycket.

Det kan även bero på att din dator har uppdaterat något program, brandvägg och liknande i datorn kan ta 2-3% av din hastighet. I windows så kan man få problem med att flashplayer har sina perioder med kassa optimeringar och den synliga hastigheten sjunker för att programmet inte kan fungera till 100%.

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Din volvo blir också slöare med tiden. Men jämför det med bränsleåtgång. Visst så drar det mindre bränsle om man bor ute på landet och ska köra exakt 2 mil (asfalterad jämn väg) än vad det tar att köra inne i stan där det är mycket väntetider och många som ska fram.

Det är likadant med nätverket. Är det högt trafikerat så sjunker hastigheten för alla och väntetider ökar. Om du inte laddar ner och buffrar mycket film så är det inte hastigheten du påverkas av till den grad utan svarstiden.

Din hastighet kommer antagligen gå upp igen om någon timme när företag, ner/uppladdare, o.s.v. inte längre trafikerar lika mycket.

Det kan även bero på att din dator har uppdaterat något program, brandvägg och liknande i datorn kan ta 2-3% av din hastighet. I windows så kan man få problem med att flashplayer har sina perioder med kassa optimeringar och den synliga hastigheten sjunker för att programmet inte kan fungera till 100%.

kör med mac

Permalänk
Medlem

Klart som fan att det varierar, mäter du nu igen kommer du säkerligen ha en annan hastighet. Spelar ingen roll vilken operatör du har..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Ok, tack !!!

Om NI sitter hemma och har linan 94/12 VARJE DAG I EN HEL MÅNAD (även vid olika dagstider) OCH HELT PLÖTSLIGT HAR 10mbits LÄGRE hade Ni reagerat på det ????

Jag har gjort alting, ringt dom, startat om modemet, min dator är helt ny (samma jag haft senaste monaden), har inte ngt torrent pg. på !!!!!!

Tack

Du behöver inte använda så många utropstecken för att uttrycka dig. Ett räcker bra när man vill trycka på något speciellt, men multipla framstår som att man skriker, vilket kan upplevas som irriterande, likväl med ENBART STORA BOKSTÄVER.

Nej, den skillnaden hade jag personligen inte brytt mig om det minsta. Det kommer gå lika bra för dig att surfa in på aftonbladet och läsa skvaller som innan, och skillnaden i praktisk nedtankningshastighet får väl ändå påstås vara överkomlig.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Detta är en fråga och Ni som är lite "för" agro, lugna ner Er, Jag ville bara fråga om det är fler som har upplevt samma sak ???

Sluta skriv vart och varannat ord med VERSALER; sluta använd femtioelva utrops- och frågetecken och börja inte slumpvalda ord med versal så ska du se att färre folk blir "agro".

Och nej, det är inget som helst konstigt med dina hastigheter sett till avtalet du ingått.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av atlegator:

kör med mac

Jo jag vet, bara det att mac har också program. Detta betyder att dessa inte alltid fungerar felfritt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atlegator:

tack för alla svar

Bredband fungerar inte så. DIn hastighet är inte statisk, den kommer variera upp och ner från dag till dag.

Permalänk
Master of Overkill

Mot vilken ISP testar du bredbandskollen?

Det är som att jag skulle klaga för att Limmared ISP suger

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Nu har jag inte Bredband2 utan Bredbandsbolaget.

I mitt avtal står det 150-250Mbit ner och 6-10Mbit upp.
Det ligger allt som oftast över dessa gränser tom 270Mbit ner och 100Mbit upp vid nån mätning låg det på 200Mbit ner och 80Mbit upp.

Sålänge det är inom gränsvärdena de anger och det man betalar för så har man ingen större rätt att klaga, varför priserna också är lägre för privatpersoner är just för att det är en lina på upp till 100Mbit , upp till 250Mbit med vissa gränsvärden 100Mbit oftast 50Mbit och 250Mbit oftast 150Mbit vill man få full hastighet hela tiden får man kolla på företagsabbonnemang som ofta ger just tex 100Mbit ger 100Mbit (90-100Mbit). Dock så ger jue en privatlina allt som oftast 90-100Mbit på en 100Mbit lina även för privatpersoner börjar din hastighet sjunka neråt 40-60 skulle jag nog börja klaga innan dess lär de nog inte göra så mycket.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Ok, tack !!!

Tack

Jag har själv 100/100, och nej, jag skulle inte reagerat. Hastigheterna kan gå lite upp och ner. 84 mbit är fullt godkänt.

Permalänk

Jag lägger in mina 5 cent här oxå:

Jag har BB2 100/100 enligt avtal.
Ned har jag alltid haft bra mätvärden runt 105 mbit..
Däremot upp ligger jag konstant runt 50.

Hade jag bara haft 80 ner så hade jag ringt och frågat, men jag hade inte anklagat dom för bedrägeri

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atlegator:

Hmm

Tycker att vi skal tänka på annat sätt, det är en tjänst man betalar för, Vi för ingeting grattis i Sverige , so åtminstone behålla det man har, jag "gnäller" inte jag bara konstaterar, tycker att folk tar alt för givet här, kom igen, kämpa för rättigheter, varför skal jag nöja mig med det här det är nästan samma sak som efter ni har köpt en Volvo bil som åker fint och efter ett tag blir den "bara" lite slöare !!! Tjah, det är ok, jag har fortfarande en bil !!! Är det så man ska tänka ???

Och tacka Alliansen för det, tänk hur det hade varit om sossarna fick bestämma, gratis till allt och alla.

Att du har mage att klaga på 10% variation på din nedåthastighet när det finns folk som ovan (Bor i dublin?? Hur hamnade du i dublin?)

Permalänk
Skrivet av atlegator:

Tack för den "normala" svaret

Du skrev väldigt frustrerat i början om du inte har glömt bort det, som så man frågar blir man ju tilltalad också.

Svårare än så är det inte.

"Man pratar ju inte kärnkraft fysik med någon som inte ens pratar samma språk som vederbörande förstår..."

Visa signatur

Speldator: [Intel Core i7 4790K] [ASUS Matrix GTX 780Ti x2] [ASUS MAXIMUS VII HERO] [Corsair Dominator Platinum 32GB] [Windows 7] [Logitech G400S] [Microsoft Ergonomic 4000] [BenQ XR3501 35" (HDMI)] [BenQ G900W 19" (VGA)]

Serverdator: [Intel Core i7 6850K] [ASUS X99-E WS] [Corsair Vengeance LPX 64GB] [2x Crucial MX300 1TB] [Cooler Master V1200] [CentOS 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Jag har 30/3, har jag riktig otur åker min hastighet ner till ca 5-10mbit under "peak", dvs när majoriteten kids kommer hem och ska börja köra CS/CoD/BF och tanka porr. Funkar fortfarande att spela på så jag klagar ej.

EDIT: Bor dock i Irland (Dublin, och har dessutom den bästa ISP:n som finns på den här mögelfläcken ute i atlanten man kallar för ett land ) så det är ju inte samma kvalité man kan förvänta sig på linan.

Word.

Sitter med Virgin 150/10 och dom sanker min hastighet 80% pa kvallarna/helger om jag anvander "for mycket" och slar ut grannar.

Till TS: Jag tycker du ska vara nojd med att du bara tappad 10Mbit.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

så mindre än 10% skillnad i hastighet tycker du är värt att klaga för? Det finns, precis som nämnts ovan, viktigare saker att engagera sig i och klaga på.

Tänk om människor kunde gnälla på saker som faktiskt betyder något istället för att hastigheten gått ner med 8-10mbit en dag, suck. Den kommer kanske vara tillbaka på originalhastighet om ett par dagar, det kan ju även vara så att du fått in något skit i datorn eller dylikt, men 10% är ju inom felmarginalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlegator:

Det vet jag, men det va därför jag valde Bredband2, dom fick priset för Sveriges bästa internettleverantör just för att dom har stabilt Hastighet !!!

Det är säkert fler som bytt till dem efter att ha läst samma artikel, och då blir det mindre bandbredd till dig.
Om du nu är så upprörd över någr megabit hit eller dit - som fortfarande är inom intervallet du betalar för - så byt till en premiumtjänst som garanterar dig 100 Mbps. Kom bara inte hit och klaga på priset.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vill påminna SAMTLIGA deltagare i tråden om forumets regler som går att läsa här:
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Detta gäller framförallt:
§ 1
Trivsel

För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Jag hade bredband2 under en längre period och fick precis vad jag vart lovad och lite där till.
Skulle ha 100/100 fick 120/105.

Så det behöver inte vara leverantören det är fel på varje gång.

Alltid härligt när man får vad man betalar för! Dock i detta fallet var det precis just Bredband2 det var fel på. Provat på en heldel bolag och de som varit bäst är ett litet bolag jag har idag vid namn Vökby. Skall och levererar 250/250 utan problem.

Permalänk
Medlem

Nytt Game of Thrones avsnitt sändes i USA idag/natt, förvänta dig slöare uppkoppling

Jag skämtar.. hursomhelst så går de inte in och ändrar din hastighet bara för det känner för det, sedan så är det antagligen ditt stadsnät som är orsaken, troligtvis kapacitets problem eftersom det är sån liten skillnad. Det är även stadsnäten eller öppna näten som sätter din hastighet inte tjänstleverantören. Det kan även vara Bredband2, lite svårt att veta om man inte har tillgång till utrustning för att felsöka.

Permalänk
Medlem

Man ska också komma ihåg att bredbandskollen blir överbelastad då och då. Ska man testa sin lina ordentligt ska du köra med FTP mot flera bra siter för att räkna fram ett snitt.

Allt annat är ögonblicksbilder som man inte kan lita på.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |